Skip to main content
Antwoord

Krijgen nieuwbouwwoningen glasvezel?

• June 28, 2025
  • 7 reacties
  • 92 keer bekeken

Ik heb een nieuw huis toegewezen gekregen die worden Eerdes opgeleverd.Nu is mijn vraag krijgen die nieuwbouwwoningen glasvezel van jullie.

ik weet alleen het adres en heb nog geen postcode,die is nog niet te vinden.

Maar heb wel al mijn adres gekregen

Dat is ****

mvg marcel kloek

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@marcel1965 ,

Dit zou je kunnen navragen bij de firma die jouw huis bouwt. Zij kunnen jou vertellen waarmee ze het opleveren.  

Wat KPN betreft. Uiteindelijk krijgt heel Nederland glasvezel, maar dat proces gaat nog vele jaren duren. 

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 28, 2025

KPN heeft wel plannen om in Sneek glasvezel aan te gaan leggen, maar weten nog niet wanneer.

Via willekeurige postcode 8604VV 34 gecontroleerd. ​@marcel1965 

Delta levert al wel glasvezel in Sneek via controle met voornoemde postcode.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 28, 2025

De postcode kan je vinden op www.postcode.nl. 

Verder raad ik je aan om je adres hier weg te halen. Je plaatst dit nu open en bloot op een openbaar forum. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 28, 2025

Verder raad ik je aan om je adres hier weg te halen. Je plaatst dit nu open en bloot op een openbaar forum. 

Adres onbekend bij postcodecheck ​@AriënC 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 28, 2025

Hallo ​@marcel1965 ,

Dit zou je kunnen navragen bij de firma die jouw huis bouwt. Zij kunnen jou vertellen waarmee ze het opleveren.  

Wat KPN betreft. Uiteindelijk krijgt heel Nederland glasvezel, maar dat proces gaat nog vele jaren duren. 

• June 28, 2025

Gaat het om een compleet nieuwe wijk? Dan kan je er vanuit gaan dat KPN glasvezel aanlegt. Maar KPN is daar soms niet zo snel mee. Dus het kan zomaar zijn dat je er al een paar maanden woont voordat je een werkende verbinding hebt. Ziggo is vaak sneller. Dus hou het in de gaten. En neem anders gewoon eerst een jaartje Ziggo. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 28, 2025

Adres onbekend bij postcodecheck ​@AriënC 

Ik kreeg weliswaar gewoon een postcode te zien, bij het adres wat inmiddels uit privacyredenen is weggehaald. 

@marcel1965 Je kan natuurlijk ook via de site van KPN een seintje krijgen als er glasvezel beschikbaar is. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 1, 2025

Goedemorgen ​@marcel1965 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Zie dat je al veel goede reacties vanuit de Community hebt mogen ontvangen en ik kan daar eigenlijk nog weinig aan toevoegen! Voor meer en aanvullende informatie wil ik je ook nog wijzen op dit artikel op onze Kennisbank over de aanleg van glasvezel. Hopelijk kun je ui te voeten met de informatie die hier is verstrekt. En mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben. laat het dan ook vooral weten!