Skip to main content

Ik heb VPN van KPN geïnstalleerd , kan ik nu via een openbare wifi veilig internetten in het buitenland?

Klopt het dat jij een zakelijk abonnement hebt?

Zo ja, dan kan je jouw vraag beter via het zakelijke forum stellen.

Maar als je een VPN verbinding hebt opgebouwd dan kan de communicatie onderweg niet onderschept worden.


Dank voor Uw bericht, ik heb geen zakelijk abo, maar de VPN heb ik via mijn KPN privé abo geïnstalleerd .

Conclusie is dus ik kan veilig internetten in het buitenland via de openbare wifi?


KPN bied helemaal geen VPN aan. Wel KPN Veilig. Maar dat is geen VPN. Als u dus iets van VPN heeft, dan komt dat van een andere aanbieder.

Verder: VPN zorgt niet voor extra veiligheid. Het zorgt er voor dat de websites die u bezoekt niet weten op welke locatie u zich bevind. Grappig. Maar daar word het niet veiliger van. Een website die een virus verspreid doet da via een VPN verbinding net zo goed.


VPN zorgt niet voor extra veiligheid.

Wel op openbare netwerken.


Hallo @Robtjendol, ik ben eigenlijk wel benieuwd welke VPN jij van KPN hebt geïnstalleerd? Voor de consumentenmarkt is er geen VPN dienst van KPN. 


Ik denk dat er een misverstand is ontstaan. (k ben niet zo goed bedreven met beveiligingen van internet op een openbare wifi)

In eerste instantie dacht ik aan een veilige omgeving als ik ergens ben waar gratis wifi aanwezig is (buitenland) en wil internetten. ik kwam het onderwerp VPN tegen en dacht KPN mij behulpzaam kon zijn. Ben toen naar een fysieke winkel gegaan en daar adviseerde men VPN van KPN. Bleek achteraf de KPN Veilig te zijn. Mijn vraag aan U is, is dat de juiste app voor veilig internet op een openbare wifi of toch een Externe VPN App.  ?

Dank voor een het goede advies.,

Rob


Mijn vraag aan U is, is dat de juiste app voor veilig internet op een openbare wifi of toch een Externe VPN App.  ?

KPN veilig gaat je niet helpen om op publieke wifi netwerken veilig via een VPN verbinding te communiceren. Daarvoor zal je dan toch echt een VPN abonnement met een VPN provider moeten afsluiten.


Tja... KPN gaat hier niks over zeggen denk ik. Ze hebben zelf geen VPN dienst. Dus ze zullen ook geen VPN aanbevelen denk ik. Als ze dat wel zouden doen, dan zouden ze daarmee dus indirect zeggen dat hun eigen KPN Veilig niet goed genoeg is 🙄


VPN zorgt niet voor extra veiligheid.

Wel op openbare netwerken.

Tja... tegenwoordig zijn alle websites gewoon https. Allemaal versleutelt dus. De gegevens die via https uitgewisselt worden zijn niet te onderscheppen. 

Er is wel een privacy aspect. Maar privacy en veiligheid zijn 2 verschillende dingen.