Skip to main content

Ik ondervind wat problemen bij het thuiswerken via VPN in de zin van trage toegang tot bedrijfsnetwerk. Nu is (uiteraard) de eerste reactie van onze IT afdeling: “ligt het misschien aan je internetverbinding thuis”

 

Ik heb een 200mbps KPN glasvezel abonnement en dat werkt als een tierelier, maar om dat te bewijzen wilde ik de KPN Speedtest https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm even laten zien. Die zat hier bij eerdere tests op ±180mb/s download en upload. Maar nu lijkt hij het helemaal niet meer te doen…

(groene balkje gaat een minuutje heen en weer en dan krijg ik deze melding, terwijl ik verder wel gewoon internet heb)

 

Iemand enig idee?

 

Getest met:

kabel ingestoken (WiFi voor de zekerheid zelfs uit)

Experiabox v10

Gewoon deze proberen dan: Speedtests Ookla


Hallo @Sirrah81 doe je de speedtest met de VPN-verbinding op AAN? Dat kan het probleem zijn.

Doe de speedtest eens met de VPN op UIT en gebruik bij voorkeur de speedtest-app van Ookla uit de Microsoft-Store.

De door @DennisA78 aangegeven speedtest geeft een onbetrouwbaar beeld, bij mij altijd te weinig download, terwijl de KPN-monteur met zijn apparatuur wèl de goed downloadsnelheid mat. Via de app krijg ik nu ook de goede snelheid door, net als de monteur.

 


Hi @Sirrah81! We hebben al even niks meer van je gehoord. Heeft het advies van @JanD of @DennisA78 verschil gemaakt?


Hi @Sirrah81! We hebben al even niks meer van je gehoord. Heeft het advies van @JanD of @DennisA78 verschil gemaakt?

Excuus, vergeten terug te koppelen.

Bleek dat onze IT afdeling wat "strenger" is geworden, waardoor die speedtestjes niet meer werken wanneer VPN geactiveerd is.

 

Zonder VPN ga ik op die Ookla speedtest zelfs over de 200mbps heen


@Sirrah81 goed om te horen dat de dingen werken zoals ze moeten! Ik zal het topic voor je sluiten.