Skip to main content
Beantwoord

KPN superwifi of Orbi

  • June 21, 2020
  • 11 reacties
  • 821 keer bekeken

Voetske
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Beste lezers,

Ik ben al jaren een tevreden klant van KPN en Orbi mesh. Nu hebben wij een nieuwe woning en ik krijg geen goede wifi op de eerste verdieping! Ik heb de Experience box V10a in de meterkast staan en daarvan de WiFi uitgezet. In de meterkast de Orbi router, in de woonkeuken de Orbi Voice en op de eerste verdieping de Orbi satellite. Maar helaas hele slechte ontvangst. Haal 20 MB max met een glasvezel 500/500 ? Gaat het verschil maken als ik de Orbi wifi 6 aanschaf ? Of is KPN super wifi wellicht een optie ? Alle tips zijn welkom.

Beste antwoord door Nick83

Zo:

Als je maar 1 punt via een kabel aansluit heb je die switch niet nodig natuurlijk.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

wjb
Wijsgeer
  • June 21, 2020

Ik zou eerst maar eens meten wat de veldsterkte is van jouw Orbi op verschillende plekken in jouw woning.

Meet bijvoorbeeld eens in de buurt van de Orbi satelliet op de 1e verdieping wat de veldsterkte is van de Orbi router in de meterkast.

Je kunt de veldsterkte meten met de WiFi Analyzer app voor Android.

Hoeveel dBm meet je?


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 21, 2020

Andere woning? Of echt nieuw gebouwde woning?


Voetske
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 21, 2020

Ik met -40 dbm als ik het goed doe, het huis is 9 jaar oud.


wjb
Wijsgeer
  • June 21, 2020

Ik met -40 dbm als ik het goed doe, het huis is 9 jaar oud.

Zet tijdens die meting de Orbi Satelliet anders even uit want ik vermoed dat je nu de veldsterkte van die satelliet noemt.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 21, 2020

Ik met -40 dbm als ik het goed doe, het huis is 9 jaar oud.

9 jaar oud. Dat is nog best jong. Er zou toch wel een leeg buisje naar boven moeten liggen? Waar je een kabel door kan trekken? Of zit er een telefoon stopcontact boven ofzo? Vast wel iets toch?


Voetske
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 21, 2020

Ik ben niet heel technisch, dus wellicht een beetje een domme vraag, maar boven op zolder zit een UTP aansluiting, als ik de Orbi middels een UTP aansluit, kan hij dan nog steeds onderdeel uitmaken van het mesh netwerk ? 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 21, 2020

Ja. Als je hem op de juiste manier aansluit wel. Maar op zolder? Niet op de eerste verdieping? 


Voetske
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 21, 2020

Oké, ik volg gewoon de activatie procedure in de Orbi app , wat is dan op de juiste manier aansluiten ? 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 21, 2020

Zo:

Als je maar 1 punt via een kabel aansluit heb je die switch niet nodig natuurlijk.


Voetske
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 21, 2020

Is er niet iemand op dit forum die kan helpen bij aansluiten op locatie ? Uiteraard tegen vergoeding! #durftevragen 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi Voetske, welkom op het forum. 

Zoals Nick het uitlegt hoort het werken. Wat een monteur betreft kun je uiteraard ook aankloppen bij een lokale computerzaak, die hebben het zo gepiept als het jou echt niet lukt.Â