Skip to main content

Bij ons hetzelfde, we hebben een experia v10 modem en sinds een paar maanden ook glasvezel.

Vorige week was er een update van KPN, daarna was de verbinding dusdanig dat een ieder in huis echt last hiervan ondervind. 

Ik heb ook vanochtend de snelheid via de KPN website verhoogd naar 200 mbps. Helaas is ook daar nog niets van te merken: reeds glasvezel kastje en modem van stroom gehaald en opnieuw op laten starten, helpt niets.

De speedtest geeft een gemiddelde download snelheid van +/- 55 mbps en de upload snelheid +/- 50 mbps.

Geen idee hoe nu verder, iemand een idee?

Ik denk dat ik morgen de KPN ga bellen om te kijken of het opgelost kan worden..

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

Ik merk overigens als ik de KON speedtest via mijn mobiel doe ik wel rond de 200 mbps kom voor zowel download als upload, dan zal mijn laptop wel te oud zijn, of softare in de laptop wellicht?

Bedoel natuurlijk KPN Speedtest

Hoi ​@Train57, welkom! Ik heb je even afgesplitst van het topic waarin je reageerde omdat jouw probleem niet hetzelfde is. Je snelheid is lager geworden, ik neem aan dat je hier bedoeld via wifi? Kun je wat meer vertellen over of en wat je aan verdere apparaten in huis hebt die verbonden zijn met je V10?

Ik merk overigens als ik de KON speedtest via mijn mobiel doe ik wel rond de 200 mbps kom voor zowel download als upload, dan zal mijn laptop wel te oud zijn, of softare in de laptop wellicht?

Het soort apparaat is inderdaad van belang in welke snelheid je krijgt. Het is mogelijk dat je laptop niet hoger kan. Daar kunnen we meer over zeggen als je kunt aangeven wat het merk en type van je laptop is, en welk besturingssysteem erop zit.

Hallo Erik,

Het lijkt te zijn opgelost, hoor geeen klachten meer van mijn mede huisgenoten. Ik heb iig het glasvezel kastje + de modem van de stroom gehaald, paar minuten gewacht en toen weer een voor een aangezet, eerst het glasvezel kastje, gewacht tot de lichtjes groen waren, toen de modem. Als volgende stap hebben we ook de laptops en telefoons en tablets opnieuw opgestart.

De snelheid is een ander dingetje, op mijn telefoon is dat prima, op mijn laptop komt het niet verder dan rond de 55 mbps Download en Upload. Ik ga ee hier van uit dat dat meer met de ouderdom van de laptop te maken heeft, inmiddels een jaar of 7 denk ik :)

Reageer