Skip to main content

Ik heb op mijn mobieltje veel smart apps zoals Tuya en Chromecast en een Google assistant speaker en Thermostaat..... Enz.... 

Deze zitten natuurlijk allemaal op detzelfde draadloze wifi SSID naam gekoppeld.

Nu is mijn ZyXEL router kapot gegaan en heb ik een nieuwe gekregen... 

Ik wil niet al mijn mobiele apps op mijn nieuwe router wifi SSID instellen. Er zitten in elke smart app zeer veel smart switches en lampen bij elkaar erin gekoppeld.

Vraag:

Kan ik in mijn nieuwe ZyXEL router de SSID naam oo hetzelfde zetten als bij mijn kapotte router?

Zodat ik niet alle Smart switches en apps opnieuw hoef in te stellen op de nieuwe SSID naam van de nieuwe router???

Als ik dus de gebruikelijke SSID naam ingeef waar al mijn apps altijd op hebben ingelogd en ingesteld...…

Is dat mogelijk met een nieuwe router?

Zodat ik mijn apps dan niet allemaal apart hoef toe wijzen op de nieuwe SSID naam van m'n nieuwe router??? 

Het invoeren van de oude gebruikelijke SSID naam in de nieuwe router, bespaard mij dan heel veel werk,... dan dat ik alle Apps opnieuw moet connecten met een nieuwe Toegangsnaam!

Ik wil dan ook meteen de WEP KEY inlogcode veranderen in de oude, waarmee ik met al mijn apps heb ingelogd.

Dus mijn oude SSID naam en inlogkey in een nieuwe router zetten.... 

Connecten dan al mijn mobiele apps op mijn Wifi zoals gebruikelijk?? 

Met vriendelijke dank! 

 

Hallo @egeltje680 , in je nieuwe modem kun je dezelfde SSID-naam en wachtwoorden instellen als in je oude modem.

Alleen je nieuwe modem ondersteunt geen WEP meer, alleen nog maar WPA2.

Succes.

 

 


dan dat ik alle Apps opnieuw moet connecten met een nieuwe Toegangsnaam!

Zoveel zijn dat er niet. Je stelt je wifi verbinding op de smartphone in op de router. Vervolgens kunnen álle apps op je smartphone connecten.

Verder evt. de thermostaat e.d.

Alleen moet je wel je Chromecast opnieuw connecten indien SSID en WPA afwijken. Tip: Disconnect de Chromecast via Google Home app als er nog verbinding is met het oude modem.

Ook de laptop met de nieuwe SSID en WPA connecten.

Dus alle apparaten de verbinding (moeten) hebben met het modem. Apps in die apparaten werken gewoon als het betr. apparaat met het modem connect.

Dat zijn dus maar een paar handelingen en alles werkt weer. Mogelijk ook als je in je nieuwe modem SSID en WPA van de oude invult…. Nadeel: na elke reset en software-update moet je dat wéér doen.