Skip to main content

Beste forum leden ik zit met een paar vragen. 

Ik heb recent de fritzbox 7590 besteld voor mijn ADSL verbinding. Van KPN (voorheen Telfort). Als ik in het router  de wizard opstart en de lijst met providers krijg staat KPN er niet tussen. Wel KPN-Divider, Telfort en XS4ALL.

 

Alle drie deze opties geven aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt. In de online help staat dus ook de optie KPN. Nu vraag ik mij af waarom deze mist. Bij nadere inspectie van de modem en het label op de achterkant zag ik Edition Belgium staan.

 

 

Nu vermoed ik dat dit misschien de oorzaak is.

Iemand enig idee. De modem komt vers uit de doos dus draait op Fritzos 7.01

Alvast bedankt 

Dag @RvSo1o, waar heb je de FRITZ!boxbesteld?


Voor de 7590 is 7.25 beschikbaar. 
Ben je TFT-klant en nog niet technisch overgezet naar KPN dan moet nog steeds op Telfort aansluiten. 


Ik dacht dat KPN recenter was toegevoegd, dus updaten kan zeker helpen!


Sowieso updaten naar 7.25 als ondertussen 7.26 er al niet is, die zit in de pijpleiding, en bij de instellingen taal op NL en het land op NL, anders draait die standaard op Belgie en werkt het niet goed.


Dank voor het mee denken.

De modem is bij Informatique  en Berkel en Rodenrijs gekocht. Maar inmiddels heb ik verbinding kunnen maken met het internet.

Het lag aan de firmware/ Fritz!OS inmiddels staat 7.25 erop na een middag aanmodderen. 

Na dat ik via wifi de modem als router aan mijn pc heb gehangen kon ik de update installeren. Een kreeg zo de opties te zien. Uit eindelijk wel de Telfort optie moeten kiezen. Maar ben weer een stuk verder.

 

Nogmaals bedankt.

 


Hopelijk vind je deze speurtochten net zo leuk als ik! Ik kan mij dagen vermaken met dit soort problem solving haha

Succes!