Skip to main content
Beantwoord

lampjes op de glasvezelontvanger

• June 28, 2016
  • 5 reacties
  • 34370 keer bekeken

Trudo79
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
Welke kleur moeten de drie lampjes op de glasvezel ontvanger zijn?

Beste antwoord door ronaldzaat

De 2 bovenste lampjes horen groen te branden. Het onderste lampje brandt groen of oranje afhankelijk van het type kaart in de pop (glasvezelcentrale). Oranje wil zeggen een 100Mb kaart en groen wil zeggen een 1Gb (~1000Mb) kaart.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 28, 2016
Heb je hier wat aan? (gevonden via google)

KPN Faq: Uitleg lampjes van het glasvezelkastje.

Trudo79
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 28, 2016
Er staat geschreven dat de lampjes moeten branden maar niet welke kleur, bij mij branden/knipperen alle lampjes groen behalve die van ethernet die knippert oranje hoort dat zo?

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • Antwoord
  • June 28, 2016
De 2 bovenste lampjes horen groen te branden. Het onderste lampje brandt groen of oranje afhankelijk van het type kaart in de pop (glasvezelcentrale). Oranje wil zeggen een 100Mb kaart en groen wil zeggen een 1Gb (~1000Mb) kaart.

Trudo79
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 28, 2016
Aha, dat verklaart het dan, waarom het lampje oranje knippert. Bedankt ronaldzaat

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 28, 2016
Als ik google kom ik alleen resultaten tegen dat een (knipperend) oranje ethernetlampje goed is. Ik heb zelf geen glasvezel maar als hier de ledjes snel knipperen betekent het gewoon dat er datatransmissie is.
Power = constant groen
Glas = groen, kan (snel) knipperend zijn.
Ethernet = groen of oranje (ligt aan je snelheid vd lijn, meestal snel knipperend)

Op alle afbeeldingen die ik kan vinden is het ook groen, groen, oranje (evt. knipperend beh. de power natuurlijk).
Ik hoef ook niet diep in mijn geheugen te graven of het ethernetlampje op mijn moeders glas nt is ook oranje. En dat kan ook heftig knipperen.

Alles werkt toch, neem ik aan?