Skip to main content
Beantwoord

Krijg foutmelding bij openen internetpagina op KPN verbinding. Via hotspot werkt het wel

• July 29, 2025
  • 12 reacties
  • 133 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Zowel in Edge en Chrome lukt het niet om een website te openen. Bij KPN zien ze geen fout in de modem. Op het werk is er ook niks geblokkeerd. Ik krijg steeds de melding; deze pagina is niet bereikbaar.

Zodra ik de website bij de buren open doet die het wel. Als ik via mijn hotspot verbinding leg opent de pagina wel. Zodra ik met het thuisnetwerk verbinding maak krijgt ik de melding dat de pagina niet bereikbaar is. DNS en overige instellingen zijn nagekeken. KPN klantservice verwijst mij naar deze forum en wordt niet verder geholpen. De modem is al op afstand 2 x reset. Wat gaat hier mis.  Ik ben hier nu al maanden mee bezig. Vind het heel jammer dat er geen oplossing komt.  Krijg ook geen nieuwe modem. Alle overige pagina's doen het wel.

Admin: afbeelding op verzoek van topicstarter verwijderd

Beste antwoord door Denise van KPN

Welkom op de KPN Community, ​@klacht000. Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Het is namelijk wel gek dat je een bepaalde website niet kunt benaderen. Ik denk aan 2 dingen:

1. Firewall. Je kunt kijken of het helpt om de firewall op standaard te zetten. Modems met KPN Software: Firewall instellingen
  2. IPv6. Je kunt ook nog kijken of het helpt om IPv6 uit te schakelen. Dit doe je ook via de instellingen van het modem.

Ik ben benieuwd of een van deze dingen de oplossing is.

12 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 29, 2025

Admin: afbeelding op verzoek van topicstarter verwijderd

• Slimmerik
  • July 29, 2025

Dit is een subdomein van venlo.nl en die gebruikt Let’s Encrypt voor de https verbinding.
Wat de meeste (bijna niemand) niet weten dat Android 6 en 7 (en ouder) geblokkeerd worden door Let’s Encrypt.
Dus met een oude Android telefoon/tablet zal het niet gaan.

Even een paar tips, check of je datum en tijd correct staan en of je de laatste versie van je browser gebruikt!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 29, 2025

Dit is een subdomein van venlo.nl en die gebruikt Let’s Encrypt voor de https verbinding.
Wat de meeste (bijna niemand) niet weten dat Android 6 en 7 (en ouder) geblokkeerd worden door Let’s Encrypt.
Dus met een oude Android telefoon/tablet zal het niet gaan.

Even een paar tips, check of je datum en tijd correct staan en of je de laatste versie van je browser gebruikt!

Dankjewel heb alles nagekeken zoals je heb verneld maar helaas probleem niet opgelost

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 29, 2025

@admin hebben jullie hier geen oplossing voor?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 1, 2025

Welkom op de KPN Community, ​@klacht000. Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Het is namelijk wel gek dat je een bepaalde website niet kunt benaderen. Ik denk aan 2 dingen:

1. Firewall. Je kunt kijken of het helpt om de firewall op standaard te zetten. Modems met KPN Software: Firewall instellingen
  2. IPv6. Je kunt ook nog kijken of het helpt om IPv6 uit te schakelen. Dit doe je ook via de instellingen van het modem.

Ik ben benieuwd of een van deze dingen de oplossing is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 1, 2025

Ik ben bezig voor stap 1. zodra ik inlog krijg ik niks te zien met beveiliging zodat ik de instelling kan aanpassen. Onder welke kopje kan ik dit vinden.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoe pas ik de instellingen voor de uitgaande firewall aan? 

1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Vul je wachtwoord in en klik op Inloggen.
  3. Klik links op Beveiliging
  4. Je komt op deze pagina:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 8, 2025

Ik ben benieuwd of een van deze dingen de oplossing 

punt 1 precies zoals je zegt zodra ik inlog zie ik geen beveiliging. 

Punt 2 hierdoor uitgevoerd. Het lijkt erop dat het probleem hiermee is verholpen.maar als ik dit uit heb staan. Merk je hierdoor iets?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 8, 2025

Punt 2 hierdoor uitgevoerd. Het lijkt erop dat het probleem hiermee is verholpen.maar als ik dit uit heb staan. Merk je hierdoor iets?

Dit komt door een bug in KPN modem, je krijgt een ongeldige IPv6 adres. Als je geen IPv6-only website wil bezoeken of geen apparaten de een IPv6 toegang van buiten vereist, merkt je niet van.

Hier ziet je ongeveer hoe de impact is als je IPv6 deactiveer. Ongeveer 0,0018 % van NL  domains zijn IPv6-only, en dat zijn vaak websites de je nog nooit hoort en waarschijnlijk ook nooit gaat bezoeken.

11757 IPv6-only hosts for TLD .nl

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 8, 2025

Dit komt door een bug in KPN modem, je krijgt een ongeldige IPv6 adres. Als je geen IPv6-only website wil bezoeken of geen apparaten de een IPv6 toegang van buiten vereist, merkt je niet van.

Hier ziet je ongeveer hoe de impact is als je IPv6 deactiveer. Ongeveer 0,0018 % van NL  domains zijn IPv6-only, en dat zijn vaak websites de je nog nooit hoort en waarschijnlijk ook nooit gaat bezoeken.

11757 IPv6-only hosts for TLD .nl

Thanks

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat het met het uitzetten van IPv6 in ieder geval weer werkt, ​@klacht000. :)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2025

Fijn dat het met het uitzetten van IPv6 in ieder geval weer werkt, ​@klacht000. :)

Ja thx voor dit advies