Skip to main content
Beantwoord

Laatste maanden trage en wegvallende wifi.

  • March 16, 2020
  • 24 reacties
  • 140 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

De laatste maanden valt de wifi steeds weg en heb ik een trage verbinding. Vaak maar 1 of 2 streepjes. Zelden 3. Alleen als ik direct voor de experiabox V10 zit. Netflix is ook heel vaak niet te gebruiken op de interactieve tv omdat er een internetstoring aan wordt gegeven. 
 

al 2 x de tool voor wifi verbetering uitgevoerd. Heeft niet geholpen. Van 2 naar 3 bits. Kwaliteit blijft matig.
de enige oplossing die er dan gegeven wordt zijn de nieuwe superwifi versterkers a 199,00. 
 

voorheen had ik weinig tot geen problemen met het wifi signaal en nu dus wel. Het gebruik van apparaten is hetzelfde gebleven. 
het lijkt er sterk op dat de kwaliteit van KPN sterk achteruit gaat. 

kunt u mij helpen om dit op te lossen?

 

 

Beste antwoord door Joep1965

Hoi @Noordwijk. Wat vervelend dat je een slechte Wifi verbinding in huis hebt. Ik zie dat Joep1965 al heeft aangeraden om de Wifi Manager nogmaals uit te voeren, heb je dit al gedaan en zou je de uitkomst daarvan willen delen in dit topic? De ExperiaWifi moet inderdaad bekabeld aangesloten worden. Op deze versterker kan je ook de tv-ontvanger aansluiten. Dit zorgt ervoor dat er minder verstoringenzijn op de tv-ontvanger wanneer er naar Netflix gekeken wordt. 

 

Ik krijg overigens 3 experia wifi’s opgestuurd. Dat moet dus lukken. 

 

Zo dat heb je goed gedaan. Zet er 1 naast de tv ontvanger. De kabel die nu in de ontvanger zit doe je in de Wi-Fi versterker en met het korte bijgeleverde kabeltje verbind je de ontvanger met de Wi-Fi versterker. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

24 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 16, 2020

Slecht Wi-Fi is wel balen he?! Dat moet op te lossen zijn hoor. Hoe is je verbinding bekabeld? Werkt dat wel goed?


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 16, 2020

We hebben de experiabox boven staan en van daaruit bekabeld naar beneden. Met gebruik van DVS 200 voor de interactieve TV. 1 TV boven en 1 TV beneden. In het verleden nogal eens wat storing op TV gehad met haperend beeld, maar dat is de laatste tijd niet meer.
 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 16, 2020

Overigens is bekabeld werken met ipad wat lastig😜 daar ervaren we uiteraard de meeste problemen van de slechte wifi


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 16, 2020

Je hebt de wifimanager al gedaan begreep ik. Meestal is de uitkomst bij slecht wifi dat je gratis 2 experia wifi's krijgt. Misschien heb je dat te snel gedaan. Ik geef je een tip; doe die Wi-Fi manager nog een keer op je gemak. Op het punt waar je wifi het slechts is blijf je een hele poos staan. Neem gerust een kop koffie mee:wink: . De uitkomst is dan bijna altijd 2 gratis ecperia wifi's. Die moeten overigens wel bekabeld aangesloten worden.


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 16, 2020

Dat aanbod kreeg ik inderdaad. Maar dan moet ik dat door het hele huis bekabelen? Of hoe werkt dat?


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 16, 2020

Ik heb net even bij de uitleg gekeken van de experia wifi versterkers. Daar moet ik idd kabels voor leggen in mijn huis. Daar ben ik geen voorstander van. Ik vind het vervelend dat ik nu geld uit moet gaan geven voor draadlozewifi versterkers, terwijl de kwaliteit van KPN echt achteruit gaat. Ik ben altijd fan geweest van KPN, omdat het goed werkte,  maar misschien moet ik toch over naar een andere provider, in combinatie met onbeperkt 4/5 g. 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 16, 2020

Nou ja het hele huis....kijk je ook tv via kpn?


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 16, 2020

Nee dat overstappen heeft geen zin. Of je nou Wi-Fi via provider a of b hebt maakt niet uit. Wi-Fi is Wi-Fi en niet provider gebonden. Ik weet wel dat kabels trekken een barre klus is maar het is éénmalig en je krijgt er nooit spijt van. 


