Skip to main content

Gisteren 20 februari een jongeman in kpn groen aan de deur die eerst vroeg waarom ik nog geen gebruik maakte van mijn kpn glasvezel aansluiting en er onmiddellijk aan toevoegde dat coax binnen twee jaar niet meer mogelijk was en dat glasvezel de enige oplossing is. Ik vind dit werkelijk stuitend en ik zou KPN vragen om de opdracht aan dit wervingsbureau onmiddellijk te beëindigen.

Dat riekt inderdaad naar misleiding. Ik lees het nu regelmatig op dit forum. Aangifte is wellicht een idee.


Coax is van Ziggo, daar heeft KPN helemaal niets mee te maken. En dat word ook niet over een paar jaar stopgezet ofzo. 

Wat wel word stopgezet: de telefoonlijn. Dat is over een paar jaar wel klaar in gebieden waar glasvezel van KPN ligt. Gebruikt u de telefoonlijn nog?


Coax is van Ziggo, daar heeft KPN helemaal niets mee te maken. En dat word ook niet over een paar jaar stopgezet ofzo. 

Wat wel word stopgezet: de telefoonlijn. Dat is over een paar jaar wel klaar in gebieden woningen waar glasvezel van KPN ligt. Gebruikt u de telefoonlijn nog?

KPN zet het koper niet per gebied uit maar per adres. Zo komt niemand zonder diensten te zitten als het goed is.


Het probleem is dat die gasten van het wervingsbureau die KPN in huurt dit aan de deur zeggen, ik heb het bij de buren ook gehoord. Stond zelfs op de deurbel camara dat volgens hem volgend jaar coax eruit ging en dat Zi*** dan via KPN glasvezel moet huren en dat je dan duurder uit bent.
Dat is natuurlijk gewoon argeloze mensen bang maken om over te laten stappen.

@Bertha 1960 KPN heeft hier geen zicht op hebt omdat het externe bedrijven zijn die de regels van KPN overtreden.
Je kan een klacht online invullen, maar dat is vrijwel zinloos vrees ik.
Klacht indienen | KPN


Hi @Bertha 1960, welkom hier. 

Wij hebben inderdaad niets te zeggen over de COAX aansluiting van Ziggo, dus vreemd dat een van onze verkopers dit zo benoemt. Mag ik van jou weten in welke omgeving dit was? Een postcode met een straatnaam is voldoende. 

Ik hoor graag van je. 



Dit vind ik iets “te makkelijk”. 
Dit soort klachten lees je toch regelmatig.

KPN huurt dit soort bedrijven in en dient dan ook toe te zien op het feit dat er op een eerlijke manier “verkocht” en gecommuniceerd word met potentiële klanten.

Zo niet? Direct onderzoeken en extern bedrijf waarschuwing geven. Blijven de klachten? Direct rood en de wedstrijd verlaten. Er is vast wel een ander extern bedrijf dat in het gat wil springen. 

Goede zaak dat @Alex van KPN  de postcode opvraagt en er achteraan gaat. 👍👍

 


Ik ben een voorstander om dit soort wervingsbureaus op te heffen, of dat dit op termijn verboden wordt door een nieuwe wet in Den Haag.

Er zijn momenteel teveel klachten over medewerkers van wervingsbureaus, die buiten hun boekje gaan om maar nieuwe klanten te kunnen scoren voor KPN, en daar alles voor uit de kast halen wat totaal niet klopt met de werkelijkheid.
Want voor elke klant die ze tenslotte binnen kunnen halen, krijgen ze een bonus!!
Ditzelfde geldt natuurlijk ook voor wervingsbureaus die voor Odido of Ziggo langs de deuren gaan.
Als deze bonus wordt ingetrokken door deze werkgevers, en ze dus gewoon per uur worden betaald, zal het misschien een stuk minder gaan worden.

De meeste consumenten zijn mans genoeg, om zelf te bepalen waar ze hun internet aansluiting willen afsluiten, los van de vergelijkingssites waar ze ook nog kunnen checken wat het beste bij hun past qua kosten.
Daarnaast hebben providers zoals KPN, Odido en Vodafone/Ziggo hun eigen verkooppunten en winkels, waar mensen ook nog terecht kunnen voor informatie.

