Skip to main content

Graag zou ik weer terug naar ziggo.  In 8 jaar, 1 storing bij Ziggo. Sinds KPN ADSL op vochtige(regenachtige) dagen, meerdere keren per dag geen verbinding voor ca 1-2 minuten.  Ik zou graag willen ontbinden, want dit is geen doen. 

 

Klanten”service”  wil hier niet aan meewerken. Na meer dan een jaar wachten op glasvezel, ADSL als zoethouder gekregen. Dat werkt duidelijk niet goed. 

 

Hoe kom ik aan een betrouwbare verbinding? 

en zojuist weer 2x….


kan je eens de huidige dsl informatie over het signaal vanuit het modem laten zien , alsmede het modem log 


 


 

 

Voor mij is dit ver boven mijn pet, al die getallen, maar is dit ongeveer de info die nodig is?


twee storingen van gisteren zijn ook zichtbaar: 

 


De personen van de klantenservice vertelden mij telkens (3+keer gebeld) dat er niets van storingen zichtbaar was en dat het aan mijn kant van de modem zou zitten.  Ik heb dus geen idee wat ik hier zie, maar de momenten zijn wel zichtbaar.


ik heb ook geen idee ( ben ziggo klant) maar andere users kunnen je vast goed verder helpen


Hoi @OntevredenKlant9999999 

Gezien de vele (kortdurende) onderbrekingen van je DSL verbinding, zou ik contact opnemen met de storingsdienst van KPN, via het gratis telefoonnummer 0800-0402 via KPN Mobiel 1200.
Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Doorverbinden met een medewerker wegens een storing en je wordt doorverbonden met een medewerker van de storingsdienst/technische dienst.

De storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week directe telefonisch bereikbaar, dus die kun je ook op zondag gewoon bereiken.

Deze kunnen dan je DSL (koperlijn) uitlezen op de actuele waardes, maar ook over een langere periode terug in de tijd.
Ook kunnen ze tot in het KPN Modem zien, waar het eventueel fout gaat en waar deze (kortstondige) onderbrekingen vandaan komen.

Mocht het nodig zijn, dan kan er in samenspraak met jouw, een monteur ingepland worden om op locatie verder te kijken.


@Michel.uit.Arnhem Dit was een top antwoord. Eindelijk een medewerker die wel de storing serieus nam. Morgen komt een monteur. Update volgt :)


Hoi @OntevredenKlant9999999 

Goed en fijn om te mogen horen, dat je nu wel een serieuze medewerker aan de telefoon kreeg, die samen met jouw verder ging kijken.

Ben daarom ook benieuwd waarmee de monteur gaat komen, en wat daar vervolgens aan gedaan gaat worden.

Ik hoor het graag van je!!


De monteur zou tussen 13:00 en 17:00 komen, dus ik kom net speciaal naar huis, krijg ik nu het volgende bericht: 

 

Beste klant,

De door u gemelde storing is onderdeel van een grotere
verstoring. Wij kunnen dit daarom niet individueel voor u oplossen. Een
eventuele monteursafspraak hebben wij geannuleerd. Wij doen ons uiterste best
om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Zodra de storing is opgelost ontvangt
u een afmeldingsbericht. Met vriendelijke groet, KPN.

 

Sluit wel goed aan bij mijn sfeer van klantenservice. 


Hoi @OntevredenKlant9999999 

Ik snap dat je daar waarschijnlijk enigszins van baalt, nu je speciaal voor de monteurs afspraak naar huis bent gekomen, en daar vervolgens het bericht onder ogen kreeg.

Omdat het nu om een grotere storing gaat, zal het verholpen gaan worden door Netwerkbeheerder KPN, die over de koper- en glasvezel- netwerken gaan.
Met andere worden, KPN de provider waar jij je abonnement bij hebt afgesloten, heeft het nu uit handen geven aan de Netwerkbeheerder die deze storing gaat verhelpen.

