Skip to main content

Goedemiddag! Een paar dagen geleden heeft mijn Sony Xperia 5 eindelijk de update naar Android 11 gekregen. Erg veel verschil merk ik (nog) niet met Android 10, wel reageren bijvoorbeeld Instagram en YouTube filmpjes heel erg traag en trillerig. Wat mij opviel was het cijfertje 5 naast mijn WiFi logo? Even via Google opgezocht wat dit betekent en dit geeft aan WiFi 5. Dit is prima als je in huis alleen een tablet en mobiele telefoon gebruikt. Nou wordt mijn huis steeds smarter, ik heb naast mijn laptop, tablet van mijn werkgever, mobiele telefoon van mijn werkgever en privé telefoon, ook Philips Hue lampen, Philips Hue slimme stekkerdozen, mijn Bosch Wasmachine en Droger alles op de WiFi via mijn Google Nest bedienend. Dus u begrijpt, ik zou héél graag naar WiFi 6 willen en mijn Experia Box V10 A omruilen voor de Experia Box 12 (mooie zwarte!) Ik heb al twee WiFi punten in huis en ik ben al jaren een tevreden klant met inmiddels KPN Hussel TV en Internet thuis en KPN Hussel Onbeperkt Mobiel.

Ik hoor graag van u!

Hallo @Frankjee , KPN ruilt alléén modems om die defect zijn of niet meer aan de standaarden van KPN zelf voldoen.

Dus je zult het met de V10a moeten blijven doen, helaas.

 


Hallo @Frankjee 

KPN ruilt de Experia Box alleen om bij een defect. WiFi 6 is geen reden voor omruilen. De KPN WiFi punten die je gebruikt hebben trouwens ook geen WiFi 6. De benodigde hardware ontbreekt.


Hallo Ruud, bedankt voor de info en jouw reactie!


Bedankt Jan!