Skip to main content
Vraag

Lange hersteltermijn bij kabelbreuk in Den Helder, wanneer wordt deze storing verholpen?

• May 11, 2026
  • 3 reacties
  • 79 keer bekeken

Sinds 08 mei 10:54 geen internet verbinding meer. Volgens KPN oorzaak kapotte internetkabel.

Verwachte oplossing 08 mei 22:54. Rustig afwachten dus. Hierna werd de verwachte oplossing steeds 12 uur opgeschoven. (inmiddels 11 mei 22:54) Gebeld met KPN. Twee “oplossingen": 500GB mobiel datategoed en geef je hotspot dezelfde naam en wachtwoord als je router en zet de router uit. Dat laatste was een prima oplossing, ware het niet dat ik bijna al mijn apparaten een vast IP in de 192.168.2 reeks heb gegeven.

De apparaten zonder vast IP adres deden het weer goed.

Nu kan ik wel alle andere apparaten een dynamisch adres geven, maar voor hoe lang? Je bent toch gauw een paar uur bezig en stel je voor dat de verbinding wel snel terug komt?

Daarom de vraag aan KPN: geef eindelijk eens een reele oplostermijn. Al zou het een week duren, heel vervelend natuurlijk, maar dan weten we waar we aan toe zijn. In mijn geval zou het dan nut hebben de IPadressen te veranderen.

3 reacties

• Nieuwkomer
  • May 11, 2026

Reactie voor het zelfde probleem. Vanmiddag gebeld met KPN en ik kreeg het dwaze aanbod van 100 GBs op m'n telefoon, terwijl ik al onbeperkte data heb. Inmiddels een SMS ontvangen met de 500GB, maar de oplossing die hier beschreven is werkt niet met mijn PC die alleen een ethernetkabel heeft, ik ben ook zeker niet van plan iets aan te schaffen zoals bvb een WiFi ontvanger.

Het ergste, mijn vraag was precies hetzelfde; geef meer duidelijkheid ipv steeds de verwachtte tijd met 12u te verplaatsen. Nu schept het veel onduidelijkheid en frustratie.

Het antwoord was ver ondermaats, dat het met dergelijke storingen nooit precies duidelijk is en de aangegeven tijd enkel een indicatie is. Nu kan ik de juffrouw aan de telefoon niets kwalijk nemen, maar ik hoef niet van KPN te horen dat ze 'begrip' hebben voor de frustatie die ze zelf veroorzaken met deze manier van communiceren. Zo'n ingestudeerde klantenservicereactie is niet toerijkend. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 11, 2026

Een storing is altijd heel vervelend. Kpn weet waarschijnlijk ook nog niet wanneer het opgelost wordt. Zij zijn afhankelijk van de netwerkbeheerders en aannemers. Misschien moet er wel een vergunning aangevraagd om te mogen graven. Als ze het wisten dan hadden ze het wel gezegd. Als ze een tijdstip noemen wekken ze ook een verwachting bij mensen en als die datum niet haalbaar is vinden mensen dat nog veel vervelender.

• May 11, 2026

Verwachte oplossing 08 mei 22:54. Rustig afwachten dus. Hierna werd de verwachte oplossing steeds 12 uur opgeschoven. (inmiddels 11 mei 22:54) 

Als ze een tijdstip noemen wekken ze ook een verwachting bij mensen en als die datum niet haalbaar is vinden mensen dat nog veel vervelender.

Dat dus.
“is onbekend” is dan een beter antwoord inderdaad.

Een praatje maken met de buren die bij een andere aanbieder diensten afnemen ?