Skip to main content
Beantwoord

Kwaliteit klantenservice laat te wensen over

• June 10, 2026
  • 12 reacties
  • 84 keer bekeken

Vandaag gebeld met KPN.

Vraag ging over de nieuwe voorwaarden. Ik twijfel of ik ga opzeggen omdat inhoud van contract tussentijds wordt veranderd. 

Ik zou snel aan de beurt zijn, wachttijd minder dan 1 minuut.

Eerste gesprek (12 minuten wachttijd) Nee ik kan niet opzeggen want de nieuwe voorwaarden zouden al gelden voor mij. Prima dan is dat zo. Maar dat klopt niet, voorwaarden voor mij zijn momenteel van mei 2025. Het gaat hier om de wijziging van artikel 12 van de voorwaarden.  Slechte informatie! Simpelweg met kluitje in het riet gestuurd

Daarom nog een keer gebeld

Wachttijd zou weer minder dan 1 minuut zijn

Tweede gesprek (15 minuten wachttijd) De  beste man van de klantenservice wist in beginsel niet waar ik het over gehad, aan het einde van het gesprek gaf hij mij wel gelijk maar verbond mij door met de afdeling SAVE.

Weer een wachttijd van ca 15 minuten

Derde gesprek Deze man ging kijken wat hij nog kon doen voor mij. Na 45 minuten, in de wacht werd verbinding verbroken,  ook niet best!

Dus weer teruggebeld 

Wachtttijd zou weer minder dan 1 minuut zijn

Vierde  gesprek (totaal half uur! wachttijd) Ik zal worden teruggebeld binnen een uur door de persoon van het derde gesprek.  We zijn nu weer twee uur verder, niets vernomen. 

Er mankeert dus wel iets aan de kwaliteit van de klantenservice, aardige mensen allemaal, maar ik word niet geholpen zo. Kan dit niet anders? Of doet men dit bewust?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@edjepetje65 zoals eerder beschreven kun je eventueel opzeggen/overstappenen en mag je je cadeau behouden.

Zie onderstaande link voor een klachtenformulier, dan wordt er binnen enkele werkdagen contact met je opgenomen.

De afdeling save kan niet veel doen om je te behouden, want je bent net pas klant en hebt al een cadeau ontvangen, dat je zelfs mag houden als je opzegt of overstapt.

https://www.kpn.com/algemeen/klacht

Eventueel kun je ook via Facebook, X of Instagram je klacht kwijt.

Succes met je beslissing.

12 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 10, 2026

Beste ​@edjepetje65 heb je vorige of deze maand wel een mail gehad aangaande de wijziging van de voorwaarden en de mogelijkheid tot opzeggen/overstappen binnen de in de mail gestelde termijn?

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 10, 2026

Beste ​@edjepetje65 heb je vorige of deze maand wel een mail gehad aangaande de wijziging van de voorwaarden en de mogelijkheid tot opzeggen/overstappen binnen de in de mail gestelde termijn?

Ja daar ging mijn telefoontje ook over.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 10, 2026

Ja daar ging mijn telefoontje ook over.

Wat is dan je concrete vraag, misschien kan het forukm je helpen ​@edjepetje65 ?

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 10, 2026

Wat is dan je concrete vraag, misschien kan het forukm je helpen ​@edjepetje65 ?

Concrete vraag? Dat schrijf ik mijn tekst, kan de klantenservice wat beter vormgegeven worden. En ook er werd nog uitgezocht wat de mogelijkheden voor mij eventueel waren. Antwoord krijg ik dus niet. Wellicht moet ik weer bellen? Vanmorgen al veel tijd mee bezig geweest. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 10, 2026

Beste ​@edjepetje65 het is in wezen heel simpel, de nieuwe voorwaarden gelden voor zowel mobiele en thuis abonnmenten.

Binnen de in de mail gestelde termijn kun je een abo opzeggen of overstappen en als je tevreden bent hoef je niets te doen, dan accepteer je de voorwaarden en ga je gewoon door onder de nieuwe voorwaarden.

Dus ik ben benieuwd wat voor vragen je eventueel nog hebt, waar we kunnen proberen een antwoord op te geven?

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 10, 2026

Beste ​@edjepetje65 het is in wezen heel simpel, de nieuwe voorwaarden gelden voor zowel mobiele en thuis abonnmenten.

Binnen de in de mail gestelde termijn kun je een abo opzeggen of overstappen en als je tevreden bent hoef je niets te doen, dan accepteer je de voorwaarden en ga je gewoon door onder de nieuwe voorwaarden.

Dus ik ben benieuwd wat voor vragen je eventueel nog hebt, waar we kunnen proberen een antwoord op te geven?

Bedankt voor de moeite, maar we praten langs elkaar heen geloof ik. 

emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • June 10, 2026

wat zou je nog meer willen horen dan? Je hebt de brief gehad waarin staat dat je op mag zeggen, aan jou de keus om dat wel of niet te doen. 

Dat je de kwaliteit van de klantenservice slecht vindt is een ander verhaal, daar belde je in eerste instantie niet voor.

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 10, 2026

wat zou je nog meer willen horen dan? Je hebt de brief gehad waarin staat dat je op mag zeggen, aan jou de keus om dat wel of niet te doen. 

Ah tuurlijk. Aan jouw antwoord heb ik echt wat!

emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • June 10, 2026

als je niet aangeeft welke vraag je hebt over de brief dan kunnen wij in een klant helpt klant community ook weinig.

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 10, 2026

als je niet aangeeft welke vraag je hebt over de brief dan kunnen wij in een klant helpt klant community ook weinig.

Mn vraag gaat dus over de klantenservice. En over wel of niet opzeggen. Ik heb pas sinds een kort een contract, en een PS5 ontvangen. Dan vind ik het niet helemaal gepast om op te zeggen. De afdeling Save zou kijken wat ze konden doen om mij te houden als klant. Maar als je zo met klanten omgaat dan kan ik toch maar beter snel vertrekken. Maar wellicht is mn post hier niet gepast? Maar een klacht indienen bij KPN is ook niet makkelijk dan kom ik in een keuzemenu waar dit soort klachten niet in passen blijkbaar.  Maar KPN leest hier mee dus wie weet.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 10, 2026

Beste ​@edjepetje65 zoals eerder beschreven kun je eventueel opzeggen/overstappenen en mag je je cadeau behouden.

Zie onderstaande link voor een klachtenformulier, dan wordt er binnen enkele werkdagen contact met je opgenomen.

De afdeling save kan niet veel doen om je te behouden, want je bent net pas klant en hebt al een cadeau ontvangen, dat je zelfs mag houden als je opzegt of overstapt.

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 10, 2026

Prima Jan, bedankt!