Maar ik verwacht dat Den Haag daar op termijn wel een stokje voor gaat steken, net zoals het onverwachts en koud bellen van een wervingsbureau als je net aan het eten bent.
Dat is inmiddels ook niet meer toegestaan.

 

 


@Michel.uit.Arnhem  helemaal met je eens. Is ook meestal mijn standaard antwoord als ik de deur open doe: “ Dat zoek ik zelf wel uit, mocht ik belangstelling hebben”.

Beter inderdaad dat ze in Den Haag besluiten dat ook het aan de deur leuren verboden is.

Al moet ik zeggen dat mijn aanbieding KPN van afgelopen november wel aangenaam was. 😎 Maar op het gebied van internet e.d laat ik me niet zo snel in de maling nemen.


Overigens gaat het ook na aansluiten wel eens mis met die Ziggo coax. In ken een complex van 32 woningen waar KPN monteurs bij in ieder geval twee appartementen de Ziggo coaxkabel vanuit een centrale meterkast hebben vervangen door UTP, in plaats van de oude PTT koperkabel die in een ander buisje naar exact dezelfde plek leidt. (De aansluitingen van Ziggo en KPN zitten dus naast elkaar in de meterkast en de muur, maar Ziggo is nu onbruikbaar en de oude koperkabel zit er nog.)

En bij een van hen heeft KPN een klacht verworpen en weigert het te herstellen. (Of de andere bewoner ook geklaagd heeft weet ik niet.)

Ik weet niet of die monteurs ook externe inhuur waren, maar zoals ik het begrijp heeft KPN er duidelijk geen boodschap aan, als er maar verkocht/aangesloten wordt.


Overigens gaat het ook na aansluiten wel eens mis met die Ziggo coax. In ken een complex van 32 woningen waar KPN monteurs bij in ieder geval twee appartementen de Ziggo coaxkabel vanuit een centrale meterkast hebben vervangen door UTP, in plaats van de oude PTT koperkabel die in een ander buisje naar exact dezelfde plek leidt. (De aansluitingen van Ziggo en KPN zitten dus naast elkaar in de meterkast en de muur, maar Ziggo is nu onbruikbaar en de oude koperkabel zit er nog.)

En bij een van hen heeft KPN een klacht verworpen en weigert het te herstellen. (Of de andere bewoner ook geklaagd heeft weet ik niet.)

Ik weet niet of die monteurs ook externe inhuur waren, maar zoals ik het begrijp heeft KPN er duidelijk geen boodschap aan, als er maar verkocht/aangesloten wordt.

dan heeft KPN een groot probleem , die ziggo kabels zijn hun eigendom dan kunnen ze een flinke boete krijgen


MR_CHIP schreef:

dan heeft KPN een groot probleem , die ziggo kabels zijn hun eigendom dan kunnen ze een flinke boete krijgen

Dat hangt ervanaf waar zich het AOP bevindt. Als dat in de centrale meterkast is dan is er helemaal niets aan de hand immers alles achter de AOP is eigendom van de klant, niet van Ziggo.


Details over die aansluiting, maar denk ik niet relevant:

Sorry dat ik beetje afdwaal, maar toch details mochten die belangrijk zijn.

Sinds de bouw in de jaren ‘80 in algemene meterkasten (in de trappenhuizen buiten de woningen) ieder appartement eigen groene coax vanaf de straat, en daar overgang naar grijze coax (F-connector; twist-on) voor aansluitpunt coax IEC tv/radio in de woonkamers. De PTT koperlijn loopt met kleine lus in diezelfde gedeelde meterkasten zonder onderbreking door naar de woonkamers, en ziet er daar zo uit. Dus in de meterkasten geen Ziggo of PTT “kastjes”, wel in de woonkamers.

Nieuwe glasvezelaansluitpunten in de gedeelde meterkasten, niet in de woonkamers waar de PTT aansluiting zat. Bij aansluiten van de glasvezel NT in de gedeelde meterkast, met modem op de oude plek in de woonkamer, is er dus bij minstens twee appartementen het buisje van de coax gebruikt voor UTP van NT naar modem, in plaats van het buisje van de PTT koperdraad dat gewoon daarnaast loopt. En coax daarbij verwijderd. Bij ander appartement heb ik zelf (zonder monteur) echt zonder veel moeite een UTP kabel getrokken naast de bestaande koperdraad in het PTT buisje.

