Skip to main content

Krijgen de fritzbox 7590 gebruikers van kpn een update naar de nieuwere fritzbox 7590ax ?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Ha @Mario04, goede vraag! Wij zijn een duurzaam bedrijf en ruilen daarom geen apparatuur om als dat niet nodig is. Klanten die een Experia Box hebben, krijgen ook geen nieuwe als er een nieuwe versie uitgekomen is. Zolang je huidige apparatuur nog werkt, gaan we deze niet vervangen. Daarnaast heb ik nog niets gehoord of we de nieuwere FritzBox ook gaan krijgen. Het hele korte antwoord op je vraag is dus: nee. :sweat_smile:


En om even in de technische kant te springen; 802.11ax oftewel Wifi 6 is op dit moment vooral marketing. Het klinkt allemaal mega aantrekkelijk want er is een nieuwe wifi-versie maar in de praktijk ga je er niets van merken. Het grote voordeel wat Wifi 6 met zich mee brengt komt pas tot stand als alle aangesloten apparatuur ook Wifi 6 ondersteund, zit er één telefoon tussen die dat niet doet dan staat er wel een mooi 6’je in beeld maar het werkt gewoon als Wifi 5. Met het grote voordeel doel ik op de efficiëntie hoe er met data omgegaan wordt. In thuisnetwerken ga je het verschil echt niet of nauwelijks merken.

 

Nee, Wifi 6 is een briljante uitvinding maar ik zie het zo gebeuren dat het nog 5 á 10 jaar gaat gebeuren voordat het ook echt een standaard is onder fabrikanten. Kijk maar naar Wifi 5, er is nog steeds een hoop apparatuur op de markt dat dit nog steeds niet ondersteunt. Daarbij is het vooral interessant voor bijvoorbeeld hotels, winkelcentra, poppodia en theaters waar veel mensen tegelijk gebruik maken van wifi.

 

En dan hebben we natuurlijk het beleid van KPN omtrent duurzaamheid, het is zonde om een goed functionerend apparaat om te ruilen voor een nieuwe zoals @Marcia_ al aangaf.


Top, duidelijk verhaal.