Skip to main content

Alles werkt zoals het hoort sinds de monteur hier is geweest.

Maar ik stoor mij aan een ding, ik heb bijvoorbeeld apparaten van het merk Homewizard.

Een P1 meterĀ  , 2 batterijen, een display, watermeter .

Nu heb ik 4 zwarte exentenders en die werken ook zoals het hoort.

Maar nu komt het: als ik bijvoorbeeld de P1 meter contact laat maken met wifi dan pakt deze netjes de V12 modem en heb ik 100% wifi.Ā 

Maar een paar uur later of de volgende dag vind het wifi netwerk het toch beter om de P1 meter op een extender welke verder wegĀ  is te zetten , met als gevolg 86% wiffi, ( is wel voldoende maar toch)

Hoe krijg ik het voor elkaar dat een apparaat gewoon gekoppeld blijft op dichts bij zijnde wifi signaal?

Ā 

Admin: afgesplitst van het centrale topic en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

Daar kan je zelf niets aan instellen. Je zult het moeten accepteren zoals het is.

Nou lekker dan ,Ā Ā 

Beste ​@ivo46Ā wat bedoel je met extenders, de zwarte vierkante, die je bekabeld aan moet sluiten of de ronde zwarte?

Bij mij maakt bijvoorbeeld de printer ook de ene keer verbinding metĀ de router en de andere keer met een wifipunt, dat regelt het meshsysteem zelf, als het maar werkt, daaar gaat het om.

Ā 

De ronde zwarte.

Dat het werkt is uiteraard mooi, maar als bijvoorbeeld de P1 meter in meterkast hangt en v12 ook , maar dan contact laat maken met slaapkamer is dat niet handig.

Mag je dan de ene schotel de wifi radio op 40 MHZ zetten en een andere opĀ 20 MHZ ? ,want de 40MHZ heeft dan toch iets meer bereik dan de 20 MHZ of is dat verkeerde gedachte?

​@ivo46Ā  2,4 gHz Wifi…..20 mHz bandbreedte = lage snelheid = hoge bereik = minder overlapping …….. 40 mHz bandbreedte = hoge snelheid = lage bereik = meer overlapping…….P1 meters, omvormers, printers, internetradio, deurbellen etc. hebben vaak alleen 2,4 gHz wifi en werken het beste op 20 mHz bandbreedteĀ 

Ā 

Hoi ​@ivo46. Als je van alles netjes geordend houdt, dan snap ik dat je graag wilt dat het apparaat verbinding maakt met het dichtstbijzijnde Wifi-punt. In de praktijk maakt het echter niet uit dat je P1-meter verbinding maakt met een SuperWifi punt verderop. De snelheid van de verbinding zal er niets anders om zijn. Het mesh-systeem zorgt er wel voor dat alle apparaten zo optimaal mogelijk verbonden zijn, ook al betekent dat de verbinding op ƩƩn van de apparaten een wat langere weg moet afleggen. Het kan juist weer voordeliger zijn voor andere verbonden apparaten.Ā 

Hoi ​@ivo46. Als je van alles netjes geordend houdt, dan snap ik dat je graag wilt dat het apparaat verbinding maakt met het dichtstbijzijnde Wifi-punt. In de praktijk maakt het echter niet uit dat je P1-meter verbinding maakt met een SuperWifi punt verderop. De snelheid van de verbinding zal er niets anders om zijn. Het mesh-systeem zorgt er wel voor dat alle apparaten zo optimaal mogelijk verbonden zijn, ook al betekent dat de verbinding op ƩƩn van de apparaten een wat langere weg moet afleggen. Het kan juist weer voordeliger zijn voor andere verbonden apparaten.Ā 

Ā 

Dat kan dan hier als het beste antwoord gegeven worden, maar sorry ???

Ik begrijp wat er geschreven wordt,Ā  maar als ik bijvoorbeeld een watermeter een P1 meter koppel op mijn netwerk en ik krijg 100% te zien dan is dag prima,Ā  daalt dat percentage kan ik nog mee leven.Ā 

Maar alsĀ  verbindingspercentage rond de 58% komt te liggen en ik in de app van homewizard krijg te zien dat verbinding minder is en dat kan leiden tot verbindingsproblemen dan vind ik dat zeer irritant.

Want als percentage voor goede werking volgens de app te laag wordt is bijvoorbeeld de P1 meter niet meer gekoppeld aan de V12, maar aan mijn extender op zolder???

