Skip to main content
Beantwoord

LAN verbinding icm met eigen splitter werkt plotseling niet meer

  • 13 September 2024
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

Ik gebruik enkele apparaten via een vaste internetverbinding en niet via WiFi. O.a laptop voor mijn werk, printapparaat en de (huis) telefooncentrale. Dit werkte prima tot vanochtend. Melding op telefoon dat er geen LAN verbinding was. Ook via de laptop kon de bedrade verbinding niet worden gemaakt. Deze aangesloten op de modem met de kabel en dat werkte wel. Dus daar lijkt het probleem niet te zitten. Maar ik kan niet in de meterkast gaan werken!

Dus verder nagedacht. Internetkabel wordt via een gekoppelde splitter doorgeleid naar diverse contactpunten in het huis, begane grond en verdieping en van daaruit verbonden met de apparaten. Het probleem lijkt dus in de spitter te zitten(?). Maar ja, de lampjes doen het, dus lijkt ook geen optie.

iemand een idee? 

 

Als je zeker wil weten of het de splitter is (een switch), probeer die eens te omzeilen door spullen rechtstreeks met je experiabox te verbinden.

Als dat wel werkt, grote kans dat je switch het niet meer doet (al herstart?). Overigens liggen die voor weinig bij de Action: https://www.action.com/nl-nl/p/3000035/tp-link-desktop-switch-ls1005g/

 


Ok, thx. Had Laptop rechtstreeks verbonden met modem. Dat werkt wel. De hele dag alles aan en uit gezet. Zal morgen dan maar een nieuwe halen. Dank voor de tip. 
 


Check ook voor de zekerheid de kabel van je modem naar de switch: als die kapot is, gaat je nieuwe switch ook niet werken.


Reageer