Skip to main content

@Erwin_ Zou ik ook een update kunnen krijgen zoals in topic https://forum.kpn.com/internet-9/v10a-update-ivm-vpn-481854

Ik probeer een vpn verbinding op te zetten maar wat ik ook probeer, niks werkt.

 

Tot nu toe gedaan:

reset naar fabriekinstellingen toegepast,

UDP poorten 500, 1701, 4500 staan open,

reboot router.

 

Wanneer komt er een nieuwe firmware waarbij de portforwards wel blijven goed staan? Word er gillend gek van, de eerste 2 rules heb ik laten staan. Daarna mijn eigen rules toegevoegd ( UDP 500, 1701 en 4500)

 

Sinds de V10a alleen maar gedoe met het netwerk…. Graag hulp

Hallo  @DarioL 

Heb je dit topic al gelezen? Na een fabrieksreset zou je deze update vanzelf moeten krijgen.

https://forum.kpn.com/internet-9/firmware-update-v10a-v5-00-31-build420-485099

Kijk of je deze update inmiddels hebt gekregen, daarmee moeten de problemen opgelost zijn.


Build 420 heb ik er al op staan. ik begrijp dat dat de laatste dan is?

 

het probleem doet zich nog voor. 
de wisselende poortnummers en geen vpn


Wat bedoel je nu met wisselende poortnummers?

Plaats eens screenshots van de port-forwardings t.b.v. de L2TP VPN.

Naar wat voor een apparaat worden deze geforward?


Er wisselen van de ip op al de l2tp poortnummers. Als ik bijvoorbeeld de tv decoder aanzet, dat de router dan de destination ip veranderd. 
 

ik zal vanavond even een screenshot maken van de router. Ik kan er niet bij, kip ei verhaal: geen vpn ;-)

 

ik forward het naar een Windows 2016 server met de server rol RRAS geïnstalleerd. 


Helder, dus het probleem met spontaan wijzigende IP adressen bij port-forwards is nog steeds niet opgelost?!

Wat een ellende!

Heb je na de upgrade de Experia Box al een keer een factory reset gegeven?

Zo nee, doe dat dan eens en kijk of het probleem dan nog steeds optreedt.


Ik heb gisterenavond een factory reset gedaan. Alles opnieuw ingevoerd 😂

 

 


Hoi @DarioL . Welkom op het forum

Dit is vervelend en bijzonder vreemd. Er is namelijk sinds een paar weken een firmware uit die ál dit soort problemen oplost inclusief VPN functionaliteit. Tot nu toe zijn de gebruikers érg positief en dit komt als een verassing.

Voor de zekerheid nog even samenvatten:

 -Jij hebt een factory default gedaan (paperclip reset?) → 

-Op dat moment was duidelijk dat je de laatste firmware had? (420) → 

-Vervolgens poorten toegewezen aan bepaalde ip adressen en nu merk je dat die ip adressen veranderen? 

Een screenshot is in dat geval erg welkom. Kun je ook je profiel aanvullen en mij een seintje geven?


@Erwin_, begin jij nu ook al met "verassing"? :wink:


@Erwin_  Ik heb gisteren mijn Experiabox uit gezet ( langer dan 1 minuut ) daarna alles opnieuw opgestart. Tevens een nieuwe Windows Server 2019 uitgerold met daarop VPN en NAT en de firewall opengezet voor UDP 500, 1701 en 4500. Portforwards ingesteld op de router en alles lijkt het nu goed te doen.

Zelfs vanmorgen toen ik het opnieuw probeerde. Fingers crossed! 

Bedankt voor de tips.


@Erwin_, begin jij nu ook al met "verassing"? :wink:

@wjb  Ik weet niet wat mij bezielde 😉 Ik begrijp dat ik niet de enige ben? 

 

@DarioL : So far, so good. Mocht het toch weer misgaan, laat het weten.