Skip to main content

Nadat tijdens het aanlegproces van glasvezel bij mijn huis zowat alles mis kon gaan (foto’s situatie voor aanleg niet doorgekomen, monteurs niet op komen dagen, monteurs plaatsen alleen glasvezelpunt) heb ik nu een Nokia XGS-PON kast hangen en heb ik alsnog geen aansluiting. Het lampje van Connection blijft knipperen. Ik heb eigenlijk het idee dat er administratief vanaf het begin iets fout zit waardoor mijn huisnummer niet is aangesloten.

Uiteraard heb ik de aanwijzingen geprobeerd (van het stroom etc) maar er is gewoon geen verbinding. De verbinding zou eerst 14 (aanleg glasvezel) en toen 15 (aansluiten XGS-PON) december. Hele slechte eerste ervaring met KPN helaas. Gelukkig is er waarschijnlijk zoveel fout gegaan dat mijn Ziggo verbinding ook niet is opgezegd, dus ik heb gelukkig nog internet.

Kan iemand van KPN checken wat er mis is? Bedankt!

 

Het snelste is denk ik vandaag de klantenservice bellen, hun kunnen de boel uitlezen en een storingsmonteur inplannen. Voordat het KPN team aan je topic toe is ben je ff verder, lijkt me niet gewenst in uw situatie. 


Ah ik dacht dat ze in het weekend niet werkten maar dat was alleen KPN Netwerk. Gebeld en ik moet tot woensdag afwachten of er in de tussentijd bericht komt. Er zit inderdaad iets niet goed in de aansluiting.


Hoi @afvb. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je nog geen gebruik kan maken van onze diensten. Ik zie dat je jouw gegevens al hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel, dus ik heb het even voor je nagekeken. Ik vind in onze systemen terug dat de nieuwe aansluiting is gepland op 22-12-2023. Natuurlijk hoop ik ook dat deze datum nog naar voren geschoven wordt, maar die garantie kan ik helaas niet geven. 


Bedankt voor de info. Moet er een monteur voor langskomen of gaat dit op afstand geregeld worden?


Jouw verbinding wordt op afstand door de netwerkleverancier geactiveerd. De aansluiting is gepland op 22-12-2023. Het abonnement start pas wanneer het aansluitpunt werkt. Je ontvangt hiervan een bevestiging per sms. Daarna kan je jouw installatiepakket aansluiten. Als de installatie niet lukt dan kan dat nadat de netwerkleverancier klaar is contact opnemen met onze klantenservice om een afspraak met een installatiemonteur te maken. 


Ok, ik wacht dan de 22e af.


Vandaag om 12 uur een mail gekregen: “De aansluiting in jouw woning is gemaakt.

We zijn benieuwd wat je ervan vond”

Nogsteeds geen lampje en verbinding. Opeens is in het systeem 19 december de datum van aansluiting. Nouja. Zolang Ziggo het doet en ik KPN niet betaal vind ik het best.


@afvb Als het goed is heb je een dag eerder ook een e-mail ontvangen. Daarin staat dat mijn collega's graag met jou willen spreken over je internetverbinding. Helaas hebben ze je niet bereikt. Zou je contact willen opnemen (op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur) met het telefoonnummer in deze mail?


Ik heb teruggebeld. De medewerker begon over koper en max 40 Mbit. Geen idee dat het over glasvezel ging. Later zelf weer gebeld en nu moet ik wachten tot na de kerst. Ik hoor het wel weer!