 

Het maakt voor de bewoner denk ik niet zoveel uit of de monteur losse inhuur was of niet, en of dat stuk coax van Ziggo was of niet. Maar of het nou de verkoper, monteur of klachtafhandeling is: je wordt (soms) gewoon overbluft, en dat deze klacht afgewezen is vind ik erg raar. Ik heb het nog even teruggelezen in WhatsApp: bij het appartement dat hier na omzetten van koper naar glasvezel over geklaagd heeft, heeft de monteur blijkbaar gezegd dat Ziggo “ook wel raad weet met een UTP-kabel”. Ja, als je een Ziggo modem/WiFi AP in die algemene meterkast ophangt. Maar dat deed KPN in dit geval ook niet niet met hun modem, dus waarom zou Ziggo dat wél doen. 🤯


Details over die aansluiting, maar denk ik niet relevant:

Sorry dat ik beetje afdwaal, maar toch details mochten die belangrijk zijn.

Sinds de bouw in de jaren ‘80 in algemene meterkasten (in de trappenhuizen buiten de woningen) ieder appartement eigen groene coax vanaf de straat, en daar overgang naar grijze coax (F-connector; twist-on) voor aansluitpunt coax IEC tv/radio in de woonkamers. De PTT koperlijn loopt met kleine lus in diezelfde gedeelde meterkasten zonder onderbreking door naar de woonkamers, en ziet er daar zo uit. Dus in de meterkasten geen Ziggo of PTT “kastjes”, wel in de woonkamers.

Nieuwe glasvezelaansluitpunten in de gedeelde meterkasten, niet in de woonkamers waar de PTT aansluiting zat. Bij aansluiten van de glasvezel NT in de gedeelde meterkast, met modem op de oude plek in de woonkamer, is er dus bij minstens twee appartementen het buisje van de coax gebruikt voor UTP van NT naar modem, in plaats van het buisje van de PTT koperdraad dat gewoon daarnaast loopt. En coax daarbij verwijderd. Bij ander appartement heb ik zelf (zonder monteur) echt zonder veel moeite een UTP kabel getrokken naast de bestaande koperdraad in het PTT buisje.

 

Het maakt voor de bewoner denk ik niet zoveel uit of de monteur losse inhuur was of niet, en of dat stuk coax van Ziggo was of niet. Maar of het nou de verkoper, monteur of klachtafhandeling is: je wordt (soms) gewoon overbluft, en dat deze klacht afgewezen is vind ik erg raar. Ik heb het nog even teruggelezen in WhatsApp: bij het appartement dat hier na omzetten van koper naar glasvezel over geklaagd heeft, heeft de monteur blijkbaar gezegd dat Ziggo “ook wel raad weet met een UTP-kabel”. Ja, als je een Ziggo modem/WiFi AP in die algemene meterkast ophangt. Maar dat deed KPN in dit geval ook niet niet met hun modem, dus waarom zou Ziggo dat wél doen. 🤯

ziggo modem moet volgens voorschriften binnen 1.5 meter van AOP , dus beste is dan ziggo modem in bridge mode met eigen.router


 

...

KPN huurt dit soort bedrijven in en dient dan ook toe te zien op het feit dat er op een eerlijke manier “verkocht” en gecommuniceerd word met potentiële klanten.

Zo niet? Direct onderzoeken en extern bedrijf waarschuwing geven. Blijven de klachten? Direct rood en de wedstrijd verlaten. Er is vast wel een ander extern bedrijf dat in het gat wil springen. 

Goede zaak dat @Alex van KPN  de postcode opvraagt en er achteraan gaat. 👍👍


Dit is ook precies hoe wij in de wedstrijd staan en hoe het zou moeten: op een vriendelijke, eerlijke manier en nee = nee. Als het niet zo gaat of het kan beter, dan horen wij het graag en om er concreet met iets mee te kunnen, ook graag een postcode. We kunnen het dan intern doorgeven zodat er actie ondernomen kan worden.