Skip to main content
Antwoord

KPN Service Plus, wat krijg ik hiervoor? Bestaat het nog?

• April 16, 2025
  • 15 reacties
  • 1919 keer bekeken

Ik zag meerdere berichten over deze service van KPN, maar ik kan nergens (meer) vinden wat deze service nou precies inhoudt. Ik zag iets van 50% korting op mobiele telefoonaccessoires, maar kan daar verder niets over vinden. Kan iemand mij daar bij helpen?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Martin0299. Welkom op de KPN Community!

Ik lees dat je de gratis variant hebt van Service Plus en dat betekent dat je deze dienst erbij krijgt als je level 3 bereikt bij de Combivoordelen. Dan is deze informatie voor jou van toepassing: 

@Martin0299 

Er is een nieuwe manier om gratis Service Plus te krijgen. Dit kan ik terugvinden: 

Ik zit in het hoogste level, wat houdt Service Plus in?

Zit jij in het hoogste level (3) van het nieuwe Combivoordeel, dan krijg je daar gratis Service Plus bij! Dat betekent dat je

• voorrang krijgt in de wachtrij als je contact opneemt via de MijnKPN app. Je wordt altijd verbonden met de meest geschikte medewerker.
  • Je krijgt een exclusieve korting van 50% op telefoonhoesjes- en accessoires (m.u.v. Apple originals) in de KPN winkel.

Als je dan belt via de MijnKPN app, dan krijg je niet een Service Plus medewerker aan de lijn. Deze medewerkers horen nog bij de betaalde Service Plus service. Je krijgt echter wel gewoon (met voorrang) een medewerker aan de lijn die jou kan helpen met je vraagstuk. 

Wil je nog meer lezen over de Combivoordelen, dan kun je terecht op onze Kennisbank. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 16, 2025

Hallo ​@Martin0299 ,

KPN Service Plus is in de oude vorm niet meer af te sluiten sinds 12 november 2024. Het heeft dan ook niet veel nut meer om jou uit te leggen wat deze service inhoudt. Maar het houdt onder meer toegang in tot een speciaal telefoonnummer waar je meer hulp krijgt dan bij de gewone klantenservice. 

In dit topic kun je iets meer terugvinden: 

Michel uit Arnhem is er erg enthousiast over :

Ik ben namelijk zeer tevreden over de dienstverlening van KPN Service Plus, die toch echt beter is dan de reguliere klantenservice die gratis bereikbaar is voor alle klanten van KPN.
De medewerkers van KPN Service Plus nemen de tijd voor je, leggen technische zaken duidelijker en uitgebreider aan je uit, maar zijn er ook voor algemene zaken.
Ook vind ik het een grote pluspunt dat KPN Service Plus elke dag (óók op de zondag en tijdens de feestdagen) tussen 08:00 en 22:00 uur bereikbaar zijn, daar heb ik die 5,- euro echt wel voor over.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2025

Beste ​@Noordzee, Ik snap dat je het niet meer kunt afsluiten, maar ik heb de service juist. En weet niet wat ik eraan heb. Die Topic heb ik gelezen, maar maakt mij nog steeds niet duidelijk wat de service nou precies inhoudt. Dat ik sneller wordt geholpen bij problemen? Wat is het telefoonnummer, is dat anders dan het normale telefoonnummer en  klopt de korting van 50% nog bij de KPN winkel?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 16, 2025

OK ​@Martin0299 ,

Dat kun je het beste zelf even vragen bij die afdeling Service Plus. 

Meteen een KPN Service Plus medewerker aan de lijn? Bel met het nummer dat je als contactnummer hebt ingevuld in MijnKPN.

Kun je dat niet vinden, dan maar bellen met 0800-0402.  

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2025

@Noordzee Ik was net even in de KPN winkel, en daar konden ze me ook niet veel meer vertellen…..

• April 16, 2025

Volgens mij bestaat het niet meer. Bij combivoordeel level 3 zit de gratis variant. Dat is: sneller aan de beurt als je belt en korting op telefoon accessoires. 

