Skip to main content
Beantwoord

Lage upload snelheid via de glasvezelverbinding

• February 4, 2026
  • 1 reactie
  • 31 keer bekeken

Beste,

ik heb glasvezel abo van 100mb en ik merk dat upload snelheid gehalveerd is maar rond 50 mb terwijl daarvoor uploadsnelheid juist veel hoger was dan download . Hoe kan dit?

groet,

valon

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Valon73, goed dat je hier een topic voor aanmaakt! Niet de bedoeling dat de upload achterblijft bij een glasvezel aansluiting. 

Het kan een heleboel redenen hebben, dus het eerste dat ik je aan wil raden is om ons topic over een te lage snelheid bij glasvezel door te nemen. 
Daar staan een hoop tips in over hoe je kunt achterhalen waar het hem in zit, accuraat kunt meten en hoe dit op te lossen is. 

Hopelijk heb jij de oplossing daar ook snel gevonden!
Zo niet, wil je dan hier laten weten wat je precies geprobeerd hebt, wat de resultaten waren en welke apparatuur je precies gebruikt + hoe deze aangesloten is?
Ook hoor ik dan graag wat er uit de meerdere speedtests kwam. 

Dan kijk ik verder met je mee! 😄

1 reactie

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 5, 2026

Hi ​@Valon73, goed dat je hier een topic voor aanmaakt! Niet de bedoeling dat de upload achterblijft bij een glasvezel aansluiting. 

Het kan een heleboel redenen hebben, dus het eerste dat ik je aan wil raden is om ons topic over een te lage snelheid bij glasvezel door te nemen. 
Daar staan een hoop tips in over hoe je kunt achterhalen waar het hem in zit, accuraat kunt meten en hoe dit op te lossen is. 

Hopelijk heb jij de oplossing daar ook snel gevonden!
Zo niet, wil je dan hier laten weten wat je precies geprobeerd hebt, wat de resultaten waren en welke apparatuur je precies gebruikt + hoe deze aangesloten is?
Ook hoor ik dan graag wat er uit de meerdere speedtests kwam. 

Dan kijk ik verder met je mee! 😄