Skip to main content

Ik gebruik Safari op een iMac met OS Catalina. Sinds een paar weken springt na het bezoeken van een gewenste pagina een ongewenste pagina met advertenties naar voren die wel door KPNveilig wordt aangeduid als schadelijke website maar kennelijk niet wordt tegengehouden. Dit is daarvoor nooit gebeurd dus ik neem aan dat dit wordt veroorzaakt door adware?

Ik heb al een aantal keren extra KPNveilig de virusscan laten uitvoeren maar dit levert geen verbetering op.

Wie kan mij helpen om deze “inbraak” te voorkomen?

Welkom op het forum @MJR74! De reden dat deze pagina wel naar voren komt is omdat er geen Ad Blocker in KPN Veilig is inbegrepen. Om te voorkomen dat deze pop-ups naar voren komen is de beste stap een pop-up blocker te installeren.  


Beste Bram, ik heb gezien dat er heel wat Ad Blockers op de App store te vinden zijn. Welke zou ik het beste kunnen gebruiken, zodat er geen conflict ontstaat met KPN veilig? Alvast bedankt voor goede raad!


Ik kan niet specifiek eentje bij naam noemen. Wel kan je deze gewoon gebruiken zonder dat het een conflict zou moeten vormen met KPN Veilig. :relaxed: