Skip to main content
Vraag

Krijg 's nachts SMS over storing bij KPN, dat wil ik niet

• September 12, 2025
  • 11 reacties
  • 202 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Deze week ‘s nachts tweemaal twee keer een SMS bericht ontvangen over een internet storing. Vannacht om 4:26 en 4:51. Dan slapen wij en willen dat graag zo houden. Wat interesseert het ons dat ‘s nachts internet er een half uurtje uit ligt! Hoe kan ik dat uitzetten? Telefoon uitzetten kan niet, wil bereikbaar blijven en wordt gebruikt als wekker. Kan mij niet voorstellen dat andere klanten deze service prettig vinden.

In mijn kpn staat onder privacy - Tips en aanbiedingen alleen MijnKPN berichten aangevinkt.

11 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 14, 2025

Hallo ​@familie We. ,

In mijn kpn staat onder privacy - Tips en aanbiedingen alleen MijnKPN berichten aangevinkt.

Dit staat waarschijnlijk onder het kopje KPN ID. 

Daaronder staat een kopje met bv jouw adres. Daar kun je ook keuzes maken voor "Tips & aanbiedingen". 

Zet daar telefoon uit. 

En daaronder bij "Gebruik van je gegevens": Je zou daar "Klantinformatie gebruiken" kunnen uitvinken. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 14, 2025

Mobiel ligt hier niet in de slaapkamer 😉

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 14, 2025

Dag ​@familie We. 

Ik maak gebruik van de “Niet storen” functie in mijn Samsung. Daarmee bepaal ik wie mij tussen 23.00u en 08.00u mag storen en op welke manier (bellen, sms). De overigen worden gedempt, die zie ik later wel.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 14, 2025

Kopje KPN ID gevonden. Echter telefoon staat uit. Op alle andere plekken overigens ook.

Telefoon ligt in de slaapkamer als vervanging van de radiowekker. Sinds NPO4 hier niet meer fatsoenlijk op de FM te ontvangen is. Verder geen last van nachtelijke interrupties op de telefoon.

Helaas de “Niet storen” functie zit niet op onze mobiel (LineageOS) . Er bestaan wel apps voor, maar die vertrouw ik niet zo.

Maar even aankijken, kennelijk zijn er niet zoveel nachtelijke storingen. En anders de klantenservice maar eens bellen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 14, 2025

Dan heb ik nog een laatste tip voor jou: 

Wat moet ik doen tegen ongewenste sms'jes, zoals van afzendnummer 969?

Heb je last van betaalde sms'jes, SMS Info van KPN (afzendnummer 969) of andere sms-diensten? Vaak kan je je afmelden door één woord terug te sms'en, zoals 'UIT', 'OFF' of 'STOP'. 

Bron:

https://www.kpn.com/service/ugs/telefonische-overlast

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 14, 2025

Ok, alle 3 de woordjes verzonden in aparte berichtjes. Helaas, het is geen KPN abo: Niet verzonden. Kan bericht niet verzenden via Vodafone.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat is ook niet handig ​@familie We.  Dat is ook een rare tijd om deze sms berichten te versturen. Ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Deze instellingen zouden er voor moeten zorgen dat je deze berichten niet ontvangt, kan het zijn dat het 06-nummer nog bij een ander abonnement of MijnKPN account als contacttelefoonnummer staat?

Je kunt ook altijd even met ons bellen om te kijken of deze vinkjes aan onze kant ook uit staan, het makkelijkste daarvoor is een belafspraak te maken.

• Nieuwkomer
  • September 19, 2025

Dat had ik ook vannacht. Maar ik kan tussen deze antwoorden nog steeds niet vinden hoe je dat uitzet. En waarschijnlijk goed bedoeld, maar wat heb je in hemelsnaam aan antwoorden als ‘ik zet hem uit’ of ‘ik leg hem ergens anders’. Wij willen onze telefoon ‘s nachts naast ons bed zonder sms-en te krijgen van kpn. 

• September 19, 2025

[..] onze mobiel (LineageOS) .[..]

Aha, goed bezig, werkt dat goed ?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Jerooster je kunt dit in je MijnKPN aanpassen of even met ons bellen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 15, 2025

[..] onze mobiel (LineageOS) .[..]

Aha, goed bezig, werkt dat goed ?

Installeren was wel een beetje gedoe. Maar nu heb ik tenminste android versie 11 op een Galaxy S4. Terwijl deze telefoon nooit verder gekomen is als android versie 5.

En goed werken? Wij doen er geen ingewikkelde dingen op zoals betalen. Maar bellen, sms’en en whatsapp. Maar als we geen vaste telefoon en PC’s zouden hebben zou ik een recentere mobiel aanschaffen.