Skip to main content

Mijn glasvezel komt op een hele ongelukkige plek in het huis binnen. Daarom wil ik het modem verplaatsen naar de meterkast. Hiervoor heb ik devolo powerline tussen het glasmodem en de experia gezet. Modem geeft aan verbinding te hebben met public op adres. Tv werkt ook. Echter werkt internet niet. Heeft iemand ervaring met een dergelijke opstelling?

Dat is vragen om problemen. Je bent dus al bezig om het begin van je netwerk niet goed op orde te hebben. De rest wordt dan zeker dramatisch. Je hebt glasvezel en daar mag je heel blij mee zijn. Beter is er niet. Maar dan moet je er wel voor zorgen dat de rest van je netwerk piekfijn is. Sowieso moet je niet met devolo's werken.


Ik snap dat het niet ideaal is, maar dit snelheidsverlies ben ik bereidt te accepteren. 
tv werkt, op adres wordt opgehaald.


Was het alleen maar snelheidsverlies. Je modem zal een heel raar gedrag gaan vertonen. Hij zal iedere keer opnieuw op gaan starten in een poging om een goede verbinding op te zetten. Je kan die experiabox meters van het glasvezelpunt zetten maar dan wel met een kabel. Mooier en makkelijker kan ik het echt niet maken.


In zo’n geval vraag ik me af, Is kabel leggen echt niet mogelijk ? Wat voor soort huis ? begane grond ? kruipruimte ?

Loze buizen ?

Of woon je er tijdelijk, is het huur ?

Kabel leggen : beetje moeite, groot gemak.


Helaas. Er moet echt een kabel tussen NT en het modem BOX 12. Er is te veel communicatie tussen die apparaten om het op een andere manier te doen.

Wat wel kan is de BOX 12 bij de NT aansluiten en dan v.a. de BOX 12 met de Devolo's het huis in. Maar ook dat is niet ideaal.


Het is inderdaad een tijdelijke situatie. 
mij heb nu een kabel getrokken. 
bedankt voor de reacties.Â