Skip to main content
Beantwoord

Krijg ik de TK01 kastje in de meterkast gemonteerd?

• March 6, 2026
  • 3 reacties
  • 24 keer bekeken

1. Eindelijk de oranje kabel van KPN ondergronds doorgetrokken tot aan de voordeur.
  2. Volgende fase: afspraak binnenkort om verder de aansluiting in de meterkast te realiseren. Ik weet niet wat er allemaal bijgeleverd word. Heb zelf de modem KPN Box12. Krijg ik ook de rode netwerkkabel aangeleverd en een glasvezelkastje om over de glasvezelaansluitpunt te schuiven? Zo nee, dan wil het asap. aanvragen.

Beste antwoord door Flitsend

Je kunt je glasvezelupgrade aanvragen via je abonnementsoverzicht in de MijnKPN app. Er moet eerst nog een FTU (Fiber Termination Unit) in je woning geplaatst worden, meestal in de meterkast. Een glasvezelmonteur neemt contact met je op om dit te bespreken en de gewenste locatie af te stemmen. Zodra de FTU is aangesloten kun je glasvezel aanvragen. Je krijgt dan een NT thuisgeleverd (het kastje wat je er overheen schuift) en de WAN kabel (rode kabel) voor tussen de modem en het NT. 

Meer informatie kun je vinden op netwerk.kpn.com.

3 reacties

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • March 6, 2026

Je kunt je glasvezelupgrade aanvragen via je abonnementsoverzicht in de MijnKPN app. Er moet eerst nog een FTU (Fiber Termination Unit) in je woning geplaatst worden, meestal in de meterkast. Een glasvezelmonteur neemt contact met je op om dit te bespreken en de gewenste locatie af te stemmen. Zodra de FTU is aangesloten kun je glasvezel aanvragen. Je krijgt dan een NT thuisgeleverd (het kastje wat je er overheen schuift) en de WAN kabel (rode kabel) voor tussen de modem en het NT. 

Meer informatie kun je vinden op netwerk.kpn.com.

• Auteur
  • Topper
  • March 6, 2026

Tjeempie, inderdaad een flitsend en duidelijke reactie op mijn vraag, hier kan ik iets mee. Dank je wel wel voor de sublieme snelheid.

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • March 6, 2026

Tjeempie, inderdaad een flitsend en duidelijke reactie op mijn vraag, hier kan ik iets mee. Dank je wel wel voor de sublieme snelheid.

Geen dank! Ik heb een reputatie hoog te houden! ;)Â