Skip to main content
Antwoord

KPN sluit ons definitief af na mislukte glasvezelaanleg

• January 20, 2025
  • 18 reacties
  • 368 keer bekeken

Op 29 augustus 2024 zou de KPN in ons pand glasvezel komen aanleggen. Telefonisch werd ons door de KPN meegedeeld dat dit niet door kon gaan omdat Woonstichting Lieven de Key, onze verhuurder dit zonder een reden te zeggen tegenhield.

Op 1 oktober 2024 heeft de KPN alsnog de werkzaamheden uitgevoerd en stond er plots een boze meneer van Lieven de Key in ons huis die de KPN wilde spreken.

De volgende dag, 2 oktober is er een persoon binnen geweest van de firma Biltz namens de woningbouw die beweerde dat KPN de isolatie onder vloer heeft vernield.

Wij hebben sterke vermoeden dat deze man op zijn beurt uit boosheid de glasvezelkabel heeft losgetrokken.

Wij bewoners van de derde etage hebben op 11 december 2024 ons abonnement gratis laten omzetten in glasvezel. De glasvezel werkte niet. Na twee bezoeken van KPN medewerkers, op 12 december en 24 december 2024 is inderdaad vastgesteld dat de bedrading van alle verdiepingen die onder de vloer in de centrale hal loopt met geweld is losgerukt.

Volgens KPN zijn wij de vierde woning van Lieven de Key bij wie de glasvezel is kapot getrokken.

De woningbouw geeft geen antwoord op mijn vragen en wijst alleen naar de KPN die op hun beurt ons een noodpakket aanbieden, beloftes met valse hoop geven en de koperverbinding niet terug willen draaien terwijl die nooit na de eerste storingsmelding opgeheven mocht worden.

Wij betalen voor een abonnement dat KPN niet kan waarmaken.

SLUIT ONS WEER AAN!

Beste antwoord door Marcia van KPN

Hallo allemaal, wat er wel of niet in de grondwet staat, lijkt me voor dit topic niet heel relevant. Kunnen we ons weer op het probleem van TS focussen?

@Barend2020 ik lees:

Bedankt voor jullie medeleven :-)

Erwin schrijft dat de KPN Community een plek is waar klanten elkaar helpen en dat doe ik juist door  potentiële klanten te waarschuwen dat het ook afschuwelijk mis kan gaan en dat óók de KPN behoorlijk wat  steken laat vallen. Natuurlijk heb ik alle wegen bewandeld maar je belt in een cirkel bij de KPN en kom daardoor geen stap verder.

…...

Het lijkt me daarom goed dat wij er toch naar kijken. Wil je je profiel invullen met je adres en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik voor je aan de slag. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

18 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 22, 2025

Hoi ​@Barend2020 . Welkom bij de KPN Community.

Wat een ontzettend vervelende situatie! Ik kan me goed voorstellen hoe frustrerend het moet zijn om zo’n heen-en-weer te ervaren tussen partijen, zeker als je uiteindelijk zonder werkende verbinding zit terwijl je wel betaalt voor je abonnement. Het klinkt als een complex probleem waarbij meerdere partijen betrokken zijn.

De KPN Community is een plek waar klanten elkaar helpen en ik denk niet dat deze ingang de juiste is voor jouw/jullie problemen. 

Het lijkt me verstandig om contact op te nemen met KPN via de klantenservice. Zij kunnen je situatie direct inzien en hopelijk snel schakelen om een oplossing te vinden. Als je je echt niet gehoord voelt, kun je ook altijd een formele klacht indienen. Zo zorg je dat jouw verhaal bij de juiste mensen terechtkomt.

Je kunt hiervoor het beste een terugbel afspraak inplannen. Dan wordt je terug gebeld door een collega.

Contact en klantenservice | KPN (zie onderaan de pagina)

• January 22, 2025

Ik denk niet dat je die koper aansluiting weer terug krijgt. Iedereen moet uiteindelijk naar glasvezel. Of die nu wil of niet.

Als kabels moedwillig vernielt worden, dan denk ik dat KPN gewoon zegt: dan geen verbinding en zoek het maar uit.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 22, 2025

Ik zou dit melden bij een rechtsbijstand 

• January 22, 2025

Waarom, het is toch een geschil tussen KPN en de eigenaar van de opstal: “Lieven de key”. Gewoon doen wat Edwin geadviseerd heeft, als huurder ben je geen partij in deze. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • January 22, 2025

Waarom, het is toch een geschil tussen KPN en de eigenaar van de opstal: “Lieven de key”. Gewoon doen wat Edwin geadviseerd heeft, als huurder ben je geen partij in deze. 

Zeker wel, als verhuurder De Key hun poot stijf houd en de boel moedwillig is gesloopt kan je hun gewoon aanklagen hoor. Internet is een levens behoefde, mocht die medewerker het moedwillig gesloopt hebben dan kan je zelfs nog een claim indienen bij de rechtbank. Je kan gewoon via de rechtbank medewerking afdwingen in dit soort situaties. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 23, 2025

Zeker wel, als verhuurder De Key hun poot stijf houd en de boel moedwillig is gesloopt kan je hun gewoon aanklagen hoor. Internet is een levens behoefde, mocht die medewerker het moedwillig gesloopt hebben dan kan je zelfs nog een claim indienen bij de rechtbank. Je kan gewoon via de rechtbank medewerking afdwingen in dit soort situaties. 

dat dus

ben benieuwd naar het verloopt laat de rechtbank maar zo’n woonstichting dwingen tot aanleg en een schadevergoeding aan ofwel KPN netwerk (omdat de kabels hun eigendom zijn ) ofwel TS voor het ontnemen van een eerste levensbehoefte (helaas heeft de overheid dit nog niet opgenomen in de wet , al denk ik dat je een goede kans maakt bij rechters )

• January 23, 2025

Het is alleen de vraag of het zo handig is een rechtzaak aan te spannen tegen je eigen verhuurder 😱

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 23, 2025

Het is alleen de vraag of het zo handig is een rechtzaak aan te spannen tegen je eigen verhuurder 😱

Iedereen heeft toch zijn recht? 

