Skip to main content

Hoi,

precies hetzelfde hier: 1 super WiFi punt staat beneden naast de router, ander super WiFi punt op de eerste verdieping op het bureau. En van de een op de andere dag werd het lampje op de eerste verdieping oranje in plaats van groen (zoals het al een jaar brandt). Raar. Heb de WiFi punten al eens gereset. Helpt niet. WiFi punt op eerste verdieping blijft oranje 😞 merk ook dat de WiFi zo nu en dan eventjes wegvalt.

groetjes

Nadja

Is dat met een v10a Experiabox?

Die 2e staat draadloos boven?

 


Klopt Dennis, Experiabox 10a.

Superwifi beneden is aangesloten aan de experiabox en groen. Superwifi boven is draadloos en oranje/geel en geeft 2.4 ghz aan. Geen 5 meer. 
Is echt van de een op andere dag gebeurd. En er hebben in huis geen veranderingen plaatsgevonden.

groetjes 

 

 


Klopt Dennis, Experiabox 10a.

Superwifi beneden is aangesloten aan de experiabox en groen. Superwifi boven is draadloos en oranje/geel en geeft 2.4 ghz aan. Geen 5 meer. 
Is echt van de een op andere dag gebeurd. En er hebben in huis geen veranderingen plaatsgevonden.

groetjes 

 

 

Maar het kan wel dat er in je naaste omgeving (buren) veranderingen hebben plaatsgevonden waardoor de wifi minder goed is geworden.

 


Klopt Dennis, Experiabox 10a.

Superwifi beneden is aangesloten aan de experiabox en groen. Superwifi boven is draadloos en oranje/geel en geeft 2.4 ghz aan. Geen 5 meer. 
Is echt van de een op andere dag gebeurd. En er hebben in huis geen veranderingen plaatsgevonden.

groetjes 

 

 

Wellicht heeft je v10a de mesh update gehad en staat zijn wifi aan en verstoord hij mogelijk met de 1e superwifi die er pal naast zit. Je zou kunnen proberen of 1. De wifi op de v10a uitzetten ( knopje links 15sec ingedrukt houden). Of 2. De 1e superwifi verder van de v10a plaatsen.

 

Ben benieuwd of dat werkt, en welke van de 2.


Dankje Jan, ik ga het straks proberen!


Ik denk trouwens niet dat ik de nieuwe versie heb, als ik inlog op de experiabox dan staat er de volgende firmware versie: 


v5.00.48 build453

Ik denk trouwens niet dat ik de nieuwe versie heb, als ik inlog op de experiabox dan staat er de volgende firmware versie: 


v5.00.48 build453

Ok, ja dan zou ik kijken of je hem dichtbij kan plaatsen. Is het het betonnen woning? Misschien in een andere kamer zetten. 


Ja, zit beton in. Maar blijf het gek vinden dat ie een jaar lang groen is geweest en ineens oranje.

Dichterbij wordt ie inderdaad weer groen. Dan maar wachten op de mesh update, misschien brengt die wat verbetering en wordt ie weer groen.

Ik heb trouwens de WiFi op de experiabox uitgezet (middels 15 sec die knop indrukken) Kan ik die weer activeren !?

 

bedankt voor de hulp heren!


Ja, zit beton in. Maar blijf het gek vinden dat ie een jaar lang groen is geweest en ineens oranje.

Dichterbij wordt ie inderdaad weer groen. Dan maar wachten op de mesh update, misschien brengt die wat verbetering en wordt ie weer groen.

Ik heb trouwens de WiFi op de experiabox uitgezet (middels 15 sec die knop indrukken) Kan ik die weer activeren !?

 

bedankt voor de hulp heren!

 

Nee laat die eerst maar uit. Tot die update horen enkel de Superwifi’s de wifi te regelen. 

Ja vreemd, wellicht is er toch iets (onzichtbaars) veranderd dat je wifi verstoord. Beton is sowieso vervelend voor wifi. Geen mogelijkheid om die 2e bekabeld aangesloten te krijgen?

 


👍 dan laat ik hem uit. Dankje!

 

ik ga de update afwachten en indien nodig kan ik altijd nog een kabel laten doortrekken. Nog eens bedankt 🤩 


Update: vannacht de Mesh update gehad en alle superwifi punten zijn weer groen. 

Inmiddels ook het met de kabel verbonden superwifi punt losgehaald en verplaatst en ze blijven allemaal groen.