Skip to main content
Beantwoord

KPN Usenet server snelheid schommelt

• September 22, 2023
  • 38 reacties
  • 1210 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

38 reacties

Martin712
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 6, 2023

Nieuwsservers van je provider leveren vrij weinig op, is mijn ervaring. Al was was het maar door de geringe retentie. Ik zelf gebruik NewsXS en ben daar zeer tevreden over.

• Nieuwkomer
  • October 6, 2023

Laatste tijd is deze server beduidend in snelheid gezakt. Tot voor een week of 2 à 3 geleden jarenlang een stabiele 11 MB/s (met een 100/100 abo), maar afgelopen weken structureel slechts 2.8 MB/s.

Probleem/storing is op dit moment nog steeds aanwezig.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 6, 2023

Op dit moment (23:30) is het nog steeds 1 a 2 MB/s…  ipv 10 a 15.

Martin712
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 8, 2023

met die trage snelheid ben ik blij met XSnews

Idem hier, maar dan voor die andere paid-server ;)

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 8, 2023

Zou je aub willen stoppen met off-topic reageren.  We hebben het hier over de snelheid van news.kpn.nl niet over jouw server.

Martin712
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 9, 2023

Zou je aub willen stoppen met off-topic reageren.  We hebben het hier over de snelheid van news.kpn.nl niet over jouw server.

Ten eerste is het mijn server niet, ten tweede zie ik retentie als een onderdeel van dit topic. Zie ook opmerking Jojootje en ITVKijker. Daar haakte ik op aan en is niet off-topic. Ik hoop dat het probleem van de topic-starter wel wordt opgelost. En door!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@Remco_ @Rob222 ik kan jullie vertellen dat het in onderzoek is. Ik hoop vandaag nog met een update kunnen komen betreft dit probleem.

Excuses voor het ongemak.

Loopt het onderzoek nog @Thomas Breij? Ik was even nieuwsgierig :-) .  

Thomas Breij
Topper
Forum|alt.badge.img+1

@Remco_  ja helaas wel en nog niet de vinger op de plek kunnen leggen helaas. Het vervende is dat het heel random is. Sommige bestanden komen op normale snelheid binnen, totaal geen problemen mee en andere bestanden daar zakt de snelheid gewoon weg. Ik hoopte eerder met een update te kunnen komen, maar dat zit er helaas niet in.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@Thomas Breij Dank voor het kijken! We houden contact!

Thomas Breij
Topper
Forum|alt.badge.img+1

@Remco_ en aan ieder ander, het probleem zou nu opgelost moeten zijn :-)

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 10, 2023

Inderdaad, nu gaat ie weer als de brandweer!  Fijn dat het gevonden en opgelost is.

(nouja, zeker weten we dat in de loop van de avond als het altijd het langzaamst was)

Thomas Breij
Topper
Forum|alt.badge.img+1

@Rob222 goed om te horen. Laat het gerust weten hoe het vanavond is indien jij dat wilt.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 14, 2023

Op dit moment is er eigenlijk niets te klagen over de nieuwsserver :-)