Skip to main content
Vraag

Laptop en telefoon hebben problemen met wifi na wisselen Experiabox V10 naar KPN Box 12

• 22 maart 2025
  • 3 reacties
  • 29 keer bekeken

na het wisselen van de v10 experia box naar de KPN box 12 maakt mijn mij laptop en nieuwe telefoon moeilijk en geen verbinding (soms wel verbinding maar geen internet. 

3 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8321 reacties
  • 22 maart 2025

Beste ​@Richboxem dat kan 2 oorzaken hebben:

ten 1e de WPA-instelling op de modem, die kan op WPA3 of op WPA2/WPA3 staan.

Daar kunnen veel apparaten niet mee overweg, stel het in op uitsluitend WPA2 en sla op.

ten 2e apparaten kunnen de juiste wifiband (2.4 of 5.0) niet onderscheiden in de modem.

Activeer daartoe binnen de wifi instellingen ‘extra wifi’ en binnen extra wifi activeer de 2.4- en/of 5.0-band.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi en welkom ​@Richboxem. Niet fijn dat je wifi sinds het nieuwe modem niet altijd op alle apparaten lekker werkt.

Ben je verder gekomen met de tips van JanD? Meer informatie bijvoorbeeld over Extra Wifi instellen vind je in onze Kennisbank, mocht dat handig zijn.

Je kunt daarnaast ook onze Wifi Manager eens volgen. Dit is een handige servicetool die jouw gehele verbinding nakijkt en helpt om je wifi optimaal in te stellen. Er komt ook altijd een resultaat of advies uit. Ik ben benieuwd wat dat bij jou is, en of het daarna beter gaat.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 maart 2025

Dank voor jullie reacties Jan en Alexandra.

Het probleem is inmiddels verholpen. De KPN box 12 heb ik een harde reset gegeven (dus niet de grijze resetknop, maar dat gaatje daarboven met een paperclip indrukken). 

Ik vermoed dat er wat software updates moesten worden uitgevoerd..

Richard

Reageer