Skip to main content

Goedenavond,

Ik heb een vraag over het internet netwerk. Op mijn woning gebruiken wij momenteel coax internet(+tv etc) van een concurrent. Op dit adres zijn meerdere 'groot internet' gebruikers. Ik merk tijdens het gamen(icm live streamen twitch) tussen 12:00 en 24:00 dat mijn verbinding instabiel is. Snelheden worden wel gehaald echter stabiliteit zeer slecht, lees ping en jitter.

Omdat er op dit adres ook glasvezel verbinding ligt heb ik voor mij zelf een KPN internet(500/500) pakket aangevraagd, welke per 09-03-20 geïnstalleerd zal worden.

 

Hoe kan ik mijn thuis netwerk hierop voorbereiden/optimaliseren?

 

- Concurrent blijft actief voor overige gebruikers

- Vandaag nieuwe CAT6a(50 meter) aangelegd naar mijn appartement

- Wil gebruik maken van mijn TP Link AD7200 router (bridge mode vanaf modem doen?)

- Vanaf router naar game pc, stream pc, TV en 2,4ghz/5ghz wifi (afstanden <10 meter)

- Overbuurman is letterlijk de KPN wijkcentrale van dit dorp(20 meter, wordt ik hierop aangesloten?)

 

Of is het afwachten en ervaren? Verwachtingen zijn namelijk hoog maar het duurt nog even :)

 

Mvg,

Bart 

Als je zoveel mogelijk met kabels werkt kan er niks mis gaan. Gamen, internetten en tv kijken doe je natuurlijk bekabeld. Ga je dat via Wi-Fi doen dan had je net zo goed geen glasvezel kunnen nemen. Als je ergens een switch gaat plaatsen dan moet je er opletten dat de switch igmp snooping ondersteunt. Ik ben geen voorstander eigen routers/modems maar dat is een kwestie van uitproberen.


De tv ontvanger van KPN moet rechtsreeks op de Experiabox aangesloten zijn zonder dat uw eigen router daar tussen zit.


Hi IC, welkom op het forum. 

Ik zie dat je al op weg bent geholpen. Ik verwacht hier geen problemen mee aangezien je alles netjes met een kabel aansluit wat gamen betreft. Op welke centrale je aangesloten wordt maakt niet veel uit als het om glasvezel gaat, die snelheid is bekabeld gegarandeerd en de vezel ligt tot in je woning. 

Ik alles jou nu duidelijk? 


@Joep1965 ep1965 en @Nick83 thanks voor t helpen.

@Alex_P krijg nu net pas een mail dat er op gereageerd is. Vraag beantwoord!


Geen enkel probleem, fijn dat alles duidelijk is.Â