Skip to main content

Krijg de wifi niet aan op 2.4 ghz heb al wat dingen van het forum geprobeerd maar no joy blijft maar zeggen kan geen ip adres ophalen en als ik hem eenmaal heb dan valt hij weg door trage zwakke verbindingĀ 

Zojuist een kattenbak gekocht voor veel geld die ik nu niet kan bedienen :(

Heb je wel de ā€˜extra wifiā€™ aangezet en daar de 2.4-band geactiveerd @taniasanĀ ???

Ā 


Jazeker!!!


Als het de nieuwe software versie is staat bij de extra wifi deze dan op WPA2 personal?


ja dat staat hij


Kunt u met uw mobiel verbinding maken met het 2,4 ghz netwerk?Ā 


nee blijft hangen in het ip ophalen en als ie verbonden is dan geen internet


Glasvezel of dsl/koper?


Glasvezel


Brand het glaslampje op je NT? (Glasvezelkastje)


Zie je wel de wifinaam van de 2,4-band in de netwerklijst om te kiezen @taniasanĀ 

Ā 


Ja alles werkt behalve de extra WiFi 2.4 ghz


Ja alles werkt behalve de extra WiFi 2.4 ghz

Nogmaals @taniasanĀ zie je in je lijstje met wifinamen waar je verbinding mee kunt maken ook de naam van je 2,.4-netwerk?

Ā 


ja die zie ik, ik kan ook verbinden alleen haalt hij geen ip adres op

Ā 


Ā 


Geef je modem eens een herstart en probeer het dan nog eens, dus niet een reset. Even 2 minuten uit en dan weer aanzetten.

Geef de netwerkinstellingen op je mobiel eens een reset.

Probeer het eens met een ander draadloos apparaat, een laptop of een tablet bijvoorbeeld @taniasanĀ 


Ik heb de modem uit en aan gedaan enĀ gerest en heb op 4 apparaten uitgeprobeerd een e reader tablet 2 mobiels en een computer nadaĀ 


Ik heb de modem uit en aan gedaan enĀ gerest en heb op 4 apparaten uitgeprobeerd een e reader tablet 2 mobiels en een computer nadaĀ 

@taniasanĀ probeer ih modem voor de extra wifi een ander ssid ww aan te maken of hadĀ je dat ook al gedaanĀ 


bedoel je een ander naam en wachtwoord? zoja dan is het antwoord ja


bedoel je een ander naam en wachtwoord? zoja dan is het antwoord ja

Ja idd


Goedemorgen @Steve MntĀ en bedankt voor jouw bericht :)

Mooi om te zien dat de Community zo goed met je aan het meedenken is maar jammer dat dit vooralsnog niet tot een oplossing heeft geleid. Ik wil je vragen om de Experia Box ook eens een harde reset te geven (dus door met een paperclip of tandenstoker het reset gaatje ingedrukt houden totdat het lampje 'power' rood gaat branden). Middels een reset 'veeg' je het modem als het ware schoon en ik ben heel erg benieuwd of het daarna wel gaat lukken om met het 2.4 GHz netwerk te verbinden. Zie je bevindingen graag tegemoet!Ā 


kan nog steeds geen ip adres ophalen


kan nog steeds geen ip adres ophalen

Wat jammer, ik had goede hoop dat een harde reset dit probleem op zou lossen @taniasan. Ervaar je met elk apparaat waarmee je met het 2.4 GHz netwerk wilt verbinden dit zelfde probleem?


Ja met elk apparaat zelfs nog een oude telefoon geprobeerd maar helaas.

Heb het maar opgeven maar vind het ontzettend jammer dat je een duur apparaat hebt wat je niet kunt gebruikenĀ 


Enorm balen @taniasan, ik begrijp heel goed dat je gebruik wenst te maken van een duur apparaat wat je hebt aangeschaft.


Kun je me ook nog vertellen waar in huis jij je modem hebt staan en hoe ver je er vandaan bevindt wanneer je met die kattenbak probeert te verbinden?

Ā 

Waar ik verder nog benieuwd naar ben;

Ā 

  • Hoe lang speelt dit al?
  • Heb je verder nog instellingen in je modem gewijzigd?
  • Wat voor andere apparaten in huis heb je die ook gebruik maken van de wifi?
  • Welke type modem heb je en welke softwareversie heeft je modem?

Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet!


modem staat beneden op een goede dag zijn er 4Ā items verbonden met de wifi een tv en 2 mobiels en een laptop de rest is bekabeld

Ik bevind me naast de kattenbak mits ik een verbinding met de wifi heb de kattenbak bevind zich ook in de woonkamer.

Ā 

Het enige wat ik heb gewijzigd is de naam van 2.4 wifi en wachtwoord

modelĀ SagemcomFast5359_KPN

firmwareĀ Ā V12.C.24.05.08

Ā 


Reageer