Je zou daarom voor nadere informatie en een update kunnen bellen met het klantcontactcentrum van Netwerkbeheerder KPN:

Telefoon: 0880 06 37 44 (bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur).

Ondanks alles, hoop ik uiteraard dat het snel voor je wordt opgelost!


@OntevredenKlant9999999 is klant bij KPN provider en zodoende is KPN provider zijn aanspreekpunt, dus de helpdesk moet hem die informatie geven.


@OntevredenKlant9999999 is klant bij KPN provider en zodoende is KPN provider zijn aanspreekpunt, dus de helpdesk moet hem die informatie geven.

de helpdesk weet ook niet gelijk alles ala minuut


@OntevredenKlant9999999 is klant bij KPN provider en zodoende is KPN provider zijn aanspreekpunt, dus de helpdesk moet hem die informatie geven.

Hoi @Hansie-NL 

Helaas werkt dat niet zo in de praktijk.
KPN de provider kan niet meekijken in de systemen van Netwerkbeheerder KPN, en zal @OntevredenKlant9999999 ook doorverwezen worden naar het klantcontactcentrum van Netwerkbeheerder KPN voor de actuele gang van zaken.

KPN de provider en Netwerkbeheerder KPN werken namelijk volledig zelfstandig naast elkaar.


@Hansie-NL

Helaas is KPN-netwerk ook bijzonder. De aanleg van glasvezel ging in 3-4 fases: 

  1. bedrijf A legt glasvezel in de straat tot aan de tuin: dit betekent grof werk, losliggende tegels en overal zwerfafval. Omdat ze flink hadden bezuinigd was er ook geen bouwkeet, dus je snapt hoe het er aan toe ging. 
  2. bedrijf B legt glasvezel vanaf tuinhekje tot aan gevel. Hier ging het mis: de bedrijf B had dit niet bij de MK maar bij de keuken gelegd (in de hele straat, zelfde huizen..)
  3. Bedrijf C(kpn zelf?) komt om het vanuit de tuin/gevel naar de meterkast te trekken. Gaf direct bij aankomst aan: dit kan niet, bedrijf B moet weer aan de slag: “bel kpn netwerk maar”…
  4. KPN netwerk gebeld, situatie uitgelegd, dus vervolgens werd bedrijf C weer gestuurd die verwees dus weer naar bedrijf B en kpn-netwerk. en zo nog even door.

Na een jaar had ik dus geen glasvezel en werd mijn aanbieding omgezet naar ADSL. 


@Michel.uit.Arnhem  Vandaag is mijn contract voortijdig contractloos gemaakt. Ik kan dus per direct opzeggen en terug naar het dure, maar (voor dit adres) betrouwbare ziggo :)

 

Dank voor eenieders meedenken en hulp 😀


@OntevredenKlant9999999 Hopelijk heb je z.s.m. weer een betrouwbare verbinding.


@Michel.uit.Arnhem  Vandaag is mijn contract voortijdig contractloos gemaakt. Ik kan dus per direct opzeggen en terug naar het dure, maar (voor dit adres) betrouwbare ziggo :)

 

Dank voor eenieders meedenken en hulp 😀

 

Hoi @OntevredenKlant9999999 

Ik heb je met erg veel plezier 😀 mogen helpen, met onder andere mijn adviezen.
Fijn dat je overeenkomst 📃 bij KPN contractloos kon worden gemaakt, zodat je weer terug kunt naar je vorige provider Ziggo.

Het is waar dat Ziggo erg duur 💶 is geworden (ná de welkomstkorting) in vergelijking met de andere providers, maar je hebt dan wel weer een betrouwbare internetverbinding.

Alvast succes bij de overstap!!

