Skip to main content

Ik wil straks als de glasvezelverbinding rond is een abonnement nemen. Mijn vraag is klopt het dat je een notificatie krijgt als je ip adres gaat veranderen? Dit kan je instellen op je online KPN omgeving? Heb ik dit juist begrepen?

Hallo @iAddicted 

 

Als je van DSL naar Glasvezel of van provider wijzigt gaat zal je IP-adres sowieso wijzigen, je moet dan ook het modem anders aansluiten, de DSL kabel eruit en de UTP kabel van het glasvezelkastje naar de WAN poort, bij wissel van provider krijg je een ander modem.
Je zou dan ook een bericht moeten krijgen van je nieuwe IP-adres, je kan het overigens ook vinden onder je Thuis abonnement in MijnKPN.
 

Maar je kan ook instellen in MijnKPN dat je een notificatie wilt hebben mocht het ooit weer gewijzigd worden, als je naar Profiel en dan Privacy en Personalisatie gaat dan kan je onder het Thuis abonnement die optie aanvinken:

 

 


Ah, top. Bedankt voor de heldere uitleg!

 

Ik wil een glasvezel abonnement nemen bij KPN als mijn glasvezelverbinding opgeleverd is.


Ik wil een glasvezel abonnement nemen bij KPN als mijn glasvezelverbinding opgeleverd is.

Heel verstandig om dat pas te doen als het daadwerkelijk opgeleverd is en niet eerder. Ik lees hier op het forum met grote regelmaat dat men eerder al een abonnement afsluit. En dat het vervolgens allemaal langer duurt dan dat men bedacht had.


Hallo @iAddicted het heeft voor jou weinig nut nu die notificatie, want je komt van een andere provider af en krijg je dus vanzelf een ander IP adres.

 


Ja als ik overstap krijg ik sowieso een nieuw ip ades. 😃
 

Het gaat mij erom als ik het abonnement uiteindelijk heb, en hoe het dan werkt. Een notificatie zou mooi zijn dan. Ik was hier niet duidelijk in.


Hallo @iAddicted theoretisch heb je als consument een dynamisch IP adres dat ook weer theoretisch elk moment kan wijzigen, maar dat gebeurt in de praktijk zelden bij KPN. Zelf heb ik ook maar 1x een wijziging meegemaakt tijdens overgang van koper naar glas.

 


Oke, top. Dankjewel @JanD voor het delen van je ervaringen.


Fijn dat mijn uitleg duidelijk is @iAddicted 

 

Het komt inderdaad maar weinig voor dat je IP-adres zal wijzigen al was er een tijdje geleden wel een andere forumgebruiker die al 2 keer zomaar een ander IP-adres gekregen heeft.
Die optie om je te waarschuwen zal er voor dat soort gevallen inzitten denk ik.

 

Bij Telfort glasvezel heb ik in de loop der tijd minimaal 5 keer een ander IP-adres gehad, helaas kreeg je daar nooit een waarschuwing van en als je eigen servers draait is dat wel lastig.


Oké, ook bedankt voor de ervaring @GeSp !

 

Ik kan altijd nog naar zakelijk gaan als het een probleem word.


Ook mijn dynamische ip-adres is heel statisch geweest.
Na een kleine 19 jaar bij HetNet en KPN ben ik nu pas bezig met het derde ip-adres.

Het huidige ip-adres heb ik al bijna 10 jaar.