Skip to main content

Ik heb afgelopen weekend een game gedownlload en kwam niet boven de 2,5 mb per seconde uit. Ik heb 100/100 Mbit/s Glasvezel.

Wat gaat er fout ?



Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Dàt kan ermee te maken hebben dat de server waar je dat game van download niet de snelheid heeft waarmee jij kunt downloaden. Wanneer ik als voorbeeld een nieuwe update van de videokaart download, gaat dat tergend langzaam omdat die server dat nog niet kan bijbenen. Dat ligt dus niet aan je eigen verbinding maar aan de vebinding aan de “andere kant".


Je kan voor de zekerheid een testje doen van je snelheden, maar het punt van @gensnet is een goede. Ook downloads op websites zijn goede voorbeelden van trage servers :)


Testen heb ik zo snel niet aan gedacht 😉 Ga dan wel testen met een “aardig” betrouwbare test website. Die van de kpn geeft niet de goede snelheid aan wat je wel zou verwachten als je kpn als provider hebt. Ik testte altijd met de koperdraad verbinding altijd met www.speedtest.net/nl. Maar met glasvezel geeft nu ook www.speedtest.net/nl niet meer de goede snelheid aan omdat die nu boven de 100 Mb/s uitkomt en daar heeft www.speedtest.net/nl duidelijker wat meer moeite mee dan met lagere snelheden onder de 100 Mb/s. Als je de speciale “app” van www.speedtest.net/nl download en daar dan mee gaat meten met verschillende servers, krijg je een heel betrouwbare meting van je up- en download snelheid…...


True. De Windows-app van Speedtest is mooi (te vinden in Windowsstore). De KPN speedtest is trouwens een custom versie van de speedtest.net. Ik ben benieuwd naar de uitslagen @Hunter1959 .


Ik zal als ik thuis ben gaan testen