Skip to main content
Beantwoord

Lampjes op glasvezelkastje staan uit, maar het functioneert wel...

• June 21, 2025
  • 5 reacties
  • 162 keer bekeken

Het glasvezelkastje in de meterkast vertoont kuren: lampjes voor power en connection staan uit, storing is uit. Dan de power weer aan, overige uit. Het vreemde is, alles functioneert naar behoren….

wat kan er aan de hand zijn?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Rens11 

Welkom op de community van KPN.

Het ziet ernaar uit, dat het glasvezelmodem (FTU) in je meterkast een defect heeft, maar ondanks dat toch het internet signaal blijft doorgeven.
Uiteraard zou daar een monteur bij moeten komen, om het glasvezelmodem te vervangen voor een nieuw exemplaar.

Mocht hij zondag opeens uitvallen, wat zou kunnen gebeuren, bel dan even met de storingsdienst van KPN via 0800-0402 deze is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag storing.
Deze kan samen met jouw een monteurs-afspraak inplannen.

Anders maandag de klantenservice bellen, zoals mede community lid ​@Marlon92 ook al aan gaf.
En er voor de rest er niet meer aan zitten, totdat de monteur er is.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• June 21, 2025

Misschien voeding kapot. Maar als alles werkt: blijf er vooral vanaf. Tot maandagmorgen. Nergens aankomen zou ik zeggen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Rens11 

Welkom op de community van KPN.

Het ziet ernaar uit, dat het glasvezelmodem (FTU) in je meterkast een defect heeft, maar ondanks dat toch het internet signaal blijft doorgeven.
Uiteraard zou daar een monteur bij moeten komen, om het glasvezelmodem te vervangen voor een nieuw exemplaar.

Mocht hij zondag opeens uitvallen, wat zou kunnen gebeuren, bel dan even met de storingsdienst van KPN via 0800-0402 deze is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag storing.
Deze kan samen met jouw een monteurs-afspraak inplannen.

Anders maandag de klantenservice bellen, zoals mede community lid ​@Marlon92 ook al aan gaf.
En er voor de rest er niet meer aan zitten, totdat de monteur er is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 23, 2025

Reactie van klantenservice: “alles functioneert behalve de lampjes, we gaan geen monteur sturen.” (Daar komt het antwoord kort op neer).

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 23, 2025

Reactie van klantenservice: “alles functioneert behalve de lampjes, we gaan geen monteur sturen.” (Daar komt het antwoord kort op neer).

Dat vind ik wel het juiste antwoord. Sommige forumleden proberen de LED-lampjes helemaal af te plakken om ze te niet moeten zien.

• June 23, 2025

Als die lampjes geen nuttige functie hebben, wat je zou kunnen afleiden uit de reactie van de KS, kun je ze ook gewoon weglaten (besparing in het productieproces 🤔). En anders is het feit dat ze niet branden wellicht een indicatie dat er - onderwater - meer aan de hand is. De KS reactie vind ik daarom nogal kort door de bocht.Â