Skip to main content

Dag allemaal, ben nieuw hier. Thuis heb ik slechte WiFi en heb de superwifi schotels besteld. Deze wil ik aansluiten in de woonkamer. Heb 1 lan kabel naar de woonkamer vanuit de experia box. Ik heb ook een oude kpn wifi versterker. Kan ik deze als een switch gebruiken of gaat dit niet werken. De situatie wordt dan: experia - WiFi versterker, daarna 1 uitgang naar de superwifi, 1 naar de tv-ontvanger en naar de PlayStation. 
 

alvast bedankt voor de reacties

Ja hoor, dat kan.


Beste Nick,

bedankt voor je snelle reactie. Moet ik nog iets aanpassen in de instellingen van de wifiversterker?


Beste Nick,

bedankt voor je snelle reactie. Moet ik nog iets aanpassen in de instellingen van de wifiversterker?

Nee. Niets aanpassen.


Dus dan heb ik WiFi via de superwifi versterkers en de kpn versterker


Vandaag de schotel binnen, nummer 1 wilde eerst niet meewerken, maar inmiddels beide aan de praat gekregen. De oude wifi versterker wordt ook nog gebruikt (denk ik, staat in de handleiding) jammer dat je voor de oplossing zelf moet betalen @Kpn 


Fijn om te lezen dat je alles nu werkend hebt, @Memoli40! Wij bieden verschillende oplossingen voor trage wifi, waarvan één de Super Wifi punten zijn. Als je wifi onder de 20 Mbit/s is, dan krijg je in de regel een kosteloze optie. Als je wel meer dan 20 Mbit/s snelheid haalt dan bieden we vaak een betaalde wifi monteur of de mogelijkheid tot aanschaf van Super Wifi punten. Dit omdat je dan in de regel wel verbinding hebt met wifi, maar dit zelf wilt optimaliseren/verbeteren. 


Beste Marcia,

mijn WiFi snelheid was 6 mbit, 2x monteur, 2x modem ruil, enige oplossing was de BETAALDE oplossing. Ik moest betalen omdat @Kpn de WiFi problemen niet kosteloos kon oplossen. Ik moest betalen om een dienst goed te krijgen, waarvoor ik al maandelijks ook voor betaal. Is toch absurd!!!! De kosteloze oplossing is een bedrade versterker die ik al heb. Voor de superwifi’s had ik geen problemen. Sinds de superwifi’s bestaan, klagen meerdere mensen over hun wifisnelheden. Een eigen markt creëren?? 


WiFi betaal je niet voor. Je betaald voor internet. Bekabeld internet. Niet voor WiFi. De snelheid en stabiliteit van WiFi word niet gegarandeerd. 


Beste Nick, dat begrijp ik, maar als je de superwifi koopt, garanderen ze wel een stabiele en snelle wifi. Das toch krom


Ik kan je in ieder geval garanderen dat wij niet expres trage wifi veroorzaken zodat we meer Superwifi punten kunnen verkopen, @Memoli40! 🙂 Het is gewoon steeds lastiger om je huis van goede wifi te voorzien. We vragen steeds meer van een internetverbinding, in de omgeving komen steeds meer wifi netwerken en de huizen worden ook steeds beter geïsoleerd, wat de wifi sterkte niet ten goede komt. Dat zijn redenen waarom we juist nu de Superwifi oplossing aanbieden!


@Marcia_ @Kpn dat begrijp ik, dat KPN de snelheden niet omlaag haalt. Iedereen gaat wifi gebruiken, dataverkeer wordt groter. Alleen dit is dan de verantwoordelijkheid van de provider om dit weer op te lossen zodat we weer een stabiele verbinding hebben. Ik kan het echt niet accepteren dat mijn probleem niet opgelost kon worden zonder bijbetaling aan mijn zijde. Over een paar jaar gaan we het weer krijgen. Databelasting wordt meer, meer mensen gaan thuiswerken, moet ik dan weer voor een eventuele oplossing bijbetalen? De schotels werken prima, daar geen twijfel over. Zonde dat ik moest betalen, ze zijn geen goedkope optie!