Skip to main content
Welke kleur moeten de drie lampjes op de glasvezel ontvanger zijn?
Heb je hier wat aan? (gevonden via google)



KPN Faq: Uitleg lampjes van het glasvezelkastje.
Er staat geschreven dat de lampjes moeten branden maar niet welke kleur, bij mij branden/knipperen alle lampjes groen behalve die van ethernet die knippert oranje hoort dat zo?
De 2 bovenste lampjes horen groen te branden. Het onderste lampje brandt groen of oranje afhankelijk van het type kaart in de pop (glasvezelcentrale). Oranje wil zeggen een 100Mb kaart en groen wil zeggen een 1Gb (~1000Mb) kaart.
Aha, dat verklaart het dan, waarom het lampje oranje knippert. Bedankt ronaldzaat
Als ik google kom ik alleen resultaten tegen dat een (knipperend) oranje ethernetlampje goed is. Ik heb zelf geen glasvezel maar als hier de ledjes snel knipperen betekent het gewoon dat er datatransmissie is.

Power = constant groen

Glas = groen, kan (snel) knipperend zijn.

Ethernet = groen of oranje (ligt aan je snelheid vd lijn, meestal snel knipperend)



Op alle afbeeldingen die ik kan vinden is het ook groen, groen, oranje (evt. knipperend beh. de power natuurlijk).

Ik hoef ook niet diep in mijn geheugen te graven of het ethernetlampje op mijn moeders glas nt is ook oranje. En dat kan ook heftig knipperen.



Alles werkt toch, neem ik aan?