• January 23, 2025

Denk je echt dat een rechtsbijstandverzekeraar op grond van een vermoeden geuit door een bewoner over een mogelijk geschil tussen KPN een Telecom organisatie met miljoenen aansluitingen en een woningbouwstichting met meer dan 25.000 woningen in de verhuur ter hand zal nemen?

Er is nergens bewezen of zelfs vermeld dat iemand van Lieve de Key uit kwaadwilligheid het eigengereid heeft stukgetrokken. Dat is me nogal een insinuatie.  

Omdat de kabels van KPN zijn is er veel meer dan het advies dat Erwin al heeft gegeven volgens mij niet mogelijk.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 23, 2025

Laten we eerst maar eens proberen het vermoeden vast te stellen. En als beide partijen er niet uitkomen, dan lijkt het wel duidelijk.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 23, 2025

Erwin schrijft dat de KPN Community een plek is waar klanten elkaar helpen en dat doe ik juist door  potentiële klanten te waarschuwen dat het ook afschuwelijk mis kan gaan en dat óók de KPN behoorlijk wat  steken laat vallen. Natuurlijk heb ik alle wegen bewandeld maar je belt in een cirkel bij de KPN en kom daardoor geen stap verder.

ACM is inmiddels ook op de hoogt van dit ‘vervelende ‘verhaal. 

Lieven de Key kijkt nog steeds weg maar die pak ik wel aan via de Geschillencommissie.

Beste mensen, Google eens op woonstichting Lieven de Key en lees hoeveel bagger deze club over zich heen krijten en tig processen aan de broek heeft! 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • January 23, 2025

De Key is een lachertje, kan prima in deze. Het is tevens een sociale verhuur maatschappij. Die kunnen je niks maken. Ik ken deze club toevallig, zal me er verder niet over uitlaten haha.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • January 23, 2025

Denk je echt dat een rechtsbijstandverzekeraar op grond van een vermoeden geuit door een bewoner over een mogelijk geschil tussen KPN een Telecom organisatie met miljoenen aansluitingen en een woningbouwstichting met meer dan 25.000 woningen in de verhuur ter hand zal nemen?

Er is nergens bewezen of zelfs vermeld dat iemand van Lieve de Key uit kwaadwilligheid het eigengereid heeft stukgetrokken. Dat is me nogal een insinuatie.  

Omdat de kabels van KPN zijn is er veel meer dan het advies dat Erwin al heeft gegeven volgens mij niet mogelijk.

Wie zegt dat dit via een verzekeraar moet gaan ?

Tevens implanteert u nu dat vermogende bedrijven dus vrij zijn om te doen wat ze willen.

Internet is tegenwoordig een basis behoefte, als je deze aansluiting door spelletjes niet krijgt kan je dit prima aankaarten bij de rechtbank. Basis behoeften zijn in de grondwet verankerd. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 23, 2025

Bedankt voor jul

Erwin schrijft dat de KPN Community een plek is waar klanten elkaar helpen en dat doe ik juist door  potentiële klanten te waarschuwen dat het ook afschuwelijk mis kan gaan en dat óók de KPN behoorlijk wat  steken laat vallen. Natuurlijk heb ik alle wegen bewandeld. Je belt in een cirkel bij de KPN vol valse beloftes en afspraken die niet nagekomen worden.

ACM is inmiddels ook op de hoogte van dit ‘vervelende ‘verhaal. 

Lieven de Key kijkt nog steeds weg maar die pak ik wel aan via de Geschillencommissie.

Beste mensen, Google eens op woonstichting Lieven de Key en lees hoeveel bagger deze onfrisse club over zich heen krijten en tig processen aan de broek heeft! 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 23, 2025

Wie zegt dat dit via een verzekeraar moet gaan ?

Tevens implanteert u nu dat vermogende bedrijven dus vrij zijn om te doen wat ze willen.

Internet is tegenwoordig een basis behoefte, als je deze aansluiting door spelletjes niet krijgt kan je dit prima aankaarten bij de rechtbank. Basis behoeften zijn in de grondwet verankerd. 

Echter staat internet daar niet in

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 23, 2025

In welke artikel van GW staat internet of telefoon, als ik vragen mag. Seks is ook een basisbehoefte, staat ie ook in de GW?

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 23, 2025

In welke artikel van GW staat internet of telefoon, als ik vragen mag. Seks is ook een basisbehoefte, staat ie ook in de GW?

🤣

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 27, 2025

Hallo allemaal, wat er wel of niet in de grondwet staat, lijkt me voor dit topic niet heel relevant. Kunnen we ons weer op het probleem van TS focussen?

@Barend2020 ik lees:

…...

Het lijkt me daarom goed dat wij er toch naar kijken. Wil je je profiel invullen met je adres en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik voor je aan de slag.