Als ik de P1 meter verwijder en weer connect dat wordt weer dichtsbijzijnde signaal gekozen

Ā 

Ik snap dat je je zorgen maakt als het verbindingspercentage daalt. Je wilt op elk moment je energieverbruik kunnen tracken. Maar loop je ook daadwerkelijk tegen het probleem aan dat de app geen gegevens kan ophalen? Anders is dat percentage maar een nummertje.Ā 

Je moet je afvragen of je zin hebt om de SuperWifi punten weer te ontkoppelen, resetten en dergelijke om er dit probleem mogelijkerwijs op te lossen. Dat kan ik niet garanderen.Ā 

Ik snap dat je je zorgen maakt als het verbindingspercentage daalt. Je wilt op elk moment je energieverbruik kunnen tracken. Maar loop je ook daadwerkelijk tegen het probleem aan dat de app geen gegevens kan ophalen? Anders is dat percentage maar een nummertje.Ā 

Je moet je afvragen of je zin hebt om de SuperWifi punten weer te ontkoppelen, resetten en dergelijke om er dit probleem mogelijkerwijs op te lossen. Dat kan ik niet garanderen.Ā 

Ā 

Het percentage isĀ geen nummertje, want als het percentage te laag komt , dan werkt de ā€œverbinding ā€œniet meer en verliezen mijn batterijen de connectie met de P1 en dan werken de batterijen niet meer en dat is dus het probleem , om weer alles te resetten zie ik eerlijk gezegd niet als oplossing.

Maar bij de support van KPN heeft niemand een batterijĀ  of P1 meter van Homewizard?

Ik weet niet of KPN iets intern gereset heeft of wat dan ook , maar binnen de MijnKPN app wifinetwerkbeheren , werkt het weer zoals jullie het daar bedoeld hebben.

Ik krijg de QR code weer te zien, als tevens al mijn verbonden apparaten.Ā 

Ik had in het andere topic van jou een reactie geplaatst dat het wachtwoord weer zichtbaar is. Misschien had je die reactie net gemist of was ik daar niet duidelijk genoeg. Er zat wel ergens een foutje wat hersteld moest worden. Mooi dat de MijnKPN app weer goed werkt.Ā 

We hebben hier (of thuis bij één van ons) niet dezelfde opstelling staan met Homewizard apparatuur helaas. Hopelijk valt er nu wel mee te werken en hoef je niet al te vaak de P1 meter opnieuw te verbinden. 

Ik had in het andere topic van jou een reactie geplaatst dat het wachtwoord weer zichtbaar is. Misschien had je die reactie net gemist of was ik daar niet duidelijk genoeg. Er zat wel ergens een foutje wat hersteld moest worden. Mooi dat de MijnKPN app weer goed werkt.Ā 

We hebben hier (of thuis bij één van ons) niet dezelfde opstelling staan met Homewizard apparatuur helaas. Hopelijk valt er nu wel mee te werken en hoef je niet al te vaak de P1 meter opnieuw te verbinden. 

Dat laatste hoef je niet erg te vinden ik heb de koop laten ontbinden, te veel kinderziektes, als het werkt oke, maar er zijn te veel dingen die niet goed zijn uitgewerkt

Hier zie ik nu als ik inlog bij mijn V12 modem het volgende: Ga ik via thuisnetwerk naar verbonden apparaten dan staat bij de V12 zelf bijna al mijn apparaten die met internet verbonden zijn, echter zijn meeste apparaten verbonden via wifi, echter als ik het overzicht mag geloven dan zijn ze verbonden via lan en aangesloten op een ethernet port?

Bijvoorbeeld ringdoorbell is wireless, maar volgens overzicht via lan en ethernet 4??

Ā 

Ā 

Dat laatste hoef je niet erg te vinden ik heb de koop laten ontbinden, te veel kinderziektes, als het werkt oke, maar er zijn te veel dingen die niet goed zijn uitgewerkt

Oh, je hebt de thuisbatterij en P1 meter weer teruggestuurd? Gelukkig kon je dat nog terugsturen.Ā 

En het is bekend dat het topologie-overzicht onder Thuisnetwerk en ook de informatie onder ā€˜Verbonden apparaten’ niet helemaal correct is. Daar wordt nog hard aan gewerkt omdat meer kloppend te maken.Ā 

Reageer