Skip to main content

Hallo, 

 

Ik heb een internet snelheid probleem op de kabel sinds een paar krijgen, ik krijg op de kabel max 115 Mbps down en 115 Mbps up en op de wifi krijg ik 115 Mbps down en max 40 Mbps up. Ik heb het op alle internet poorten van de modem getest en ze geven allemaal deze snelheid met andere kabels en computers. Ik heb ook een bestands overdracht test gedaan tussen mijn pc en nas en daar krijg ik gigabit snelheid mee. Denk dat er iets in de firmware iets niet goed zit.

Ik heb een internet snelheid probleem op de kabel sinds een paar krijgen, ik krijg op de kabel max 115 Mbps down en 115 Mbps up en op de wifi krijg ik 115 Mbps down en max 40 Mbps up. Ik heb het op alle internet poorten van de modem getest en ze geven allemaal deze snelheid met andere kabels en computers. Ik heb ook een bestands overdracht test gedaan tussen mijn pc en nas en daar krijg ik gigabit snelheid mee. Denk dat er iets in de firmware iets niet goed zit.

Admin: topics samengevoegd.


Beste @mstevens, welkom! Ik zou 115 Mbit/s niet per se als snelheidsprobleem zien, dus ik ben benieuwd wat je precies ervaart. Hoeveel zou je moeten kunnen halen? Welke abonnement en welke Experia Box heb je? En wil je je forumprofiel eens aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik met je mee. 


@Marcia_ ik bedoel 115 mbps is de max snelheid qua download snelheid wat ik krijg en wat de internet abonnement toelaat, maar de upload snelheid is gewoon niet goed op de kabel terwijl het wel goed is op de modem wifi, en ja ik heb het op verschillende computers het getest en krijg langzaam upload op de kabel en op de modem wifi krijg ik de max bandbreedte waarvoor er betaalt word, Ik heb de volledige bandbreedte nodig voor de beste prestaties voor mn game servers. Een week of 2 geleden had ik wel de volledige bandbreedte 115mbps op de kabel. Ik snap niet waar het aan kan liggen, heb de modem en alles gereset en het probleem blijft, denk dat het een interne modem probleem is aangezien de upload snelheid op modem wifi wel naar behoren werkt en op kabel niet.


TOEVOEGING.

de download snelheid is op elk apparaat rond de 115 mbps.


Ah, zo! Ik heb je gegevens gecheckt en het lijkt allemaal in orde.. Heb je de mogelijkheid om de kabel te vervangen?


@mstevens Als je een speed test doet met wifi, kun je de upload test beter niet te serieus nemen.
Vaak verzend de pc of mobiel de wifi sneller, dan de router kan verwerken dat het in de buffer van de router wacht. ( Daarom is een test op de kabel het duidelijkst. )

En als jij 115 mbps download haalt en 40 mbps upload,
Dan zit je op de koper (ISRA) van kpn.
En die gaat echt geen 100 mbps halen.
( Dat kan alleen glasvezel. )

Alles is bij jou in orde als jou internet via DSL werkt.


@Marcia_  oke bedankt! @LeonMasterSword tsja dat verklaard het al waarom de modem wifi sneller is dan op kabel. Toch vind ik het raar dat de upload snelheid gehalveerd is sinds een paar weken, ik heb geen dsl verbinding maar ik heb een glasvezel verbinding maar ik weet niet of dat normaal is voor een glasvezel verbinding dat de upload onder de 45mbps blijft.

 

Mvg,

Mick stevens


@Marcia_ voor glasvezel is het niet normaal.

( voor dsl is dat de max upload. )

 

- mischien is op de upload de begrenzing te laag ingesteld op jou glasvezel

 

- of de laser van jou ntu minders sterk en versleten dat uploaden slechter gaat.

 

misschien wordt het tijd dat kpn de wijk centrale update als meer een lage upload hebben.

 

@Marcia_ haal je 200 mbps download en 200 mbps upload als je het upgrade ?

( of is 100 nog de max )

even een maandje hoger zetten.


@LeonMasterSword ik zou niet weten welk van de drie dingen aan de hand is, ik weet iniedergeval dat we een 100/100 glasvezel abonnement hebben en dat het paar weken terug tussen de 6-8 MB zat (48-64 mbps).

 

Mvg,

Mick stevens


Vreemd dit.. Je zou zeggen dat de NTU in orde is als het via wifi wel wil. Heb je de NTU ook al eens twee minuten stroomloos gehad? Wil je daarna de Experia Box nog eens resetten? Heb je de mogelijkheid om een andere kabel te testen?


Tsja inderdaad vreemd, zal het proberen om de NTU 2 minuten van stroom te laten en zien of het probleem dan oplost. Is er ook een mogelijkheid om de experiabox v10 te resetten zonder dat tie de configuratie opnieuw laad wat opgeslagen is naar kpn? Las namelijk dat tie namelijk de configuratie opslaat extern naar kpn. De kabel verwisselen zal niet veel veranderen ben ik bang aangezien ik het al op andere computers getest heb en ze allemaal een apparte kabel gebruiken.


@Marcia_ @LeonMasterSword Ohja vergeten te melden, wanneer ik de speedtest uitvoer, bij de upload gedeelte begin het redelijk goed tot 1/3 of de helft ervan zakt de uploadsnelheid onder de 10 mbps of 1 mbps en dan word het max 30-45 mbps.


@Marcia_  ik heb de NTU 2 min van de stroom af gehad + de modem gereset + getest met een andere kabel, het is al 2 uur geleden dat ik dit gedaan heb en het is nog steeds niet opgelost. 

 

Mvg 

Mick


@Marcia_  bel kpn en vraag of ze een test doen wat de snelheid is tussen modem/router en wijkcentrale

 

is dat ook laag dan moeten ze jou spul vervangen of iets repareren in centrale.


Ik heb werkelijk geen idee.. Ik kan nog eens een testje uitvoeren, maar daarvoor moet ik je modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Kan dit op elk willekeurig moment? Zo niet, kan je inderdaad misschien beter even bellen wanneer het jou uitkomt. 


@Marcia_ Van mij kan je de modem resetten om de test uit te voeren, lijk mij verstandig tenminste voor de test.

 

Mvg

Mick


Top! Ik heb je modem zojuist gereset en wil naar aanleiding van die uitkomst graag een monteur jou laten bellen om te kijken of jullie het op die manier op kunnen lossen. Wil je reageren op het privébericht dat je zo van me krijgt? 


Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Kan ik nog iets voor je betekenen? Laat het gerust weten.