Skip to main content
Beantwoord

KPN servicetool voor eigen sfp module werkt niet

• May 10, 2026
  • 7 reacties
  • 38 keer bekeken

Ik heb een sfp module die ik rechtstreeks op de glasvezel wil aansluiten. Ik heb dit eens bij een kpn een mkb klant gedaan en toen werd het na een telefoongesprek (via meerdere mensen) opgelost. Nu wil ik het voor mijn thuisadres doen en wordt ik verwezen van de servicetool alleen kan ik daar geen serienummer invoeren maar alleen de installatie pdfs zien van bijvoorbeeld de tk01. Ik las dat moderators het kunnen doen en heb mijn profiel met de benodigde gegevens aangevuld. 

Beste antwoord door TDN

​@Nashi Je heb waarschijnlijk nog AON glasvezel (aansluitingstype GOF). Bij aansluitingstype GPON of XGSPON moet je het PON module registreren, bij AON niet.

7 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 10, 2026

​@Nashi Je heb waarschijnlijk nog AON glasvezel (aansluitingstype GOF). Bij aansluitingstype GPON of XGSPON moet je het PON module registreren, bij AON niet.

• Auteur
  • Helper
  • May 10, 2026

Hoe kan ik hem wel gebruiken dan? Ik heb de juiste specs en ik zie dat er data doorheen gaat alleen wprdt er iets geblockt voor mijn gevoel. Als ik in unifi kijk zie ik not connected maar wel bytes in en uit gaan. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 10, 2026

wat staat bij jouw aansluitingstype?

• Auteur
  • Helper
  • May 10, 2026

Helaas GoF, wacht al jaren op de vernieuwing. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 10, 2026

​@Nashi Dan kan je jouw XGS-PON module niet gebruiken, je moet een AON module met passende specificaties kopen, maar om te gebruiken hoef je niet te registreren

• Auteur
  • Helper
  • May 10, 2026

Kan iemand van het kpn team mij misschien een periode geven waarin mijn wijk xgspon krijgt?

• May 10, 2026

Kan iemand van het kpn team mij misschien een periode geven waarin mijn wijk xgspon krijgt?

Zie mijn reactie hier ​@Nashi 

Â