Skip to main content

Hi @DeLaVrie, welkom op het forum.

Dat is een hele goede vraag die je stelt. Als je een Experia Box V10a hebt, dan blijft de wifi actief op de Experia Box. Heb je een ander type Experia Box, dan wordt de wifi hierop uitgeschakeld als je de SuperWifi punten aansluit. De SuperWifi punten nemen dan de wifi over van de Experia Box. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.


Beste Ron,

 

Ik lees overal op internet dat de Experia V10A het enige modem is waarvan de wifi ingeschakeld blijft nadat de KPN Superwifipunten zijn geïnstalleerd. Echter heb ik geprobeerd om de wifipunten op te zetten net als voorgesteld door @DeLaVrie, maar het lijkt erop dat dit alleen mogelijk is als één wifipunt bekabeld verbonden is met het modem. Om de wifirange te vergroten moet dit pakket, in combinatie met de V10A, toch ook volledig draadloos te installeren zijn? Anders zou dit betekenen dat je nooit het tweede Superwifipunt op de tweede verdieping kunt installeren zonder een lange bekabelde internetverbinding naar het modem.

Uw collega’s van de KPN servicedesk hebben mij bij de aanschaf van de Superwifipunten, na uitleg van bovenstaande wifioplossing, ook telefonisch bevestigd dat het pakket volledig draadloos opgezet kan worden. Helaas is het mij nog niet gelukt en biedt de KPN Thuis app ook geen uitkomst.

 

Tot slot vraag ik mij daarom af waarom ik nergens hiervoor een handleiding kan vinden en waarom ook de KPN Thuis app blijft aangeven dat één KPN superwifipunt bij het modem moet blijven staan met een bekabelde verbinding.
 

Wellicht dat u mij hierbij kan helpen? 
 

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik weet niet wat u proberen wilt. Maar het scheiden van 2,4 en 5 GHz netwerk zal ook na de update niet kunnen.

Wat werkt er niet aan de SuperWiFi's? Want die horen wel gewoon te werken natuurlijk.


@Corvh Ik heb nog even nagevraagd. Wat er allemaal gezegd is, dat klopt niet helaas. Je kunt het modem niet omruilen in de winkel. En de update staat ook nog niet gepland voor 14 november. Ik heb geen geen idee wanneer precies. 


Het is even puzzelen maar je kan zonder de WiFi van router om zeep te helpen de “schotel” programmeren. Kort gezegd moet je inloggen op het modem na één schotel aangesloten te hebben, in verbindingslijst even naar IP adres van “schotel/ 🧇” zoeken en dan direct inloggen (codes staan erop) op de 🧇. Doe je ding daar. Zet gast netwerk aan / uit, pas kanalen aan naar bv kanaal 11, zet 2,4 GHz of 5 GHz aan uit. Doe je ding… en hop op je 🧇 heb je nu afwijkend WIFI namen, op modem is alles nog als het was. Tweede 🧇 schotel activeren zonder kabel op het modem. Wat bij mij vlekkeloos ging was WPS knop in drukken op tweede 🧇 en vervolgens WPS knop op reeds aangesloten en geconfigureerde 🧇 in drukken en ze gaan elkaar kietelen …. en plop het werkt ! 
Heb als test mijn IPTV ontvanger op de 🧇 aangesloten en die werkt. Heeft wel wat tijd gekost, maar jullie hoeven NIET opnieuw het wiel uit te vinden. Kwestie van geduld, maar dat moeten we gezien de heersende situatie toch al hebben. Dus stop met dat gemekker dat “het werkt niet, en ****ding”. Het werkt wel en prima. Je snapt natuurlijk wel dat dit geen geheime missie is maar dat je wel wat handigheid moet hebben mbt “inloggen” in huidige modem en even zoeken naar het gegeven IP adres aan 🧇. Codes om in te loggen op 🧇staat netjes op de 🧇. Ben pas 61 jaar geworden dus het moet de meeste wel lukken 👍 Suc6... 

 

 


Je kan / kunt op die manier eigenlijk de 🧇 op iedere modem/router aansluiten. Heb je Expiria van KPN zet je in de Expiria b.v. 5GHz UIT, en zet je in je 🧇 2,4Ghz uit… zo creëer je twee WiFi netwerken met TWEE verschillende namen. Ik heb de hele set nu op mijn Delta Fiber Genexis aansluiting 500/500 geprikt. “Kan niet bestaat niet”.  Dus tjop tjop nu ! 🧇🧇👍