De betaalde variant is niet meer af te sluiten volgens mij. Dit is een topic van 3 jaar geleden:

https://community.kpn.com/thuisnetwerk-72/tech-desk-vernieuwd-kpn-service-plus-540305

En dit is een topic van kort geleden, 4 maanden:

https://community.kpn.com/internet-9/waarom-stopt-kpn-service-plus-626583

Er hebben KPN medewerker in gereageerd. Die zeggen dat het niet meer af te sluiten is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2025

@Marlon92 Bedankt voor het reageren, maar ik wil het ook helemaal niet afsluiten, Ik heb het al in mijn abonnement zitten. Mijn vraag was alleen, wat krijg ik nou daarvoor? Het kost, normaal, 5 euro per maand. Die krijg ik nu wel gratis, maar het lijkt mij handig dat ik dan ergens kan opzoeken wat ik daar dan mee kan. Toch? Ik was net in de KPN winkel en begon over die 50% korting op accessoires, maar daar wisten ze niets van. Ze vroegen of ik een mail had gehad van kpn. Maar dat heb ik niet. Zij vertelde mij dat dat een aankomende actie was. Ik vertelde hen toen, dat het gewoon op de KPN website staat. En het staat er nog steeds. In de winkel kon ik het niet zo snel opzoeken, want dan ga je steeds naar de KPN app. Daar kan ik het inderdaad niet vinden, maar wel op de website. Ik heb er een foto van genomen en ga a.s. vrijdag terug naar de winkel. Overigens wordt er in diezelfde winkel nog steeds reclame gemaakt met die extra plus service. Raar als het vorig jaar al is afgeschaft…...

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 16, 2025

@Martin0299 

Er is een nieuwe manier om gratis Service Plus te krijgen. Dit kan ik terugvinden: 

Zit jij in het hoogste level (3) van het nieuwe Combivoordeel, dan krijg je daar gratis Service Plus bij! Dat betekent dat je

• voorrang krijgt in de wachtrij als je contact opneemt via de MijnKPN app. Je wordt altijd verbonden met de meest geschikte medewerker.
  • Je krijgt een exclusieve korting van 50% op telefoonhoesjes- en accessoires (m.u.v. Apple originals) in de KPN winkel.

Let op: Heb je nu al de extra Service+ optie voor vijf euro per maand?
Dan blijft dit hetzelfde, ook de service die je gewend bent blijft onveranderd. 

Bron:

En het contact opnemen gaat dus via de MijnKPN-app.

Zie ook mijn eerdere reactie.

OK ​@Martin0299 ,

Dat kun je het beste zelf even vragen bij die afdeling Service Plus. 

Meteen een KPN Service Plus medewerker aan de lijn? Bel met het nummer dat je als contactnummer hebt ingevuld in MijnKPN.

• April 16, 2025

​Ik heb er een foto van genomen en ga a.s. vrijdag terug naar de winkel. Overigens wordt er in diezelfde winkel nog steeds reclame gemaakt met die extra plus service. Raar als het vorig jaar al is afgeschaft…...

Je kunt het beter gewoon uitprinten. Dat werkt beter dan da geklooi op zo'n schermpje.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Volgens mij bestaat het niet meer. Bij combivoordeel level 3 zit de gratis variant. Dat is: sneller aan de beurt als je belt en korting op telefoon accessoires. 

De betaalde variant is niet meer af te sluiten volgens mij. Dit is een topic van 3 jaar geleden:

https://community.kpn.com/thuisnetwerk-72/tech-desk-vernieuwd-kpn-service-plus-540305

En dit is een topic van kort geleden, 4 maanden:

https://community.kpn.com/internet-9/waarom-stopt-kpn-service-plus-626583

Er hebben KPN medewerker in gereageerd. Die zeggen dat het niet meer af te sluiten is.

Hoi ​@Marlon92 

De betaalde versie van “KPN Service Plus” bestaat nog gewoon, maar is alleen niet meer af te sluiten, mocht je dit als klant nog willen toevoegen.
Voor alle KPN klanten (waaronder ik zelf) die vóór 12 november 2024 de betaalde variant van “KPN Service Plus” bij hun abonnement hadden, en deze optie niet zelf verwijderd hebben, worden nog gewoon geholpen door het team van KPN Service Plus.

De gratis variant in Level 3, is totaal anders en niet te vergelijken met de betaalde variant.
Bij Level 3 krijg je sneller een medewerker (van de reguliere klantenservice) aan de lijn, en krijg je 50% korting in een KPN Winkel.

KPN Service Plus (betaalde variant) blijft gewoon bestaan, maar alleen nog voor klanten die deze betaalde optie nog in hun abonnement hebben zitten, of een FritzBox huren bij KPN.
Ik betaal er nog gewoon 5,- euro per maand voor, en ik ben absoluut niet van plan om deze optie ooit nog uit te zetten, tenzij ik een keer zou overstappen natuurlijk.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hallo ​@Martin0299 ,

KPN Service Plus is niet meer af te sluiten sinds 12 november 2024. Het heeft dan ook niet veel nut meer om jou uit te leggen wat deze service inhoudt. Maar het houdt onder meer toegang in tot een speciaal telefoonnummer waar je meer hulp krijgt dan bij de gewone klantenservice. 

