Skip to main content

sinds gisteravond blijft het lampje internet knipperen op de kpn box.

Dat kan gebeuren. Maar internet werkt wel gewoon? 


ik heb al contact gehad met iemand van de helpdesk en een afspraak ingepland. mijn vraag is eigenlijk: hoe kan dit "ineens" gebeuren? voorheen nooit problemen gehad en ook niks veranderd in aansluiten etc?

Alvast bedankt voor de reacties


nee werkt ook niet


nee werkt ook niet

Dus het internet werkt niet? Begrijp ik dat goed?


nee werkt ook niet

Dus het internet werkt niet? Begrijp ik dat goed?

inderdaad internet werkt niet


mijn vraag is eigenlijk: hoe kan dit "ineens" gebeuren? voorheen nooit problemen gehad en ook niks veranderd in aansluiten etc?

Er kan van alles aan de hand zijn, van defecte kabels in de grond door slijtage of menselijk handelen tot kapotte apparatuur tot een menselijke fout in de centrale. 

 

Ik zie bij koperverbindingen vaker dat een oude buitenkabel die eigenlijk niet meer goed is nog wel voldoende werkt voor een internetsignaal, echter kan een flinke regenbui er dan al voor zorgen dat er kortsluiting ontstaat tussen draden en daardoor de verbinding gaat ‘klapperen’ of compleet wegvalt. Of dat deze net een tikje krijgt van een graafmachine bij werkzaamheden en dat net een schokje te veel is.

Noem maar op, het kan van alles zijn.


mijn vraag is eigenlijk: hoe kan dit "ineens" gebeuren? voorheen nooit problemen gehad en ook niks veranderd in aansluiten etc?

Er kan van alles aan de hand zijn, van defecte kabels in de grond door slijtage of menselijk handelen tot kapotte apparatuur tot een menselijke fout in de centrale. 

 

Ik zie bij koperverbindingen vaker dat een oude buitenkabel die eigenlijk niet meer goed is nog wel voldoende werkt voor een internetsignaal, echter kan een flinke regenbui er dan al voor zorgen dat er kortsluiting ontstaat tussen draden en daardoor de verbinding gaat ‘klapperen’ of compleet wegvalt. Of dat deze net een tikje krijgt van een graafmachine bij werkzaamheden en dat net een schokje te veel is.

Noem maar op, het kan van alles zijn.

Ok duidelijk..zal dus gewoon geduld moeten hebben tot dinsdag (aangezien dat de eerst beschikbare datum is voor een monteur). Wat best een lange tijd is als je zonder tv en internet zit 😔