Skip to main content

Ik ben een jaar geleden verhuisd van soesterberg (3769...) naar Bennekom (6721 ...)

ik wil graag op mijn telefoon van kpn-fon. Ik krijg op mijn telefoon meldingen om in te loggen in kpn-fon, maar ik weet mijn wachtwoord niet meer.

wanneer ik probeer een nieuw wachtwoord in te voeren kan ik in https://wifi.kpn.com/User/Create een account aanmaken, maar dit staat dan gekoppeld op mijn oude adres.

in MijnKPN staat wel het juiste adres bij de gegevens.

De aardige mevrouw van de KPN-service-desk waar ik meer dan een uur mee belde liep vast.

Wie kan de gegevens van wifi.kpn.com aanpassen zodat ik een account kan maken / of liever mijn huidig account van een nieuw wachtwoord voorzien / op mijn huidig adres en de bijbehorende WiFi apparatuur.

Hi @MHordijk, welkom op het forum!

Ik kijk dit graag voor je na :slight_smile:  Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Beste Maja, 

ik heb mijn profiel aangevuld.

alleen weet ik mijn modem-type niet. Gaat het over de KPN-WiFi-router die op glasvezel is aangesloten ?

die is plm. 1 jaar oud.


Bedankt!

Als ik je modem doormeet, zie ik dat FON op dit moment niet aan staat in het modem, het lijkt me handig dat dit nu wél aan komt te staan. Ik kan dit niet voor je wijzigen maar je kunt dit zelf wel doen via deze servicetool :slight_smile:

Daarna mag je de volgende stappen doorlopen:

• Allereerst mag je naar kpn.com/kpnwifi gaan.
• Daar kies je voor de optie “Account bij internet en tv”
• Vervolgens kun je daar aangeven dat je een Alles in 1 of internet abonnement hebt.
• Nu moet je inloggen met je KPN ID. Als je al een FON account hebt, zou je die account te zien moeten krijgen en ook je wachtwoord kunnen wijzigen. 
Mocht dit nou weer verkeerd gaan, zou je me dan screenshots willen sturen van wat je precies te zien krijgt? (daarbij wel even van belang dat je adresgegevens of andere persoonsgegevens niet zichtbaar zijn, anders kan elke forumbezoeker ze zien :wink: )


Maja, 

ik voer de service-tool uit. Die loopt vast. is er nog een andere service-tool ?

bij controle geeft de service-tool de melding :

Uit onze meting blijkt dat de WiFi van je Experia Box (modem) is uitgeschakeld. Het is daarom niet mogelijk de instellingen van KPN WiFi met Fon te wijzigen.

Klik op Verder om de Servicetool te sluiten.


ik heb nog even verder geprobeerd, maar diverse acties die de (instellingen van de ) experia-box (V10) benaderen (optimaliseren WiFi, enz.) geven allemaal een melding “ technische fout” o.i.d.

kan het er mee te maken hebben dat de WiFi bij mij in huis loopt via twee bekabelde access points en niet via de WiFi van de experia-box?

dat is indertijd zo aangelegd door de KPN-monteur.


Ik denk dat dat inderdaad het euvel is. Voor FON moet de WiFi van de ExperiaBox ingeschakeld zijn. Want als jij FON gebruikt geef je ook toestemming om het FON WiFi netwerk in te schakelen op jouw ExperiaBox.

Overigens kun je ook toegang tot FON krijgen als je een KPN Mobiel abonnement hebt. De enige beperking daarvan is dat het alleen in Nederland zelf werkt, niet in het buitenland.


Hmm, heb je wellicht een laptop of pc in huis die je via een rechtstreekse kabel aan zou kunnen sluiten op de Experia Box? Ik heb het idee dat het nu fout gaat doordat de servicetool niet herkent dat je (via een omweg) met de Experia Box verbonden bent. Ik ben benieuwd of het dan wel lukt!


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het gelukt is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel :slight_smile: