Skip to main content

Ik heb op 16/9 een abonnement afgesloten voor KPN glasvezel, en een afspraak gemaakt met een monteur voor  17/10. Ik heb destijds tegen de persoon aan de telefoon gezegd dat ik nog geen FTU in huis heb, de vezel ligt nog steeds buiten in de grond begraven. “Maak je geen zorgen. KPN Netwerk belt voor een afspraak”, zei ze. Over twee weken niks gehoord, dus op 5/9 heb ik de klantenservice van KPN (provider) gebeld. Hij zei dat volgens zijn systeem alles klaar was voor de (KPN provider) monteur, dus ik moet contact opnemen met KPN Netwerk. Op 26/9 zaak CRM:004850037352 ingediend bij KPN Netwerk en doorgestuurd naar VolkerWessels met de boodschap “bovenstaand bericht ontvangen, Will je de bewoner bellen om een afspraak in te plannen”. Op 27/9 een bericht van VW ontvangen “melding in goede order ontvangen en doorgestuurd naar de juiste afdeling", en daarna niets. Op 9/10 stuurde ik een email naar VW en zij antwoordden met “volgens ons systeem hebben wij nog steeds geen ticket ontvangen van KPN voor UW glasvezelaansluiting. Zonder ticket kunnen we niet aansluiten. Heeft u inmiddels contact gehad hierover met de KPN (provider}”. Terug naar af. Op de 17e komt er een monteur om mijn modem aan te sluiten op de FTU (en misschien eerst een NTU?), maar die heb ik niet. Enig idee wat ik vervolgens moet doen, dit zou niet mijn probleem moeten zijn om te achtervolgen.

als de monteur van KPN (de provider) de 17e komt, kan hij of zei een ticket laten aanmaken naar KPN Netwerk om dit alsnog te realiseren.


Wat Joey zegt. Maar verder werkt KPN in veel gevallen ook met een BOP,  zie voor de uitleg over een BOP in dit topic: 

 

Als bij u in de straat gewerkt is met de BOP dan komt de KPN Monteur ook het glasvezel naar binnen brengen. De klantenservice kan dit meestal niet na kijken voor je. 


Op de 17e kwamen er twee KPN (provider) monteurs langs en zoals verwacht konden ze niets doen.
De HAS monteur zei dat alleen Volkerwessel het gereedschap had om de straat op te graven en de BOP aan de woning te koppelenen. Hij zij dat hij een ticket zou maken met KPN Netwerk en dat ze contact met mij zouden opnemen om een afspraak te maken.

De "gewone" monteur belde een collega om te vragen waarom ze twee monteurs stuurden terwijl er geen FTU aanwezig was en de collega zei dat er op de computer stond  "no patching needed". 

Inmiddels heb Ik een “voortgangs van levering en installatie” rapport ontvangen met een opmerking van de monteur "Installatie niet gereed ivm geen licht en geen ftu binnen".

KPN (provider) heeft mij een bericht gestuurd om een nieuwe afspraak te maken maar tot nu toe heb ik geen contact gehad met KPN Netwerk en dus nog steeds geen FTU binnen.

Ondertussen heeft Ziggo zojuist nog eens 86 euro van mijn bankrekening afgeschreven.
 


Hoi @DaveStan .  Ik heb even in de systemen meegekeken.  Er is nu een actief ticket. We doen ons best om KPNNetwerk zo ver te krijgen om de boel klaar te maken. 

Meer kan ik vanaf hier momenteel ook niet doen, helaas.