Skip to main content

Ik ben weer hele dag op zoek geweest naar een beetje extra wifi snelheid. Eigenlijk kom ik al jaren niet verder dan 10 tot 15 Mb/s download. Als ik pal naast de wifi versterker ga staan, haal ik bijna 20 Mb/s.

Mijn situatie: vrijstaand houten huis met twee verdiepingen, Experia Box V9 in de hal en twee Experia Wifi versterkers (één op de begane grond en één op de eerste verdieping).

Moet ik nog iets proberen om er meer snelheid uit te krijgen? Of moet ik accepteren dat het ongeveer 15 Mb/s is?

Dank!

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Hallo @Hiddew welke snelheid meet je als je via een kabel direct verbonden bent met de Experia Box? Je moet eerst bepalen welke snelheid bij jou ‘binnenkomt’ voordat je de wifi beoordeelt.


 


 

Ok, 40 dus, haal je dat ook op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Via de kabel lijkt het niet veel beter te zijn. Drie keer geprobeerd. 20, 16 en 17 Mb/s download.


Dat meet je zonder randapparatuur? Dus alleen met de bekabelde laptop of pc? Heb je het kabeltje tussen het modem en israpunt al gecontroleerd of vervangen.?


Ik heb het gemeten zonder randapparatuur, maar wel via bekabeling in huis en een switch.

Kabeltje naar israpunt heb ik nooit vervangen of gecontroleerd.


Wil je een keer direct op het modem meten. Om er zeker van te zijn dat je switch geen spelbreker is. Liefst met een wat kortere kabel. 


Direct op de modem gemeten. 36,9 Mb/s!

En nog beter nieuws. Ik meet nu wifi snelheden van 25 tot 35 Mb/s.

Ik heb tussendoor niets veranderd? Vreemd maar goed nieuws.

Misschien heeft er iemand meegelezen en wat extra snelheid deze kant op gestuurd:)


Goed nieuws @Hiddew dat je de snelheid terug hebt. Heb je helemaal niets gewijzigd, ook geen apparatuur uit/aan gezet of kabels afgekoppeld en opnieuw ingeplugd? Vreemd idd.


Vaak is het toch de switch of bekabeling. Fijn dat het nu goed is.


De snelheid viel weer terug naar 10 Mb/s.

Ik denk dat ik weet wat het verschil maakt. Het lijkt de Sonos bridge te zijn.

Dank voor jullie hulp.