Skip to main content

Wij wonen in Schoorl. Hebben hele trage WiFi stamt nog uit de oudheid. Nu hoorde ik van een kon monteur dat er dicht bij een nieuwe kast is neergezet waardoor wij over kunnen op super snelle WiFi. Nu door deze Corona tijd erg nodig met 4 school gaande kinderen waarvan een examen tijd plus werkende ouders die nu allemaal thuis werken en gebruikmaken van de WiFi. KPN zegt niets voor me te kunnen doen. Ze sturen me door naar een andere divisie en die stuurt me terug naar klantenservice. Graag zsm een oplossing. Mb ns inkopen is erg duur en ik betaal al grof voor karige WiFi . 

 

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode. 


Hij


Hij zei ook dat deze nog aangesloten moest worden maar dat was een kwestie van tijd dit was 4 weken gelede


Tsja dat is geen beste snelheid en een upgrade zit er ook voorlopig niet in. Wellicht zijn er meerdere wijkkasten en bedoelt de monteur een andere kast. Als er een upgrade komt voor de wijkkast van uw aansluiting ontvangt u daar enkele maanden van te voren bericht over. Kijk even op www.kpnnetwerk.nl Levert Ziggo op uw adres?


Dit gaat helemaal niet over wifi. Maar over uw internetaansluiting.

Vanuit uw huis loopt er een kabel onder de grond naar een bepaalde kast ergens ver weg. Omdat die kast ver weg staat, en die kabel dus heel lang is, is uw verbinding traag. 

Sinds enige tijd staat er blijkbaar precies zo'n kast een stuk dichterbij. Als u daar op aangesloten zou worden, dan zou u een veel snellere verbinding hebben doordat de kabel dan een stuk korter is.

Maar omdat voor elkaar te krijgen moet er nogal wat gebeuren. De hele straat zal open getrokken moeten worden. Uw kabels in de straat moeten opgezocht worden en omgelegd worden naar de nieuwe kast. Dit is enorm veel en kostbaar werk. En dat gaat KPN uiteraard niet voor uw aansluiting alleen doen. Voor de hele straat en misschien ook omliggende straten zal dat in 1 x moeten gebeuren.

Het kan zijn dat zoiets het plan is omdat te doen. Misschien dit jaar al. Maar het kan ook nog wel jaren duren. Of misschien is het helemaal niet het plan.

Misschien is die nieuwe kast bedoelt voor een nieuwbouwproject ofzo. Dat zie je vaker. Worden er ergens 20 nieuwe huizen gebouwd. Die krijgen een eigen kast, misschien zelfs glasvezel. Supersnelle verbinding. En alle omliggende huizen mogen gewoon door tobben op het prehistorische koperlijntje…

Je kunt je op de site van KPN Netwerk NL abonneren op een nieuwsbrief. Dan omvang je bericht in je mailbox over geplande upgrades bij u in de buurt.


Ze hebben de hele straat open gelegd vandaar dat ik het weet maar nu ?? En ziggo kunnen we ook krijgen maar deze kunnen ook geen snellere snelheid afgeven. Deze zijn hier ook geweest ..


Tja, misschien kan @Ward_ er wat zinnigs over zeggen. Maar ik zie op uw schermafdruk staan "Geen geplande upgrades..." dus ik vrees het ergste.


Blij gemaakt met een dode mus ben ik bang voor maar dank allen voor de ant


Er is nog geen dode mus want niemand kan nog precies zeggen waar het over gaat. 

@Romig Ik kan niet kijken in je account gegevens omdat ik niet bij Webcare werk. Je mag je postcode en huisnummer wel in een PB sturen, dan kijk ik even wat er gebeurd is met kasten in de omgeving.


Een goed werkende 10Mbit/s is voor de meeste toepassingen voldoende.
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/hoe-snel-internet-heb-je-echt-nodig/
Als er ook TV wordt gekeken over deze verbinding zet die dan uit als je niet kijkt, het kastje dus, niet alleen het scherm.
Het kan ook nog zo zijn dat er een ander mankement is en dan de internetverbinding de schuld krijgt, eens met een kabel testen ipv wifi.

Het lijkt mij overigens vreemd dat ziggo niet meer kan leveren.


@Romig  Dank voor de PB. De schakelkast waarop jouw adres is aangesloten staat wel op de planning om opgewaardeerd te worden maar niet in de komende maanden. De kast zelf is schijnbaar al wel vervangen maar van binnen is er nog niets veranderd.

Ik kan je dus geen hogere snelheid toezeggen in de komende maanden. Wel heb ik je adres gecheckt bij Ziggo op de site en die geven aan tot 500 Mbit te kunnen leveren. Ik verwijs niet graag mensen naar een concurrent maar in deze tijd met thuiswerken en schoolgaande kinderen zou ik het toch sterk overwegen voor een jaartje.

 

Wat de uitspraken van die monteur betreft: De dichtstbijzijnde kast in jouw buurt is dus ergens in 2018 al vervangen (dat is de kast waar jij op aangesloten bent). En andere kasten in Schoorl staan veel verder weg. Echt niet in de buurt.

Je kan op deze site: https://vvdsl.robinflikkema.nl/ zelf op de kaart kijken. Kasten met een K zijn oud en doen niets voor je snelheid. Kasten met een S zijn vervangen en voorzien van een glasvezelverbinding waardoor de telefoonlijn ook ineens een stuk sneller is geworden. De kast die het dichtste bij jou staat is ook degene waar je op aangesloten bent. De twee kasten met een K staan dus wel op de planning om opgewaardeerd te worden naar een “S” maar dat kan nog meerdere maanden duren.

 


Hoi @Romig, welkom bij ons op het forum. Fijn dat Ward al even met je heeft meegekeken en het heeft kunnen verduidelijken. Daar kan ik weinig aan toevoegen :slight_smile: 


Reageer