 


De monteur zou tussen 13:00 en 17:00 komen, dus ik kom net speciaal naar huis, krijg ik nu het volgende bericht: 

 

Beste klant,

De door u gemelde storing is onderdeel van een grotere
verstoring. Wij kunnen dit daarom niet individueel voor u oplossen. Een
eventuele monteursafspraak hebben wij geannuleerd. Wij doen ons uiterste best
om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Zodra de storing is opgelost ontvangt
u een afmeldingsbericht. Met vriendelijke groet, KPN.

 

Sluit wel goed aan bij mijn sfeer van klantenservice. 

@OntevredenKlant9999999 , niet dat je er nog iets mee opschiet maar ik herken de bovenstaande tekst. Voordat hier glasvezel actief werd had de hele wijk xADSL met her en der regelmatig uitval in een, vochtige, regenachtige periode. KPNNetwerk melde steeds dat dit kwam door een zg. ‘verzopen’* kabel tussen de centrale en de wijkcentrale. Herstel zou veel geld kosten dat men niet wenste uit te geven omdat binnen een jaar de hele wijk glasvezel zou krijgen. En zo geschiede, gekoppeld aan glas is het probleem over.  

 * grondkabels van meer dan 60 jaar oud, soms nog ouder, raken lek waardoor vocht binnen de ommanteling(en) komt. Soms kan het overzetten naar een ander, vrij aderpaar uitkomst bieden. 


Het annuleren van de monteur bleek een fout te zijn. Ze hebben gebeld voor een nieuwe afspraak en de monteur is langsgekomen. De schroefjes in de ISRA aan de KPN-kant (dus in het doosje, niet die voor ons) bleken niet vast te zitten. Nu zit er een nieuwe ISRA box op en zijn de storingen tot op heden niet teruggekomen….

Toch mooi dat de maand tot einde kpn wel gewoon kan worden thuisgewerkt 😃

 


de helpdesk weet ook niet gelijk alles ala minuut

Toevallig afgelopen week een paar keer met de eerstelijns (XS4ALL) helpdesk te maken gehad. Valt me op dat je amper je verhaal kunt doen, dan zetten ze je minuten lang in de wacht (vele malen langer dan dat je de kans had dingen uit te leggen; praten ze dan met andere klanten of zijn ze echt voor jou bezig?). En daarna is ineens de conclusie dat er een monteur moet komen (achteraf gezien alleen administratief niet in orde, wat ik al probeerde aan te geven en wat die monteur ook meteen doorhad), of beloven ze dat er een expert terugbelt (dat had uiterlijk gisteren moeten gebeuren, je raadt het al).

Prima als de helpdesk het niet weet, maar onderzoek dan en probeer niet een willekeurige oplossing zodat je zo snel mogelijk de volgende klant kan afpoeieren.

(Maar oké, ik heb niet de illusie dat dit bij andere providers of enige andere helpdesk beter gaat.)


de helpdesk weet ook niet gelijk alles ala minuut

Toevallig afgelopen week een paar keer met de eerstelijns (XS4ALL) helpdesk te maken gehad. Valt me op dat je amper je verhaal kunt doen, dan zetten ze je minuten lang in de wacht (vele malen langer dan dat je de kans had dingen uit te leggen; praten ze dan met andere klanten of zijn ze echt voor jou bezig?). En daarna is ineens de conclusie dat er een monteur moet komen (achteraf gezien alleen administratief niet in orde, wat ik al probeerde aan te geven en wat die monteur ook meteen doorhad), of beloven ze dat er een expert terugbelt (dat had uiterlijk gisteren moeten gebeuren, je raadt het al).

Prima als de helpdesk het niet weet, maar onderzoek dan en probeer niet een willekeurige oplossing zodat je zo snel mogelijk de volgende klant kan afpoeieren.

(Maar oké, ik heb niet de illusie dat dit bij andere providers of enige andere helpdesk beter gaat.)

ach ik ben al sinds 2016 jaren tevreden klant van ziggo (ik probeer alleen mee te helpen/denken waar ik kan )