Skip to main content

Het valt me op dat je met KPN sim only onbeperkt internet - met de iPhone hotspot werkt niet, kan geen Google Chrome cast verbinden. Je krijgt de melding dat er geen internet hebt. Ik heb naast ook een iPhone met 30 Gb data voor internet en die werkt zonder problemen. Beiden zitten op het KPN netwerk. 

 

Hi @JohnBeGood! Als ik je bericht goed begrijp dan lukt het de Chromecast niet om te verbinden met de hotspot op je iPhone, maar lukt het de andere iPhone wel? 

Zo ja, dan zou ik het toch in de instellingen van de Chromecast zoeken. Ik heb zelf nog niet eerder een Chromecast hoeven verbinden via een hotspot dus ik weet er het fijne niet van.

Mocht je juist bedoelen dat de Chromecast via de hotspot op je andere iPhone wel werkt, heb je de iPhone waar het niet op lukt dan al eens herstart sinds dit gebeurt?
Pas anders voor de zekerheid ook de wifinaam en het wachtwoord aan van de hotspot en probeer het opnieuw met de Chromecast.


@JohnBeGood Je kan alleen met chromcast verbinden als jouw telefoon en chromecast op dezelfde netwerk zit. Je zei over hotspot, dus de iphone heeft 4g/5g en chromcast zit op wifi van thuisnetwerk. Beide zijn van KPN maar toch verschillende netwerken.


Bedankt voor de tips…

Ik ben verder gaan testen met de KPN sim only onbeperkt internet op de iPhone als hotspot voor de Google Chromecast TV HD.  Ik heb de Google Chromecast teruggezet naar fabrieksinstellingen. En op de iPhone heb ik de netwerkinstellingen gereset. Toch hetzelfde probleem met hotspot.

De Chromecast connect met de hotspot, maar krijgt geen IP adres van de hotspot. Dus geen internet.

iPhone naam aangepast met een ander wachtwoord, hetzelfde probleem!

Ik heb een ander Chromecast van Nokia ook hetzelfde probleem met de hotspot, wel connectie, ook geen IP op de Nokia en geen internet!

Wat is er aan de hand met deze KPN sim only onbeperkt kaart?

Mag je geen hotspot gebruiken op een Chromecast apparaat? 


Hoe komt u erbij dat da ding geen ip krijgt?

Als u een smartfoon of laptop verbinding laat maken met de hotspot, werkt dat dan ook niet?


Als ik mn laptop connect met de laptop werkt de hotspot meestal wel. Gisteren met pijn en moeite uiteindelijk wel. Voordat ik de hotspot aanzet, test ik vooraf de iPhone of ik internet hebt.


Dus ik verzin dit niet, de 2x Chromecast apparaten krijgen geen IP adres na connectie met de hotspot, de melding zie je op de apparaten. Dus geen internet, dus geen bv. YouTube.


Gaat het om een Chromecast met afstandsbediening? Die hoeft u dus niet in te stellen vanaf een andere smartfoon? 


Ja lees mijn bericht en een Nokia Chromcast met afstandsbediening.

 

https://www.mobiel.nl/accessoires/google/chromecast/wit?channable=05e1ed6964003533323330f0&ref=ps&utm_source=google&utm_medium=ps&utm_campaign=21097884379&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD2lncXQ_ktlIWlOFH2fsAxEFyZcx&gclid=CjwKCAjwoJa2BhBPEiwA0l0ImOA0DynvvWq2vLOiTrlD0LjnEqOhnGzIVThL2SUKipu68PPSxrOK6RoCU4oQAvD_BwE

 

https://www.bol.com/nl/nl/p/nokia-streaming-box-8000-4k-ultra-hd-android-tv-box/9300000022867378/?Referrer=ADVNLGOO002013-S--9300000022867378&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmNj8xZmrrpWNKdkWU4hY1EGv&gclid=CjwKCAjwoJa2BhBPEiwA0l0ImKUX38gSZ30QRb2OALJoTr8N4AqUhZUKh64t1cxJPi5BgQ5XaPYA3xoCUDwQAvD_BwE


De 2 apparaten heb ik vooraf in werking gesteld via mn WIFI thuis.

Ze werken zonder problemen op de WIFI router.

 


De 2 apparaten heb ik vooraf in werking gesteld via mn WIFI thuis.

En u stelt de hotspot in met de zelfde naam / wachtwoord? 

Heeft u het ook al eens geprobeerd dat niet zo te doen? En gewoon een andere WiFi naam / wachtwoord te gebruiken? 

Heeft u al eens geprobeerd om de SIM kaarten van beide toestellen te wisselen? 


Zie vorige mailverkeer: ik heb de iPhone naam + wachtwoord veranderd. Dat heeft niet geholpen.

Ook een ander simkaart geprobeerd. De simkaart van Youfone werkt zonder problemen!


Dus is het nu wel duidelijk dat de KPN simkaart sim only onbeperkt internet de boosdoener is.

 


Het valt me op dat de KPN simkaart sim only onbeperkt internet even heeft gewerkt en de laatste tijd alleen maar problemen geeft als hotspot met de Google Chromecast.

En zo nu en dan werkt de hotspot niet met de laptop (MacBook Pro).

Ik test vooraf altijd of de iPhone eerst internet heeft en daarna zet ik de hotspot aan.


Hoe gaan we dit oplossen?


En nu?

Iemand van KPN? 

👎👎


Misschien een andere APN instellen. Maar ik weet niet hoe dat werkt bij een Apple. 


Ik kan mijn Chromecast Google TV gewoon op de hotspot van mijn OnePlus 5T aansluiten en dan met de TV+ app op dezelfde OnePlus 5T naar de Chromecast Google TV casten. Dat is geen enkel probleem.

Dit zou op de iPhone eigenlijk ook geen enkel probleem mogen zijn en ik vraag me ook af hoe het komt dat die Chromecast geen IP adres krijgt. Dit lijkt mij los te staan van de provider immers het betreft een wifi verbinding tussen de Chromecast en de iPhone.


Hoe verklaar je dit als ik deze simkaart op 2 verschillende type iPhone (XS en 12) hebt getest en hetzelfde probleem hebt met 2 verschillende Chromecast toestellen?

Als ik een simkaart van youfone test, heb ik dit probleem niet. Alleen met de simkaart van KPN.

APN ‘automatisch’ en  ‘portalmmm.nl’ werkt niet als ik deze instel op de KPN simkaart. 

 

Graag iemand van KPN die me verder helpt...


Reageer