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi @Noordwijk. Wat vervelend dat je een slechte Wifi verbinding in huis hebt. Ik zie dat Joep1965 al heeft aangeraden om de Wifi Manager nogmaals uit te voeren, heb je dit al gedaan en zou je de uitkomst daarvan willen delen in dit topic? De ExperiaWifi moet inderdaad bekabeld aangesloten worden. Op deze versterker kan je ook de tv-ontvanger aansluiten. Dit zorgt ervoor dat er minder verstoringenzijn op de tv-ontvanger wanneer er naar Netflix gekeken wordt. 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 19, 2020

Dag Vikash, 

Bedankt voor je bericht. door wat thuiswerkperikelen is dit even naar de achtergrond geraakt. Ik ga de wifi manager binnenkort opnieuw uitproberen en de uitkomst delen.  
 


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Dat begrijp ik. Ik hoor graag wat de uitkomst is. Als je mijn hulp ergens bij nodig hebt, dan hoor ik dat ook graag. :relaxed:


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 19, 2020

Ik heb de meting opnieuw gedaan en de Experia wifi versterkers besteld. Wordt vervolgd....


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 19, 2020

Hou er wel rekening mee dat de wifi van de experiabox wordt uitgeschakeld bij het gebruik van de experia wifi's!!


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 19, 2020

Dag Joep, hoe bedoel je dat?

 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 19, 2020

Tijdelijk of helemaal en welke consequenties heeft dit?

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 19, 2020

De wifi van de v10 wordt geheel uitgeschakeld en dat blijft ook zo. De rede daarvoor is dat de v10 geen fast roaming ondersteunt. Fast roaming houdt in dat de overgang met je mobiel naadloos overloopt van het ene wifipunt naar het andere wifipunt. Hier dien je dus bij je opstelling van de experia wifi's rekening mee te houden. Stel de v10 staat op de 1ste etage en jij zet op de begane grond en op de tweede etage een experia wifi neer dan heb je dus geen wifipunt op de 1ste etage.


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 19, 2020

Ok, bedankt voor de uitleg. Daar ga ik rekening mee houden!

 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 19, 2020

Ik krijg overigens 3 experia wifi’s opgestuurd. Dat moet dus lukken. 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 20, 2020

Hoi @Noordwijk. Wat vervelend dat je een slechte Wifi verbinding in huis hebt. Ik zie dat Joep1965 al heeft aangeraden om de Wifi Manager nogmaals uit te voeren, heb je dit al gedaan en zou je de uitkomst daarvan willen delen in dit topic? De ExperiaWifi moet inderdaad bekabeld aangesloten worden. Op deze versterker kan je ook de tv-ontvanger aansluiten. Dit zorgt ervoor dat er minder verstoringenzijn op de tv-ontvanger wanneer er naar Netflix gekeken wordt. 

 

Ik krijg overigens 3 experia wifi’s opgestuurd. Dat moet dus lukken. 

 

Zo dat heb je goed gedaan. Zet er 1 naast de tv ontvanger. De kabel die nu in de ontvanger zit doe je in de Wi-Fi versterker en met het korte bijgeleverde kabeltje verbind je de ontvanger met de Wi-Fi versterker. 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 20, 2020

Bedankt voor de tips!
Morgen haal ik ze op en kan ik er dit weekend mee aan de slag. Ik laat het weten of het lukt👍


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat goed om te lezen dat het gelukt is om een wifi versterker te bestellen. Met 3 versterkers moet het toch lukken om een goede wifi verbinding in huis te krijgen. We horen graag van je hoe dit afloopt. 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 22, 2020

Beste Vikash en Joep, 

Ik heb de 3 Experia Wifi aangesloten: 1 op de experia V10 en de andere 2 via de bekabelde interactieve TV kastjes. 1 boven en 1 beneden. 

En het werkt want alle apparaten in huis hebben nu goede Wifi met 3 strepen! 
 

Hartelijk dank voor jullie hulp!

Conny 


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat goed om te lezen dat het probleem uiteindelijk toch nog is verholpen. Graag gedaan! Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 22, 2020

Dan weet ik het forum weer te vinden😜