Skip to main content

Ruim twee weken geleden is de monteur van KPN geweest om alles te installeren. 

We hebben een pakket van 500/500 en de monteur gaf aan dat we over de wifi eenvoudig 250mb zouden moeten halen. 

Dat lukte ook.

Nu twee weken later kom ik niet boven de 100mb. 

What happened?

 


What happened?

Don't know! Goed dat je het forum hebt gevonden, @Dwaasbanaan. Heb jij de Wifi Manager al eens doorlopen? Wat is daaruit gekomen?


@Marcia_ dank voor je reactie! Ik heb de Wifi Manager uitgevoerd. Eerste test was 89mb download over wifi (benedenverdieping). Na de updates van de Wifi Manager kwam uit de tweede test 121 mb download. 

Een kleine verbetering maar nog niet de beloofde 250mb over wifi, die ik met mijn pakket (500mb) zou moeten krijgen. 

Nog meer tips? Of moet ik me maar neerleggen bij de 121 mb?


Zojuist nog een test uitgevoerd via Speedtest.net

Hier komt wel een beter resultaat uit. Kan dit dan aan jullie test liggen?

 


Ik denk dat je je er bij neer moet leggen. Bij de bekabelde experia wifi's zou je het wel gehaald hebben maar bij de draadloze zit er meer niet in ben ik bang. Zeker als je in een druk bevolkt gebied woont. Teveel Wi-Fi signalen. 


Het is sowieso mogelijk dat de snelheid fluctueert. Ik kan me niet voorstellen dat onze speedtest zo'n lagere snelheid aangeeft dan een andere speedtest op hetzelfde moment. Je kunt inderdaad overwegen om wifiversterkers of accespoints aan te schaffen om je wifisnelheid te verbeteren. Op onze website kan je een starterspakket super wifi punten aanschaffen. Het is, met de juiste apparatuur, zelfs mogelijk om rond de 500 Mbit/s te halen via wifi.