Skip to main content
Vraag

KPN verbinding aanvragen voor een adres zonder BAG registratie

• August 20, 2026
  • 5 reacties
  • 97 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik loop vast op een adresprobleem en hoop dat een KPN Netwerk-medewerker mee kan kijken.

De situatie:

Ik wil glasvezel voor een ruimte in een appartementengebouw. Andere units in hetzelfde gebouw hebben gewoon glasvezel, dus het glas komt het pand al binnen. Deze ruimte heeft alleen (nog) geen BAG-registratie, waardoor de adrescheck van KPN en andere providers "niet leverbaar" geeft. De aanvraag voor een nummeraanduiding loopt bij de gemeente, maar daar gaan naar verwachting nog maanden overheen.

Wat ik wel aantrof:

Er hangt een KPN-afsluitpunt (CBP) met nummer CBP68040. Aan de klantzijde zit een klein printje met twee jacks, met patchkabels gelabeld DSL1 en DSL2. Er is hier dus ooit gewoon een verbinding geleverd — die staat vermoedelijk in de netwerkadministratie op een huisnummer van het gebouw met een kamercode of vergelijkbare toevoeging.

Mijn vragen:

1. Op welk adres (inclusief eventuele kamer/toevoeging) staat CBP68040 geregistreerd?

2. Staat er nog een actieve verbinding op?

3. Kan ik op dat technische aansluitadres in de tussentijd DSL bestellen, of loopt ook dat vast zonder BAG-adres?

4. Is er in de centrale ruimte van het gebouw nog een vrije glasvezelaansluiting/FTU beschikbaar voor deze unit, of moet daar nog inpandig getrokken worden?

5. Voor de duidelijkheid ik wil glasvezel, geen dsl.

Ik deel het volledige adres graag via een privébericht. Foto's van het CBP en de bekabeling kan ik toevoegen als dat helpt.

Alvast bedankt!

5 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Medewerker KPN Escalaties
  • August 20, 2026

Hoi,

Helaas Glasvezel is alleen aan te leggen op een officieel kadasteradres. Koper was anders. Als postcode maar klopte kon een adres worden gemaakt. Resultaat wildgroei aan adressen. Ik ben er zeker van dat jouw koper aansluiting een afwijkend “fictief” adres heeft. Bijvoorbeeld. Stel het gebouw staat achter huisnummer 3, dan is het mogelijk dat het pand in de gegevens bij KPN huisnummer 3 met toevoeging Achter heeft. Dit is een voorbeeld. Neem contact op met KPN, daar kunnen ze het zogenaamde bestellen lukt niet proces volgen. Hierdoor wordt melding gemaakt van je issue en kan het uitgezocht worden.

Forum|alt.badge.img+1
  • Medewerker KPN Escalaties
  • August 20, 2026

Om duidelijk te zijn dat bestellen lukt niet proces is voor Koper. Glas is gewoon wachten tot je een Officieel BAG adres hebt. Zodra je en officieel BAG adres hebt kun je het HBO formulier invullen. https://netwerk.kpn.com/formulieren/haalbaarheidsonderzoek-aanvraag/#adres

rvk01
Slimmerik
  • August 20, 2026

Helaas Glasvezel is alleen aan te leggen op een officieel kadasteradres. 

We zijn hier in de community onlangs twee keer een topic tegengekomen waarbij een gezamenlijke ruimte (en een keer een aparte ruimte) gewoon een glasvezelaansluiting had. Omdat het om een niet officieel adres ging was het ook een heel gedoe uit te zoeken hoe die aansluiting in het systeem stond. Maar het kan dus wel. Alleen zul je voor het aanleggen de juiste wegen moeten weten te bewandelen. Want dat zal bij die appartementengebouwen ook wel allemaal besproken zijn met de netbeheerder.

TY!

Ik ga eens bellen, kijken of ik door het oerwoud heen kom.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Wateenlangeusername . Welkom hier.

Zoals in het topic aangegeven zijn hier processen voor die de helpdesk kan doorlopen.  Ik ben wel even benieuwd of je al iemand gesproken hebt, en hoe dat gesprek verliep?