In dit topic kun je iets meer terugvinden: 

Michel uit Arnhem is er erg enthousiast over :

Ik ben namelijk zeer tevreden over de dienstverlening van KPN Service Plus, die toch echt beter is dan de reguliere klantenservice die gratis bereikbaar is voor alle klanten van KPN.
De medewerkers van KPN Service Plus nemen de tijd voor je, leggen technische zaken duidelijker en uitgebreider aan je uit, maar zijn er ook voor algemene zaken.
Ook vind ik het een grote pluspunt dat KPN Service Plus elke dag (óók op de zondag en tijdens de feestdagen) tussen 08:00 en 22:00 uur bereikbaar zijn, daar heb ik die 5,- euro echt wel voor over.

Hoi ​@Noordzee 

Ik ben er nog steeds zeer enthousiast over de dienstverlening van KPN Service Plus (betaalde variant), en ben het ook niet van plan om dit ooit nog uit te zetten.
Ik spreek nog regelmatig een medewerker van team KPN Service Plus, bij een vraag of technisch probleem, en ik wordt vakkundig geholpen zonder te letten op de tijd.
Nee, voor mij geen reguliere klantenservice meer, alles verloopt via KPN Service Plus waar de dienstverlening en technische kennis erg hoog ligt.

Erg leuk dat je mij als voorbeeld hebt gebruikt, in je reactie richting TS @Martin0299 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 18, 2025

Hoi ​@Martin0299. Welkom op de KPN Community!

Ik lees dat je de gratis variant hebt van Service Plus en dat betekent dat je deze dienst erbij krijgt als je level 3 bereikt bij de Combivoordelen. Dan is deze informatie voor jou van toepassing: 

@Martin0299 

Als je dan belt via de MijnKPN app, dan krijg je niet een Service Plus medewerker aan de lijn. Deze medewerkers horen nog bij de betaalde Service Plus service. Je krijgt echter wel gewoon (met voorrang) een medewerker aan de lijn die jou kan helpen met je vraagstuk. 

Wil je nog meer lezen over de Combivoordelen, dan kun je terecht op onze Kennisbank. 

Forum|alt.badge.img+16
  • April 18, 2025

@Arjan van KPN Wel heel onduidelijk om alles door elkaar te mixen, in MijnKPN wordt het product gemeld als oude serviceplus, dus dat is ook vreemd. 

Eigenlijk heb daar je dus heel weinig aan, althans als je een gewoon iemand aan de lijn krijgt zonder de vereiste kennis die het team van de dure variant wel heeft. Als je meerdere mensen in de que hebt hangen met die gratis serviceplus ga je een leuke wachtrij krijgen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 18, 2025

Ik snap ook niet dat er voor gekozen is om deze naam te kiezen voor de nieuwe vorm. Nu zijn er twee verschillende varianten met precies dezelfde naam. Hoe verwarrend wil je het hebben? 

Forum|alt.badge.img+16
  • April 18, 2025

@Noordzee, ik snap sowieso niet waarom hier voor gekozen is en wat het '’voordeel’’ dan is. Laat lekker die betaalde bestaan voor de mensen met een slim huis die af en toe graag hulp willen bij technische uitdagingen. Die gratis variant die er nu is eigenlijk helemaal niks waard, althans of ik nou 5 min moet wachten of direct contact krijgt met een random klantenservicemedewerker zou mij weinig uitmaken. Ik bel gelukkig maar eens per jaar de klantenservice immers.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik snap ook niet dat er voor gekozen is om deze naam te kiezen voor de nieuwe vorm. Nu zijn er twee verschillende varianten met precies dezelfde naam. Hoe verwarrend wil je het hebben? 

Hoi ​@Noordzee 

Klopt is ook zeer verwarrend!
De medewerkers van de “echte” KPN Service Plus hebben daar ook meldingen van gemaakt, naar de afdeling die hierover gaan, maar die hebben er tot op heden nog niets mee gedaan.
Noem de gratis variant in Level 3 bijvoorbeeld “Extra Service” of “Premium Service” maar in elk geval geen “KPN Service Plus” zoals de betaalde variant.

Hopelijk gaan ze de gratis variant nog een nieuwe andere naam geven, zodat er geen verwarring meer kan ontstaan.