Skip to main content

Ik heb de TK01-P2110 NTU voor glasvezelverbinding. Is het mogelijk om het via PoE van stroom te voorzien? Zo ja, welke norm? 24/48v?

Hallo @santam85 

 

Nee, dat ondersteunt hij niet.


Nee, je kan de Genexis NT niet voeden met PoE. Eventueel is het wel mogelijk om een injector en extractor te gebruiken maar dit is volledig op eigen risico. Kosten door schade aan de NT door dergelijke manieren van voeden kunnen op jou verhaald worden, tevens is KPN niet aansprakelijk als dit voor een instabiele verbinding zorgt.


Als je een PoE splitter gebruikt dan kan je die Genexis via PoE voeden.

Moet je natuurlijk wel je juiste splitter (voltage en powerplug) gebruiken.

Vraag is of het niet veel makelijker is om gewoon de bijgevoegde stroomadapter te gebruiken.


Dan heb je er dus 2 nodig. 1 injector en 1 die het tegenovergestelde doet. Het lijkt me dat het een rommeltje word met veel draden en kastjes. En kostbaar. En storingsgevoelig. 


Nee, je kan de Genexis NT niet voeden met PoE. Eventueel is het wel mogelijk om een injector en extractor te gebruiken maar dit is volledig op eigen risico. Kosten door schade aan de NT door dergelijke manieren van voeden kunnen op jou verhaald worden, tevens is KPN niet aansprakelijk als dit voor een instabiele verbinding zorgt.

Als je een PoE splitter gebruikt dan kan je die Genexis via PoE voeden.

Moet je natuurlijk wel je juiste splitter (voltage en powerplug) gebruiken.

Vraag is of het niet veel makelijker is om gewoon de bijgevoegde stroomadapter te gebruiken.

Ik heb een router die zowel 24 als 48 PoE-injectie doet, dus ik zou slechts 1 verbinding hebben en veel minder draden, geen injectoren of extractors. Uit uw antwoorden lijkt het mogelijk, maar het is gewoon ontmoedigd. Dus, heeft iemand geprobeerd/geslaagd om dat van stroom te voorzien met PoE, of wordt het echt niet ondersteund door de hardware?


Ik heb een router die zowel 24 als 48 PoE-injectie doet, dus ik zou slechts 1 verbinding hebben en veel minder draden, geen injectoren of extractors. 

Ondersteunt de WAN poort van die router ook PoE of zijn het alleen de/sommige LAN poorten die PoE ondersteunen?

Er zijn legio PoE splitters te vinden voor 48 volt naar 5 volt, dus als de WAN poort PoE ondersteunt dan is dat een optie.


Hallo @santam85 een glasmodem moet je gewoon met de bijbehorende netvoeding aansluiten om problemen te voorkomen. Andere apparatuur binnen je eigen netwerk kan en mag je net zo aansluiten als het jou het beste uitkomt, maar van glasmodems en hun stroomvoorziening kun je beter afblijven.

Een welgemeend advies.


De WAN-poort ondersteunt ook POE, maar het is passieve POE, dus ik wil zeker zijn van de spanning. Er zijn slechts 3 standaarden voor passieve PoE: 24v, 48v of 54v. Ik vraag of de NTU een van deze ondersteunt.


Ik vraag of de NTU een van deze ondersteunt.

Nee, die ondersteunt dat niet, alleen met een 48v-5v PoE splitter kan je die 48 volt van de ethernet kabel afsplitsen, omvormen naar 5 volt en als gewone stroom toevoer kunnen gebruiken.


Ik vraag of de NTU een van deze ondersteunt.

Nee, die ondersteunt dat niet, alleen met een 48v-5v PoE splitter kan je die 48 volt van de ethernet kabel afsplitsen, omvormen naar 5 volt en als gewone stroom toevoer kunnen gebruiken.

Begrepen, bedankt. Eén correctie: de betreffende NTU heeft 12v 0,5A nodig


Ik vraag of de NTU een van deze ondersteunt.

Nee, die ondersteunt dat niet, alleen met een 48v-5v PoE splitter kan je die 48 volt van de ethernet kabel afsplitsen, omvormen naar 5 volt en als gewone stroom toevoer kunnen gebruiken.

Begrepen, bedankt. Eén correctie: de betreffende NTU heeft 12v 0,5A nodig

12v 0,5A past makkelijk in het powerbudget van 802.3af ( https://en.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet ) . Als je alleen maar passive PoE beschikbaar hebt is helaas wat minder gunstig in mijn ogen, kan wel, maar de betrouwbare PoE splitters zijn actief in mijn ervaring. Je kan dan bij de injector (b.v. PoE+ switch) ook zien wat stroom en spanning zijn, grenzen stellen enz. Grootste uitdaging is wellicht al de power connector van die Genexis: Is het 5.5/2.1 of 5.5/2.5 of nog anders en wat is + en wat is  -.