Skip to main content

Ik wil graag mijn homepage weer gebruiken. Mijn verouderde homepage heb ik enige tijd geleden verwijderd. Nu heb ik een nieuwe gemaakt ('responive’, html5, css3) maar kom erachter dat mijn homepage-plek is ’opgeheven'. Kan dat zomaar? Mijn verzoek is daarom de homepage te (her)activeren.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

KPN biedt de dienst van homepages niet meer aan. Enkel bestaande worden nog in stand gehouden. Ik raad je aan om dan hosting bij een partij zoals bijvoorbeeld Versio, TransIP of Strato af te nemen. Let er wel op dat je ook een domeinnaam moet registreren, bij de ene hostingpartij zit dit inbegrepen in het pakket, bij de ander weer niet.


Dank @NHendriks voor de suggestie om er een website van te maken.  Maar dat is niet wat ik voor ogen heb, extra gedoe en kosten voor iets dat bij mijn abonnement hoort. Toen ik het abonnement bij KPN afsloot heb ik namelijk ook gekeken waar ik een homepage kon aanhouden: bij KPN! Deze heb ik kort na ingaan van het contract aangevraagd (via dit forum, want de KPN service afdeling wist niet wat een homepage is).

Het kwam voor mij afgelopen zondag als een vervelende verrassing dat KPN eenzijdig heeft besloten om de homepage-ruimte te verwijderen. Dit was in mijn ogen een van de weinige pluspunten van KPN boven een andere provider. Ik stel voor dat KPN de homepage weer 'hersteld', ik had immers een bestaande homepage (alleen tijdelijk 'uit de lucht’). Zie het als klantenbinding!


Hoe heeft u die "uit de lucht gehaald"? Gewoon zelf alle bestanden verwijderd? Of heeft een KPN medewerker dat voor u gedaan?


@Nick83 Ik heb zelf de bestanden verwijderd. Als ik toen had geweten dat KPN de homepage eenzijdig zou opheffen, had ik wel iets op de server laten staan, maar ja: hoe kon ik dat weten? Het ziet ernaar uit dat KPN van het 'hobbyisme' af wil, jammer. Ik ben benieuwd of een aanbieder als XS4all (weliswaar óók onderdeel van KPN - leve het monopolie) hier een eigen koers blijft varen!


@Nick83Ik heb zelf de bestanden verwijderd. 

Weet u wel zeker dan dat KPN de webruimte verwijderd heeft? 


Is een wordpress site niets voor je? Wordpress.com is gratis, het adres van je site wordt dan bv denhur.wordpress.com of wat voor naam je hem wilt geven


@Nick83 Na lezing van uw bericht - "weet je wel zeker dat KPN de webruimte heeft verwijderd?" -heb ik net nog eens goed gekeken naar het inloggen via Filezilla. Het blijkt nu dat ik gewoon nog bij de webruimte kan! Toen het inloggen eerder niet lukte, en ik vervolgens las over beëindigen van de homepages door KPN, heb ik daar meteen een verband tussen gelegd. Een overhaaste conclusie dus. Bedankt voor de tip Nick!

Het blijft natuurlijk nogal jammer voor mensen die net als ik graag een eenvoudige homepage willen, maar die optie niet meer hebben. Het lijkt me een kleine moeite voor KPN om deze service te bieden, ook al maken weinig mensen er gebruik van.


@arie61 Zie mijn andere bericht: het probleem is opgelost. Over Wordpress heb ik weleens gedacht, maar  ik wil niet dat er reclame op kan komen. En om nu te gaan betalen voor een website met eigen url, schiet een beetje mijn doel voorbij. Ik vind het eigenlijk wel logisch dat een internet provider je email-adres(sen) geeft en ook een homepage, maar misschien is dat ouderwets...


Ik vind het eigenlijk wel logisch dat een internet provider je email-adres(sen) geeft en ook een homepage...

Ik kan het wel begrijpen. De webruimte is hopeloos verouderd. Geen https. De ruimte is maar 25 mb ofzo. Wat kun je daar nu mee? Veel te weinig toch? En geen PHP. Het is "dode" webruimte. KPN zou er flink in moeten investeren wil het weer een beetje interessant worden. Daar komt ook nog een stukje ondersteuning bij. De telefonische servicedesk zal te maken krijgen met een stortvloed aan vragen over hoe het allemaal werkt enzo. Ik snap heel goed dat KPN dat laat varen.


Het blijft natuurlijk nogal jammer voor mensen die net als ik graag een eenvoudige homepage willen, maar die optie niet meer hebben. Het lijkt me een kleine moeite voor KPN om deze service te bieden, ook al maken weinig mensen er gebruik van.

Een kleine moeite waar toch kosten mee gemoeid zijn. KPN is een commercieel bedrijf dus het zou kunnen maar dan gaan de maandprijzen ook omhoog. Tussen 2000 en 2010 (of langer?) was zo’n homepage natuurlijk helemaal ‘hét’. Iedereen had het maar niemand had het echt nodig. Uiteindelijk werden het in een aantal gevallen een soort verzamelpagina's voor info en handige links waar iemand snel toegang tot wilde hebben. Tegenwoordig heeft vrijwel niemand meer een homepage of iets dergelijks want er zijn een hele hoop gratis alternatieven gekomen die ook nog eens makkelijker werken en niet uitsluitend voor KPN-klanten. 

 

Zoals @Nick83 al mooi aangeeft moet er enorm geïnvesteerd worden om het weer levensvatbaar te maken. Waarschijnlijk draait alles nog op de oude servers en is het een kwestie van laten doodbloeden. Misschien dat er nog wat onderhoud uitgevoerd wordt voor oude abonnementen waar zoiets mogelijk nog in het contract verwerkt zit. Echt upgrades gaan ze niet meer uitvoeren. Met andere woorden: het is een kwestie van afwachten tot daar de stekker uitgetrokken wordt.